וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מנוס: בעיית הצ'יטרים הגיעה גם ל-Halo Infinite

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 13:55

התופעה המכוערת לא מדלגת על משחק הרשת החדש של מיקרוסופט ו-343 Industries, ומנהל הקהילה מבטיח כי לתרחיש הזה הם התכוננו

המשחק הבלעדי של מיקרוסופט, Halo Infinite, השיק את מצב הרשת החינמי שלו במהלך החודש האחרון, ובניגוד למשחקי יריות גדולים כמו באטלפילד או קול אוף דיוטי החדשים ששוחררו השנה, הוא זכה לביקורות בעיקר חיוביות מצד שחקנים ותיקים וחדשים כאחד לסדרה, כאשר התלונות העיקריות נשמעות מצד הקהילה כל משחק רשת: תופעת הצ'יטרים המכוערת.

לא עבר חודש שלם מאז שהושק מצב הרשת של Halo Infinite, וסטרימרים ושחקנים רבים החלו לחשוף במהלך הימים האחרונים סרטונים בו הם צופים מהצד (Spectating match) בשחקנים המשתמשים במגוון צ'יטים כמו aim-bot (כיוון אוטומטי ליריב) או wallhack (כאלו שמאפשרים לשחקנים לירות מבעד לקירות).

מכיוון ש-Halo Infinite שוחרר גם לקונסולת האקס בוקס וגם למחשב האישי, חלק מהשחקנים דורשים מחברת 343 industries שמפתחת את המשחק להוסיף את האפשרות לכבות את הקרוספליי בין הפלטפורמות השונות, בעיקר בגלל שבעיית הצ'יטרים נובעת בצד של שחקני המחשב שלצערנו הורסת לשחקנים את חווית המשחק.

מנהל הקהילה של Halo ב-343 industries ג'ון יוניסק התייחס לתופעה החדשה ומדוע הם אינם מופתעים ממנה: "בואו נדבר על צ'יטים" לצערנו הרב מדובר בתהליך טבעי שבו צריכים לתחזק ולתפעל משחק ברשת, ואנו צפינו את הבעיה. הבעיה לעולם לא תעלם, ואנו מוכנים ומתחייבים לשחרר עדכונים עקביים שישפרו את חוויית ומערכות המשחק, ויאפשרו לנו לנקוט צעדים נגד אותם צ'יטרים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אחת מהבעיות הגדולות של Halo Infinite נכון לעכשיו היא חוסר היכולת של השחקנים לדווח על צ'יטרים בזמן אמת במשחק, ונראה שבאמירתו יוניסק התייחס בדיוק לנקודה הזו. נכון לעכשיו, במידה ושחקנים רוצים לדווח על צ'יטר במשחק, הם נאלצים לעשות זאת באמצעות אתר התמיכה של Halo.

הבעיה הגדולה של משחקי רשת חינמיים היא היכולת של השחקנים שזוהו כצ'יטרים לפתוח חשבון משתמש חדש נוסף תחת מייל שונה, ובכך בעצם להמשיך לשחק תחתיו ולרמות, למרות שהורחקו מהמשחק. מכיוון וברוב המקרים המשחקים נחשבים לחינמיים, מדובר במשחק של חתול ועכבר מצד המפתחות, ולאחר שחסמו חשבון משתמש אחד, חמישה חשבונות נוספים יפתחו במקום.

חברות כמו אקטיוויז'ן שסובלות במיוחד מצ'יטרים במשחקי קול אוף דיוטי הבינה שאין מנוס והדרך היחידה היא לזהות את אותם צ'יטרים ברמת החומרה (Kernel) של המחשב עצמו, והשיקה את מערכת RICOCHET באחד העדכונים האחרונים של המשחק, מה שמעניק לאקטיוויז'ן גישה למפרט המערכת של השחקנים.

גישה כזו לנתונים מאפשרת לבודד את השחקנים שמרמים לפי מפרט המחשב עצמו, החל ממעבד, כרטיס מסך, ופריטים שלא בהכרח יוכלו לזייף או להחליף בקלות כמו מייל וססמא. במצב כזה גם אם נפתח חשבון משתמש נוסף והם מזוהים אוטומטית ברמת החומרה של המחשב עצמו.

חשוב להבין שג'ון יוניסק צודק, ובעיית הצ'יטרים הכי אכן חלק בלתי נמנע מכל משחק רשת שבו יש גם שחקני מחשב. בתור התחלה, Halo חייב לאפשר לבטל אפשרות קרוספליי ואת היכולת לדווח על שחקנים בזמן אמת, אך מעניין לראות האם ב-343 industries יבחרו לנקוט בגישה דומה לזו של אקטיוויז'ן, ולבסוף יחליטו להתבסס על אותו פתרון שחברה כמו אקטיוויז'ן אימצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully