וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונאמי (שוב) דוחה את העדכון של eFootball ומחזירה כסף ללקוחות

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 5.11.2021 / 14:22

מרגיש שבסרט הזה כבר היינו: העדכון שהיה אמור להיות משוחרר במהלך הימים הקרובים נדחה עד לתקופת האביב 2022, ובקונאמי מבטלים רכישות של חבילות קלפי Premium

efootball. KONAMI, צילום מסך
efootball/צילום מסך, KONAMI

ממש לקראת סוף חודש ספטמבר האחרון שוחרר הדמו של משחק הכדורגל השנתי של קונאמי, פרו אבולושן 2022 (ששינה את שמו ל-eFootball באופן רשמי) וזכה לביקורות שליליות ולעג מצד השחקנים ברשת בעיקר בגלל הכשלים הגרפיים והתקלות הטכניות שהציג. מצד קונאמי נמסר כי בחברה עובדים במרץ על עדכון שישפר את הבאגים והתקלות, ולאחר שדחתה את אותו עדכון מיוחל מה-28.10 ל-11.11, כעת היא דוחה אותו פעם נוספת... עד לאביב 2022.

באותה הודעת התנצלות קונאמי מודיעה כי שחקנים שרכשו מראש חבילות קלפי Premium למשחק יקבלו החזר כספי מלא באופן מיידי: "אנו מודיעים כי עדכון 1.0.0 שהיה מתוכנן ל-11 בנובמבר ידחה עד לאביב 2022. אנו נבצע ביטולים והחזרים כספיים מיידים לשחקנים שרכשו חבילות Premium מראש. אנו עובדים במרץ על מנת לספק את חוויית המשחק שמגיעה לשחקנים וזו שהם מצפים לה עד האביב הקרוב. אנו מצטערים על אי הנוחות ומודים לכם על סבלנותכם".

מעבר לכשלים הגרפיים, הדמו של eFootball שוחרר בתחילת החודש והכיל מצבי משחק מועטים והגבלות על משחקי האונליין והוא זכה לביקורות שליליות ברשת ובפלפורמת סטים. השנה המותג הפך למשחק חינמי (Free to play) המתבסס על רכישות בתוך המשחק, ובקונאמי הבטיחו כי מדובר בתהליך מתמשך, וככל שהזמן יעבור החברה תוסיף עוד תכנים ועוד מצבי משחק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אז מה קרה השנה ולמה המשחק במצב הנוכחי?

חלק גדול מהבעיות שנוצרו השנה נובעות מהעובדה שהמשחק עבר למנוע משחק חדש - Unreal של חברת אפיק (מפתחת פורטנייט), לעומת פרו אבולושן 2021 משנה שעברה שהתבסס על מנוע המשחק Fox של קונאמי, והוא זה ששירת ותיפעל את הסדרה מאז פרו אבולושן 2014.

קונאמי הבטיחה גם קרוס פלטפורם מלא בין כל שחקני הפלטפורמות והקונסולות, כולל שחקני המובייל - מעבר כזה דורש עבודות תשתית רציניות מחדש והוא זה שככל הנראה יצר לא מעט תקלות ובעיות עבור המשחק השנה.

רבים קיוו כי eFootball הממותג מחדש יהווה תחרות בשוק לחברת EA ופיפ"א המתחרה, אך נראה שעם גודל הציפייה, כך גם גודל האכזבה, ושחקנים רבים מרגישים זעם ותסכול על קונאמי שבמקום לקחת את המותג צעד אחד קדימה - למעשה החזירה אותו כמה צעדים לאחור.

האסטרטגיה של קונאמי ברורה ושאפתנית,: היא מעוניינת להפוך את המשחק לחינמי ולאפשר קרוס פלטפורם מלא בין כל השחקנים של כלל הפלטפורמות - אבל היא לא בהכרח הצליחה במשימה והבאגים והגרפיקה שהמשחק מציג כרגע לא מאפשרת לשחקני כדורגל להנות מהחוויה כפי שהם היו רוצים.

המשחק אמנם הפך לחינמי ושחקנים שיורידו את המשחק לא יבזבזו את כספם, וקונאמי דאגה לבצע החזרים כספיים לאלו שכן רכשו חבילות בתוך המשחק, אך בסופו של דבר הרושם הראשוני עשה את שלו, והשאלה הגדולה היא האם זה מאוחר מידי, והאם יכול להיות שקונאמי הימרה על הסוס הלא נכון בכך שבחרה לשחרר את eFootball במצב בו היא לא פתרה את כל הבאגים והתקלות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully