וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאונד מפתיע ומספק: ביקורת ל-JBL Quantum Duo

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 18:44

רמקולים בחיבור מיידי ללא התקנת דרייברים או אפליקציות חיצוניות מבית JBL הנתמכים בכל מערכות ההפעלה והקונסולות ומספקים יכולות שמע מרשימות

JBL Quantum Duo. JBL, טריילר רשמי, צילום מסך
JBL Quantum Duo/צילום מסך, JBL, טריילר רשמי

על מנת שנוכל למקסם את חוויית המשחק שלנו כגיימרים, כל שחקן צריך לנסות ולמצוא את האביזרים הנכונים שיוכלו להעשיר את חווית המשחק שלו. מבין האביזרים הראשונים שיעלו לראשם של רוב השחקנים, אנו נמצא מסך מחשב בעל קצב רענון גבוה במיוחד, מקלדת ועכבר מהירים ואיכותיים, ולרוב אנו גם נחפש אחר אוזניות הגיימינג בעלות היכולת הגבוהה ביותר למפות את אויבינו על זירת המשחק, ועל הדרך שיספקו חוויית האזנה נעימה.

למרות הפופולריות הגבוהה למדי של אוזניות גיימינג בקרב שוק השחקנים של ימינו, ענקית מוצרי הסאונד והטכנולוגיה, JBL, החליטה לנצל את ניסיונה בכל הקשור לאוזניות גיימינג ורמקולים איכותיים לבית, כדי להשיק את צמד הרמקולים החדשים שלה, ה-JBL Quantum Duo, ולאחר כמעט חודש של התנסות עם הדגם אני יכול להגיד שלדעתי מדובר במוצר הגיימינג הטוב והמעניין ביותר שהחברה השיקה לאחרונה.

JBL Quantum Duo. JBL, טריילר רשמי, צילום מסך
JBL Quantum Duo/צילום מסך, JBL, טריילר רשמי

עיצוב וחיבורים

נתחיל אולי בנקודה המעט פחות איכותית של צמד הרמקולים, העיצוב: בדומה מאוד לשאר מוצרי הגיימינג של JBL, גם כאן, הלכו בחברה על לוק מאוד "גיימרי" שמתבטא במעטפת פלסטיק שחורה, שנראית אפילו מעט "זולה", וכמובן עם נוריות RGB בכל מקום שרק תרצו. אבל מדובר בעניין של טעם.

בעזרת כפתור ייחודי להחלפת הצבעים של נורות ה-RGB וכפתור נוסף איתו אנחנו יכולים לשנות את סגנון התאורה (גלים, נשימה וכדומה), מדובר ברמקולים מאוד בולטים לעין, ואם הייתי סטרימר, אני חושב שמדובר גם בצמד רמקולים שהיה מאוד מוסיף ללוק הגיימרי והמאוד מואר שכסטרימר אולי הייתי מחפש, אבל עבור האדם הממוצע שחיי עם בת זוג בבית, ואף עובד לא מעט מהבית, התאורה יכולה אפילו קצת להפריע כאשר אני מנסה להתחבר לפגישות זום, במקרה ולא שכחתי לכבות את הרמקולים או את התאורה שלהם.

אם נשים את התאורה בצד (נוכח העובדה כי אני בסופו של דבר בחרתי לכבות אותה לחלוטין), הרמקולים עצמם לא גדולים במיוחד, ומציגים שלל כפתורים שימושיים למדי על גבי הרמקול הימני המשמש כמרכז השליטה על הצמד, הכוללים גם גלגלת שליטה על הווליום במרכזו של הרמקול הימני. בסך הכל הרמקולים נהנים מגודל פרקטי למדי, כך שהם יכולים להתאים לכל סוג של שולחן/ספרייה, ולמרות עניין הלוק הנורא "גיימרי" אני חושב שמדובר ברמקולים מעוצבים כראוי בלי להרגיש מוגזמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
JBL Quantum Duo. JBL, טריילר רשמי, צילום מסך
JBL Quantum Duo/צילום מסך, JBL, טריילר רשמי

תאימות לכל הקונסולות ומערכות ההפעלה למחשב

אז אחרי שנגענו בחלק המעט פחות מוצלח של הרמקולים, אני שמח לומר שמפה כמעט ולא תמצאו דברים שליליים על המוצר. מבחינת החיבורים שהרמקולים מציעים עבורנו, ניתן לחבר את הרמקולים לכל סוג של מחשב (גם ל-Mac וגם ל-PC) והקונסולות בעזרת חיבור USB-A, וגולת הכותרת כאן הייתה גם חיבור הבלוטות' שמפתיע לטובה, ומאפשר לנו לחבר את הרמקולים גם לפלאפון שלנו או לכל מחשב בצורה אלחוטית.

חשוב לציין שברגע שאנחנו נתחבר בעזרת הבלוטות' למחשב שלנו, אנו נשים לב לדיליי די קטן אך משמעותי בסופו של דבר כאשר אנחנו נשחק במשחקים בהם הסאונד הוא היבט קריטי וחשוב מאוד להצלחתנו במשחק (כמו במשחקי יריות למשל), כך שאני ממליץ לחבר את הרמקולים למחשב בעזרת חיבור USB, ולשמור את אופציית הבלוטות' כאשר נרצה להשתמש ברמקולים לשמוע מוזיקה מהפלאפון שלנו.

עוד נקודת בונוס לא קטנה לדעתי היא שב-JBL החליטו לוותר על תמיכה בתוכנת המחשב שלהם בכל הקשור לרמקולים, כך שלא משנה באיזה סוג של מחשב או קונסולה אנחנו נשתמש, הרמקולים יעבדו באופן זהה לחלוטין וכל הגדרות התאורה והסאונד ניתנים לשליטה בעזרת לחיצת כפתור על גבי הרמקולים עצמם. כאדם שעובד על מחשב Mac אני חושב שמדובר בהחלטה לא פחות ממבורכת, ואני חושב שמגיע פה ח"ח די גדול ל=JBL, שמשדרת לשאר החברות המתחרות שלפעמים פשטות וממשק יעילים יכולים להתעלות על כל אפליקציה מורכבת ומסובכת.

JBL Quantum Duo. JBL, טריילר רשמי, צילום מסך
JBL Quantum Duo/צילום מסך, JBL, טריילר רשמי

סאונד

אז נגענו בעיצוב של הרמקולים, ובאופציות החיבור שלנו, אבל איך הרמקולים נשמעים? ובכן, אני שמח לומר, שמדובר בצמד רמקולים מ-ע-ו-ל-ה! מכיוון ש-JBL וחברת האם שלה - Harman Kardon, הן חברות המתמחות ברמקולים ביתיים המיועדים למחשב (הרמקולים המוצלחים ביותר של Harman, ה-Soundsticks, היו הרמקולים הפופולריים ביותר בעולם במשך כמעט עשור), הציפיות שלי היו די גבוהות מבחינת הסאונד, ואני שמח לומר ש-JBL עמדו ביעד לחלוטין.

הרמקולים המעולים מציגים טווח תדרים די גבוה שעונה על הגדרות ה-Hi-Res Audio, כך שהרמקולים תומכים בקבצי סאונד לא דחוסים (Loseless) שאנחנו יכולים למצוא בשלל אפליקציות סטרימינג כמו אפל מיוזיק ו-Tidal, וכאשר אני הפעלתי קבצים מסוג זה, חווית הסאונד הייתה לא פחות ממפתיעה נוכח הגודל הפיזי של הרמקולים, שגם חשוב לציין, אינם מגיעים עם סאב-וופר חיצוני.

החלקים הגבוהים של השירים נשמעו מעולה, כלי הנגינה שמרו על ווליום אחיד שלא החריש את האוזניים, ובמקביל נשמע נעים מאוד לאוזן, והבאסים נשמעו מלאים ועמוקים באופן שדי הימם אותי. אני חושב שמדובר בבאסים הטובים ביותר זכיתי לשמוע מצמד רמקולים נטולי סאב וופר חיצוני.

JBL Quantum Duo. JBL, טריילר רשמי, צילום מסך
JBL Quantum Duo/צילום מסך, JBL, טריילר רשמי

גם כאשר אנחנו מדברים על חוויית הסאונד בזמן משחק, JBL די שיחקו אותה ובענק. טווח התדרים הגבוה מביא אתו יתרונות די בולטים גם בכל הקשור לגיימינג, מכיוון שככל שהטווח גבוה יותר, אנחנו יכולים לשמוע תדרים שונים ומגוונים של סאונד, שמתורגמים בסופו של דבר ל"במת האזנה" (Soundstage) רחבה למדי, שעוזרת מאוד לשחקן בכל הקשור למיפוי האויבים על גבי זירת המשחק, וזיהוי אובייקטים במרחב הסאונד. גם בזמן משחק חתימת הסאונד המעולה דואגת שנוכל לשים לב לרעש של כל כדור שעף לכיווננו, לרחש הצעדים של אויבינו, והדיאלוגים וסצנות הדיבור נשמעים נקיים לחלוטין.

אבל ב-JBL לא עצרו שם. ה-Quantum Duo תומכים גם בפיצ'ר של מערכת סראונד וירטואלית, שבעזרת לחיצת כפתור מגדילה באופן די משעמותית את הגודל של "במת ההאזנה" של הרמקולים, וממש משדרגת את היכולת של הרמקולים למלא כל חדר. חשוב לציין שמדובר בפיצ'ר שהייתי משתמש בו בעיקר בזמן משחק, או כאשר אני צופה בסרט, ולא בזמן האזנה למוסיקה, מכיוון שהמערכת הווירטואלית מספקת מעין הד שכזה, שאמנם משיג את העבודה בכל הקשור להגדלת במת ההאזנה של הרמקולים בזמן משחק או כאשר אנו צופים בסרט אקשן מפוצץ, אך בזמן האזנה למוסיקה, מדובר בהד שמעט גורע ואפילו דורס את חתימת השיר המקורית אליה אנו רגילים.

JBL Quantum Duo. JBL, טריילר רשמי, צילום מסך
JBL Quantum Duo/צילום מסך, JBL, טריילר רשמי

והמחיר?

במחיר מומלץ לצרכן של 699 שקלים חדשים, אני חושב שמדובר בצמד רמקולים לא פחות ממעולה ששווה את מחיר העלות גם כשנשווה את ביצועיו לרמקולים אחרים בתג המחיר הזה.

JBL Quantum Duo. JBL, טריילר רשמי, צילום מסך
JBL Quantum Duo/צילום מסך, JBL, טריילר רשמי

לסיכום

לסיכום, אני חושב שה- JBL Quantum Duo, הם צמד רמקולים מעולים לגיימרים ולכל סוגי האנשים שמחפשים רמקולים פשוט טובים למחשב. הרמקולים מציגים חתימת סאונד מלאה וכיפית, וטווח תדרים גבוה שמספק למאזינים גישה לקבציי מוזיקה באיכות הגבוהה ביותר, ועבור הגיימרים הרמקולים מציגים במת ההאזנה רחבה במיוחד שיכולה למפות את זירת הלחימה באופן מדויק להפליא. במידה ולוק סולידי וגימור איכותי של הרמקולים הם לא בראש סדר העדיפויות עבורכם, אני חושב שמדובר ברמקולים מנצחים, ואפילו די מפתיעים ששווים כל שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג
  • JBL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully