וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא פשרות: הביקורת ל-Razer Blackwidow V3 Pro

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 18:45

מקלדת מכאנית ואלחוטית שמספקת את החבילה השלמה עבור כל גיימר: חווית הקלדה מהירה ומדוייקת, התאמה אישית לכל שחקן וחיבור אלחוטי לשלושה מכשירים במקביל, אך עדיין סובלת משני חסרונות עיקריים

בשנה האחרונה אני החלטתי שאני מציב לעצמי את המטרה ליצור סט אפ אלחוטי לגמרי שיוכל לעמוד גם בדרישות היומיומיות שלי בעבודתי, וגם בדרישותיי כגיימר. אחרי מספר אוזניות מדהימות, זכיתי להשתמש במקדלת המכאנית האלחוטית הראשונה בחיי, ה-Logitech G915 TKL, ומדובר במקלדת ששינתה את רמת התפוקה שלי בכל תחומיי העניין שלי בצורה רצינית, ומאז הבנתי, שלמרות כל החשש מהמעבר לאלחוטי בכל הקשור למקלדות מכאניות, בדומה לעכברים שלנו ולאוזניות שלנו, המקלדות האלחוטיות לחלוטין יכולות לספק ביצועים ברמה הגבוהה ביותר.

אז אחרי החוויה המדהימה שהייתה לי עם המקלדת של לוג'יטק, בחודש וחצי האחרונים זכיתי להשתמש בנושאת הדגל של ענקית מוצרי הגיימינג, ה- Razer Blackwidow V3 Pro. בשונה מהמקלדת האלחוטית של לוג'יטק שהתעטפה במעטפת דקיקה במיוחד, ובמבנה גוף צר מסגנון ה-TKL (ללא הנאמפד בצד ימין), המקבילה של רייזר היא מקלדת מכאנית מלאה מן המניין, שמגיעה עם נאמפד וכל הכפתורים להם היינו מצפים ממקלדת מלאה.

Razer BlackWidow V3 Pro. razer, אתר רשמי
Razer BlackWidow V3 Pro/אתר רשמי, razer

מבחינת המעטפת של המקלדת, ברייזר בחרו לעטוף את מבנה המקלדת הבנוי מאלומיניום חזק למדי במעטפת פלסטיק די נעימה למגע, שביחד השניים אמורים למחוק כל שביב של דאגה בכל הקשור לעמידותה של המקלדת, ולדעתי יש לומר מדובר בטנק של ממש, גם במובן החיובי של המילה, אך גם במובן השלילי של המילה.

אמנם המקלדת מרגישה איתנה וחזקה למדי, אך מדובר במקלדת די גדולה, כבדה, ואף "נייחת" למרות היותה אלחוטית, כך שאחרי יום אחד בלבד בו לקחתי את המקלדת איתי למשרד לעבוד, החלטתי שהמשקל והגודל אינם מתאימים לסחיבה עבורי, ופשוט ויתרתי על התענוג.

מבחינת עיצוב המקלדת, אני חושב שמדובר במקלדת שנראית די טוב, והיא מתאימה את עצמה למספר סוגים של משתמשים, בין אם מדובר בסטרימר שמחפש את הלוק הצבעוני למדי, ובין אם מדובר באדם שמעוניין במקלדת חדשה ומעולה שתשאר לה במשרד. בעזרת התאמה של נוריות ה-RGB דרך תוכנת Razer Synapse (הידועה לשמצה) ניתן להתאים את צבעי הנוריות כך שהם יאירו את כפתורי המקלדת בכל דרך שרק תבחרו, כך שאם תבחרו בה בתור מקלדת העבודה המשרדית שלכם, תוכלו לדאוג ללוק סולידי יותר ללא אורות.

מבחינת כפתורי המקלדת, אני חושב שרייזר שיחקו אותה ובענק. כפתורי המקלדת נהנים מיציבות גבוהה למדי, ובנוסף מעטפת הכפתורים עצמה אמורה לספק את אותה תחושה למגע לאורך זמן, בעזרת הפטנט הייחודי של רייזר, שבנוי על שימוש בשתי שכבות שונות של פלסטיק שמולחמים אחד על גבי השני. פרט אחד חשוב למדי שאני ציינתי בעבר ואני אמשיך לציין גם כאן, רייזר לדעתי היא החברה המפנקת ביותר בכל הקשור למה מקבלים באריזת המוצר שאנחנו קונים, בין אם מדובר באוזניות, עכבר או מקלדת.

Razer Blackwidow V3 Pro. razer, אתר רשמי
Razer Blackwidow V3 Pro/אתר רשמי, razer

כאשר נפתח את אריזת המקלדת, אנחנו נקבל כבל עטוף במעטפת בד ארוך ואיכותי למדי, ובנוסף עם המקלדת אנו נקבל גם כרית עור נוחה למדי, שאמורה לעזור לגיימרים שרגילים או מחפשים תמיכה אופטימלית עבור שורש כף היד בזמן משחק או כתיבה. אם כבר נגעתי בעניין הכבל, אני רוצה לומר תודה ענקית לרייזר, שבשונה ממוצרים אחרים של החברה בשנים האחרונות (וגם בהשוואה ישירה למוצרים של המתחרות) החליטו בחברה להשתמש סוף סוף בחיבור מסוג USB-C על גבי ה- Razer Blackwidow V3 Pro. כמו שנאמר, שהגיענו והחיינו וקיימנו לזמן הזה. אמן.

מבחינת החיבורים של המקלדת, המקלדת מציעה אפשרות לחיבור אלחוטי מהיר ויציב, בעל דיליי תגובה זעיר במיוחד של 1ms בעזרת דונגל ה-USB של המקלדת, חיבור חוטי ישיר בעזרת חיבור ה- USB-C, ובשונה מהרבה מתחרות, אופציית חיבור בעזרת בלוטות', עד 3 מכשירים במקביל. עבור אדם כמוני שמשתמש בשני מחשבים לפחות במהלך היום-יום שלו, מדוב בפיצ'ר לא פחות ממדהים, ואני יכול רק לאחל לקבל תמיכה אלחוטית שכזאת בעוד מוצרים מסוג זה, אצל כל החברות.

לדעתי אולי הנקודה החלשה ביותר של המקלדת היא חיי הסוללה הדי מאכזבים. ה- Blackwidow V3 Pro מספקים בערך 10 שעות של חיי סוללה בממוצע (תלוי בסגנון, בבהירות ובצבע התאורה האחורית). מדובר לדעתי בנתון מעט נמוך בהתחשב כי מדובר בסופו של דבר במקלדת שמטרתה היא לעמוד בשעות משחק מרובות, אך לצערי הרב, אחרי יום יומיים של שימוש, המשתמש יהיה חייב להטעין את המקלדת, או לעבור להשתמש בה באופן חוטי בזמן הטעינה. עבורי אישית לא מדובר בדיל ברייקר, אך חשוב לקחת בחשבון שכבל הטעינה חייב להיות בהישג יד.

Razer Blackwidow V3 Pro. razer, אתר רשמי
Razer Blackwidow V3 Pro/אתר רשמי, razer

נעבור לחלק החשוב ביותר בסקירה לטעמי - חווית ההקלדה וביצועי המקלדת. אתחיל ואומר שהמקלדת שאני זכיתי לקבל מרייזר הגיעה עם הסוויצ'ים הירוקים של החברה, ועבור האנשים שמעט פחות מכירים, מדובר בסוויץ' מכאני רועש למדי, שמספק תחושת די מהנה, בעלת פידבק קולי מיידי על כל לחיצה, שממש הזכירה לי מכונת כתיבה ישנה (לטובה). עבור אנשים המזוהים עם הסוויצ'ים של חברת CHERRY, מדובר במקביליהם של הסוויצ'ים הכחולים המוכרים של החברה.

מה שמיוחד בסוויצ'ים הירוקים של ה- Blackwidow V3 Pro הוא שבחברה הצליחו למרות גובה הכפתורים ועומק הלחיצה העמוק של כל כפתור (4 מילימטר) לפתח מקלדת מהירה ביותר שמצריכה 50 גרם בלבד של עוצמת לחיצה, כך שהכפתורים יספקו חווית הקלדה מהירה למדי, שמניסיוני הובילה אותי למהירות ההקלדה הגבוהה בחיי. בשילוב עם גובה הכפתורים, ורעש הסוויץ' מצאתי את עצמי לא פעם נכנס למעין גרוב של הקלדה "מהירה מדי", אך זה הוביל אותי לטעויות בעת כתיבת טקסט, ואף ללחיצות כפולות.

בתור מישהו שרגיל לסוויצ'ים חומים (סוויצ'ים המספקים חווית הקלדה טקטית, לא רועשת למדי, וללא קליק רועש המלווה כל הקשה), אני חייב לומר שכל עוד אין מישהו בסביבתי שיכול למצוא את הרעש בלתי נסבל, הרעש באופן די מוזר יכול להכניס אותי למעין טראנס כתיבה בעת שימוש, והרעש של כל קליק מכאני סוג של מעודד אותי להמשיך לכתוב, ובחיי שהיו ימים בהם מצאתי את עצמי מבין כי כתבתי כמות טקסט הסוטה מהכמות הממוצעת אליה אני רגיל.

Razer Blackwidow V3 Pro. razer, אתר רשמי
Razer Blackwidow V3 Pro/אתר רשמי, razer

על הדרך הבנתי שלא בטוח שהייתי מצליח להגיע לתפוקה שכזאת עם כל מקלדת אחרת, אך אני חייב לומר שלמרות הקצב המהיר, בימים בהם יש עליי פחות לחץ, או שאני מעוניין להיות יותר קליני מבחינת הכתיבה שלי, סוויצ'ים שקטים לרוב עוזרים לי להשיג תוצאות איטיות יותר, אך איכותיות יותר.

בזמן משחק אני יוכל לומר שאני לא הרגשתי את החסרונות" האלו, ומדובר יותר בצד ה"משרדי" של השימוש במקלדת, מכיוון שבזמן המשחק הקצב ה"מהיר מדי" הוביל רק לתחושת מהירות גבוהה יותר בזירת המשחק, ובחיים לא הרגשתי כל כך חד וזריז בזמן משחק, מה שמוביל לחווית משחק מספקת למדי, ואף מהטובות שחוויתי. הכפתורים היציבים מנוע ממני החלקות מיותרות, כל קליק סיפק לי פידבק מיידי, ובשום שלב לא הרגשתי כאילו המקלדת לא עמדה באחת מדרישותיי, או הובילה לטעות כלשהי בזמן משחק.

Razer Blackwidow V3 Pro. razer, אתר רשמי
Razer Blackwidow V3 Pro/אתר רשמי, razer

חשוב לציין, שאם אתם מעוניינים בסוויצ'ים שקטים, ולא בגרסא ה"קליקית" הירוקה של המקלדת, רייזר מוכרים גרסא נוספת של המקלדת המגיעה עם הסוויצ'ים החדשים הצהובים של החברה, האמורים לספק חווית הקלדה שקטה למדי.

בונוס קטן: המקלדת מגיעה עם ארבעה כפתורי מדיה על גביה צידה הימני פלוס גלגלת הוויליום הטובה ביותר זכיתי להשתמש בה. כאדם שמרבה לשמוע מוזיקה בזמן השימוש במחשב, חווית השימוש בגלגלת הוויליום הפתיעה אותי לחיוב.

אז אחרי שנגענו בכל היתרונות המדהימים שיש למקלדת להציע, לצערי הרב שוק המקלדות המכאניות האלחוטיות נכון לכרגע הוא די דל, וזה מוביל לכך שחברות כמו רייזר וכמו לוג'יטק מוכרות את המקלדות שלהן במחיר פרימיום גבוה מאוד. במחיר ממוצע של 999 שקלים מדובר בהשקעה של ממש.

Razer Blackwidow V3 Pro. razer, אתר רשמי
Razer Blackwidow V3 Pro/אתר רשמי, razer

לסיכום

אני יכול לומר בלב שלם שה- Razer Blackwidow V3 Pro היא בין מקלדות הגיימינג הטובות ביותר נכון לעכשיו בשוק. מדובר במקלדת מהירה במיוחד, בעלת מגוון רחב של אפשרויות חיבור אלחוטיות, ועיצוב מעולה אך עם שני חסרונות בשביל מקלדת אלחוטית: חיי סוללה חלשים, ומשקל כבד. למרות שני אלו אני חושב שרייזר הצליחו לנפץ כמעט כל מיתוס שלילי הקיים ברחבי קהילת הגיימינג סביב מקלדות מכאניות אלחוטיות, ועל הדרך להשיק מוצר מנצח לחלוטין.

אם יש לכם את האפשרות הכלכלית לעמוד במחירה הכבד של המקלדת, אני יוכל לומר בביטחון שאתם לא תתאכזבו, ובעזרת ה- Razer Blackwidow V3 Pro תוכלו גם למקסם את רמת הביצוע שלכם, ועל הדרך ככה ליהנות מחוויית הקשה אופטימלית, ומהירה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully