וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר יותר, מציאותי יותר: הביקורת ל-Forza Horizon 5

יורי לסטוצ׳קין

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 11:50

משחק המירוצים של מיקרוסופט משדרג את כל החבילה: הגרפיקה עוצרת נשימה, המשחקיות ריאליסטית ומצבי המשחק מגוונים והופכים אותו לכותר שאסור לחובבי הז'אנר לדלג עליו

צפו בטריילר ההשקה של Forza Horizon 5

Forza Horizon 5/Playground Games

סדרת Forza Horizon היא סדרת המירוצים הבלעדית של חברת מיקרוסופט, ולאחר שבמשחק הרביעי בילינו את שלושת השנים האחרונות בבריטניה, הפסטיבל של Horizon חוצה השנה את האוקיינוס האטלנטי ומגיע אל מקסיקו - וחושף בפנינו את המפה הכי גדולה ומגוונת שהייתה עד כה בסדרה וכולל גם סיפור חדש, ודגש רציני על הרכבים ומצבי המולטיפלייר במשחק. בואו נצלול פנימה.

סרטון הדרכה וטיפים לשחקנים המתחילים

המפה הכי גדולה והכי מגוונת שהייתה במשחקי Horizon אי פעם

הדבר הראשון שתשימו לב אליו כבר ממסך הפתיחה הוא הדגש המטורף על מקסיקו והנופים העצומים והמשגעים שיש למשחק להציע, אז השאלה הראשונה ששאלתי את עצמי היא מה הוא גודל המפה… והופעתי לגלות שהמפה -Forza Horizon 5 גדולה ב-50% לעומת המשיחק הקודם בסדרה, וכוללת הרבה מאוד אלמנטים חדשים שלא היו עד היום ויגרמו לכם להרגיש את החום והאקלים המשתנה שיש במקסיקו.

המפה החדשה משתרעת על גבי 11 איזורים שונים עם מזג אוויר משתנה וגבהים מטורפים שלא נראו עד היום בסדרה, כך שלמעשה אתם יכולים להתחיל את הנהיגה שלכם במדבר צחיח עם סופות חול, לעשות עצירה בחופים הטרופיים ולסיים את דרכם בג'ונגל. לטעמי, הדרך הכי טובה לחוות את הגודל העצום של מקסיקו והאיזורים השונים, היא לנסוע במהירות מטורפת על הכביש המהיר, ולחצות דרכו את כל המפה, או לעלות על הר הגעש בשביל לקבל מבט מטורף מהנקודה הכי גבוהה שניתנה עד היום, ולצפות בכל המפה מנקודת אחת. מדובר בנוף עוצר נשימה, ורק כך ניתן להעריך כמה גודל המפה משמעותי במשחק החדש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
Forza Horizon 5. Playground Games, צילום מסך
Forza Horizon 5/צילום מסך, Playground Games

Horizon Adventure (הסיפור)

אם אחד הדברים שהכי הציקו לי ב-Horizon 4 זה חוסר הארגון והרגשה של בלבול לגבי הסטטוס שלי בתוך המשחק ומתי אני מסיים אותו, אז ב-Horizon 5 חברת Playground Games עשתה לנו סדר עם קמפיין חדש ומפורט שמטרתו בסוף היא לחשוף את כל ששת הפסטיבלים, ולבסוף ולהגיע אל היכל התהילה במשחק.

הפסטיבל הראשי נמצא בשדה תעופה נטוש, וכל שאר הפסטיבלים מפוזרים במפה באיזורים שונים, כשכל פסטיבל פותח לכם סוג חדש של מירוצים, שגם כוללים חלקים סינמטיים שיסבירו לכם על הסביבה שבה הפסטיבל נמצא עם עוד כמה הפתעות נוספות ומעניינות. זה בהחלט יוצר נפח ועניין לשחקן ועוזר לו להבין את הסביבה שהוא נמצא בה בצורה טובה יותר.

את הפסטיבלים אתם יכולים לחשוף בדרך שלכם במשחק דרך תפריט השבחים (accolades) שבו תמצאו את כל המשימות והמירוצים שיש במשחק, ואתם בוחרים אילו משימות בא לכם לסיים קודם, שבהם הראשונה היא קטגוריה בשם "ברוכים הבאים למקסיקו". כדי להגיע להיכל התהילה של משחק אתם לא חייבים לסיים את כל השבחים והאתגרים, וקיים מבחר מספיק מגוון כדי שיספק לכם קמפיין משחק ראשי שנע בין 10-20 שעות משחק, והוא מתאים את עצמו לבחירות השחקן ולרמה שלו.

Forza Horizon 5. Playground Games, צילום מסך
Forza Horizon 5/צילום מסך, Playground Games

משחקיות

כשהפעלתי את המשחק לראשונה התחלתי לשחק ישירות עם ההגה שלי (Logitech G920) ולאחר כמה זמן עברתי לשחק עם השלט של האקס בוקס, ולפני שאפרט על השינויים אני צריך לשתף אתכם הקוראים בחוויה שקצת הפחידה אותי בהתחלה: במידה ושיחקתם על הרמה הכי קשה בבוטים של Forza Horizon 4 אבל עבורי ועבור לא מעט שחקנים שאני מכיר לא היה מדובר באתגר מכיוון וכבר בתחילת המירוץ היה ניתן לעקוף אותם כבר לאחר מספר פניות ולהשאיר אותם מאחוריכם בהפרשים של עשרות שניות. זה נהיה משעמם מהם מאוד.

כשנכנסתי ל-Forza Horizon 5 השנה הדבר הראשון שעשיתי זה לבטל את כל הבקרות ולשים את הבוטים של המצב הכי קשה (unbeatable) בידיעה שאני אנצח בקלות, ואני רוצה לומר לכם שכבר במירוץ הראשון הרגשתי מושפל. הבוטים השנה נהיו כל כך טובים שהתחלתי להזיע ואפילו לקח לי קצת כדי לחזור לעצמי ולהתחיל לנהוג בצורה רצינית לעומת איך שהייתי נוהג במשחק הקודם.

שמתי לב לדפוס שבו הבוטים תמיד יוצאים חזק מקו הזינוק וברגעים הראשונים אתם מרגישים שאתם פשוט על רכב נחות משמעותית לעומתם, אז זה מתחיל להפעיל לחץ פסיכולוגי ובעקבותיו מצאתי את עצמי משתדל יותר מדיי ומתחיל לנהוג בצורה ממש לא טובה.

אז קחו טיפ: תזכרו שתמיד צריך להיכנס לפנייה לאט ולצאת מהר, ואל תחשבו ש-Forza Horizon 5 יעשה לכם חיים קלים, ורמות הקושי בהחלט נעשו יותר קשות לעומת המשחק הקודם. אני אישית שמח שזה כך. זה דוחף אותי להיות נהג טוב יותר והופך את המירוצים להרבה יותר מעניינים, גם ממבחינה וויזואלית כי לעקוף את הבוטים על ההתחלה ואז לסוע לבד במפה זה לא כיף בכלל.

Forza Horizon 5. Playground Games, צילום מסך
Forza Horizon 5/צילום מסך, Playground Games

אז השליטה במשחק: בעיקרון הנהיגה נהייתה יותר מציאותית בצורה ניכרת, והדבר הראשון שהרגשתי זה עד כמה המשחקיות הרבה יותר קרובה למציאות. ב-Horizon 4 למסוע עם רכב הנעה אחורית ו-1000 כוח סוס בלי בקרות יציבות ואחיזה היה דבר די אפשרי, ואפילו היה אפשרי לקחת ניצחון במירוץ על הרמה הכי קשה. אבל ב-Horizon 5 אחרי 500-600 כוח סוס אתם תתקשו נורא, ממש כמו במציאות, ולנצח מירוץ עם רכב כזה זה אחד האתגרים הכי קשים שאפשר לחוות. אז בחרו את הרכבים שלכם נכון לכל סוג מירוץ, ואל תעמיסו יותר מדיי עם שיפורי מנוע.

התקשורת עם הכביש נהייתה הרבה יותר מציאותית ואתם תרגישו את זה בעיקר תחת גשם חזק כאשר הרכב יתחיל להחליק לגמרי במידה ולא תהיו עדינים עם ההיגוי שלכם, או כשתעלו עם גלגל או שניים על חצץ זה יוריד משמעותית מהיכולת של הרכב שלכם להאיץ, וברכבי הנעה קדמית וכפולה ההיגוי מומנט הרבה יותר מורגש ותחת מצערת פתוחה לחלוטין ההגה יתחיל להתיישר לכם, והאוטו יתחיל לסטות לצדדים.

אז בגדול במשחק הזה צריך להיות הרבה יותר עדינים ומחושבים לגבי בחירת הרכבים, ואני ממליץ לכם לא לקחת רכב עם יותר מ-650 כוח סוס למירוצים בתור התחלה, לפחות עד שתתרגלו למשחק ותכירו את המפה ואת המסלולים שלה, אחרת החוויה היא לא הכי כיפית לא משנה אם זה יהיה רכב הנעה אחורית או הנעה כפולה.

ההבדל בשליטה בא לידי ביטוי גם לשלט וגם להגה כך שאין צורך לדבר עליהם בנפרד, וחשוב לי לציין שזה נבדק במצב סימולציה כאפשר להגדיר אותו בהגדרות קושי.

Forza Horizon 5. Playground Games, צילום מסך
Forza Horizon 5/צילום מסך, Playground Games

שיפורים לסאונד הרכבים

אני בטוח שכל מי ששיחק ב-Horizon 4 יכול להזדהות איתי ולומר שלנהוג על רכבים לא היה תמיד מרגש, וזה נובע בעיקר מהסיבה שהרכבים היו פשוט נשמעים... סביר, בטח לעומת כותרים אחרים בז'אנר המירוצים ומעט מאוד מהרכבים ב-Forza Horizon 4 הלהיבו אותי. אז אני רוצה לומר לכם שהחוויה השנה פשוט מטורפת כשזה נוגע לסאונד של הרכבים. המפתחים של המשחק השקיעו יותר משנתיים בהקלטת רכבים אמיתיים מהרגע שהם מזנקים ועד למהירות המקסימלית שלהם, ואפילו הלכו צעד אחד קדימה והקליטו גם כלים משופרים לעומת המקוריים, כך שבמשחק הזה כל שינוי שתעשו לרכב מייצר סאונד שונה, ובכללי הסאונד ולכל רכב יש סאונד ייחודי בהחלפות הילוכים ובמהירויות גבוהות.

סוף סוף אני אפשר לומר שלנהוג במהירות גבוהה באמת גורם לכם להתרגש כתשמעו את המנוע צווח עם יללות מהטורבו או הסופרצרגר, והחלק הכי טוב הוא ברכבי קבריולט שהסאונד משתנה לחלוטין בהתאם למצב הגג. בשביל לפתוח או לסגור אותו אגב, צריך להעמיד את הרכב במקום וללחוץ על הג'ויסטיק השמאלי. פשוט חוויה.

Forza Horizon 5. Playground Games, אתר רשמי
Forza Horizon 5/אתר רשמי, Playground Games

שיפורים לשידרוגי הרכבים

השנה הרכבים נשאר דיי אותו דבר, ואתם תרגישו דיי בבית כשתיכנסו לתפריטים. השינוי המשמעותי ביותר הוא תוספות לשיפורי המכוניות עצמן, רוב המכוניות במשחק שנה שעברה קיבלו כמעט את אותו השידרוג הקוסמטי וממש מעט רכבים קיבלו הרחבות כנפיים או טמבונים שונים. השנה יש מגוון יותר גדול מהבחינה הזו והוסיפו הרבה גלגלים חדשים יחסית שאת חלקם ישר זיהיתי מהמציאות, ותהיתי איך הם לא היו במשחקים קודמים.

כמובן שהוסיפו את הדבר שלדעתי כולם חיכו לו וזו האפשרות לצבוע את הקליפרים של הברקסים שלכם בכל צבע שתבחרו. את העיצובים שלכם אתם יכולים לייבא מ-Horizon 4 ובקונסולות החדשות העיצובים יהיו יותר חדים עם רזולוציה גבוהה יותר. דבר הכי משמעותי הוא שאפשר לבדוק איך הרכב נשמע תחת כל שינוי במנוע, בין אם זה צנרת, סעפות, או טורבו / סופרצרגר וכמובן גם הסבות מנוע. פשוט תלחצו על הגז בתפריט השיפורים ותרחפו מעל השיפור שאותו אתם רוצים ליישם לרכב. זה בהחלט פיצ'ר שהיה חסר לי מאז סדרת Need For Speed.

Forza Horizon 5. Playground Games, צילום מסך
Forza Horizon 5/צילום מסך, Playground Games

מולטיפלייר ו-Event Lab

לא רק הסיפור זכה לשדרוגים, גם מצב המולטיפלייר עצמו, ולדעתי זה השידרוג הכי חשוב השנה: המהות של משחקי הוריזון היא לשחק עם חברים, ואישית, זה מה שמחזיק אותי רוב הזמן כשחקן של המשחק, ולא הקמפיין הראשי או הסיפור. אז השנה המולטיפלייר זכה לתפריט חדש ונקרא Horizon Open - שזה כמו מצב ה-Online Advendture מ-Horizon 4, אבל בתפריט חדש והרבה יותר ברור ונגיש לשחקן. הוא כולל גם את כל מצבי המשחק ומי ששיחק ב-Horizon 4 יזהה אותם מיד.

כדי להתחיל ולשחק אונליין לא צריך להתאמץ יותר מדיי כך שהוא נפתח לכם כבר ב-30 דקות הראשונות של המשחק ביחד עם רשימת הפסטיבלים ולאחר שתבצעו כמה משימות שתבחרו בתפריט השבחים (accolades). ב-Horizon 4 לשם ההשוואה, זה לקח בערך יותר משעה ומספר משימות מאוד ספציפיות שהיה קשה להבין מה הן.

Forza Horizon 5. Playground Games, צילום מסך
Forza Horizon 5/צילום מסך, Playground Games

פיצ'ר שאנחנו חייבים לדבר עליו ולדעתי הוא תוספת מדהימה למשחקי הוריזון זו האפשרות ליצור מסלולים ולנסות אותם עם חברים. אז ב-Horizon 5 יש לנו את Event Lab שמביא איתו כלים חדשים וחזקים שישדרגו את חווית המשחק שלכם עם החברים. יצירת המסלולים היא דיי דומה ל-Horizon 4, אבל איך שמגדירים את המסלולים והאופן שבו אתם יכולים למצוא ולהיכנס אליהם אחרי שלב היצירה זה ההבדל הכי משמעותי.

כך כל יותר נוח לפתוח מירוץ שבניתם ואין את הצורך ליסוע עד אליו במפה, ואפשר להתחיל אותו ישר מהתפריט של המשחק עצמו. בנוסף ליצירת המירוצים, יש גם עכשיו את האופציה ליצור "מיני משחקים": למשל תוכלו להגדיר סט של חוקים משלכם, למקם אובייקטים וליצור משחק מיני באולינג שבו צריכים לאסוף כמות של נקודות וכדי לנצח את הקבוצה היריבה אתם צריכים להתנגש בהם בזמן שכל פין מוסיף לכם 5,000 נקודות. משוגע וכיפי.

Forza Horizon 5. Playground Games, אתר רשמי
Forza Horizon 5/אתר רשמי, Playground Games

Horizon Arcade ו-Horizon Tour

אם אין לכם כוח ליצור מירוצים או משחקים בעצמכם אתם תמיד יכולים להשתתף ב-Horizon Arcade, שזה מצב משחק שמציג מיני משחקים שמפוזרים ברחבי המפה שבהם אתם ועוד 11 שחקנים שאיתכם בשיירה צריכים להשלים כל מיני משימות קלילות וכיפיות: לשבור כמות מסויימת של פיניאטות או קקטוסים כדי להגיע לניקוד מסויים ולבצע סטאנטים, לקפוץ מעל רכבים ועוד הרבה דברים שיגרמו לכם להעלות חיוך ולהנות מהמשחק בצורה הרבה יותר רגועה וקלילה.

השנה המפתחים מצאו דרך מהנה שבה תוכלו אתם ועוד חמישה שחקנים לקחת חלק בסט של מירוצים מול המחשב (אל תדאגו, לא מדובר ברמות קושי מטורפות) שמשלב סוג של תחרותיות מהנות שבמקום להשלים מירוץ אחד אחרי השני ולהיות תקועים במסכי טעינה בין המירוצים, אתם פשוט צריכים לסוע עם השיירה שלכם ביחד למירוץ הבא ללא לחץ או הגבלת זמן.

Forza Horizon 5. Playground Games, אתר רשמי
Forza Horizon 5/אתר רשמי, Playground Games

Horizon Link

אחרי שסיפרתי לכם על כל השינויים במולטיפלייר ואתם יכולים לראות שזה אחד הנושאים המרכזיים של המשחק יש דבר אחד ש-Playground Games דאגו לו, וזה קהל השחקנים החדשים שנכנס למשחק השנה. לא לכולם יש חברים לשחק איתם כבר מההתחלה, ו-Horizon Link היא פונקציה שבהתאם למצבכם במשחק והיא תציע לשחקנים אחרים במפה להשתתף בפעילות שאתם צריכים לבצע.

בין אם מדובר במירוץ או משימה, שחקנים שכבר עברו את אותה משימה יוכלו לזרוק לכם רמזים על המפה, ואותם שחקנים לא צריכים להיות חלק מרשימת החברים שלכם. זו דרך נהדרת להתחבר ולהכיר שחקנים חדשים תוך כדי משחק.

Forza Horizon 5. Playground Games, צילום מסך
Forza Horizon 5/צילום מסך, Playground Games

אוסף הרכבים ו-Kudos

בתור שחקן עם מאות שעות על Horizon 4, כפילויות של רכבים באוסף שלכם יכול להיות בעיה, אז השנה Playground Games עשו סדר, ויש קטגוריה חדשה שנקראית Car Collection, שם תוכלו לראות את כל הרכבים שיש לכל יצרן ואת הרכבים שברשותכם מסודרים כמו קלפי משחק. מגניב ביותר.

אבל תצוגה יפה זה לא הכל, ואפשר לרכוש רכבים שחסרים לכם בלחיצת כפתור (לכל השחקנים שאוהבים לאסוף את כל המכוניות במשחק) ולאחר שהשגתם את כל המכוניות של כל יצרן אתם מקבלים פרס בסוף: זה כסף, גלגל מזל, או רכב. טיפ קטן: כשהפרס יהיה רכב אתם תדעו כתופיע צללית של רכב בשחור.

אז אחרי שאספתם אוסף נרחב של מכוניות יש לכם אופציה לבוא ולתת אותן במתנה בתור מציאות אסם (gift drop) לאחת מקטגוריות השחקנים שתרצו, בין אם זה שחקנים חדשים או אנשים שתרמו המון לקהילה ועל זה אתם מקבלים kudos. kudos זה בעצם שאפו שאתם נותנים לשחקנים אחרים שעוזרים לכם במשחק בדרכים שונות כמו לעשות משימה, למצוא רכב באסם, ומן הסתם שאתם יכולים גם לקבל את אותן התודות אם אתם עוזרים לשחקנים אחרים שזה בעצם המטרה של המערכת הזו.

Forza Horizon 5. Playground Games, צילום מסך
Forza Horizon 5/צילום מסך, Playground Games

שיפורים להתאמה אישית של השחקן

כששיחקתי ב-Horizon 4 תמיד הרגיש לי מוזר שהדמויות במשחק מדברות עם הדמות שלי והשחקן שלי כל הזמן שותק כאילו אין מה לומר, שזה משהו דיי מוזר למשחק כל כך טוב שקיבל ציון נורא גבוהה בכל ביקורת, אז בהוריזון 5 נעשה

אחד השינויים המשמעותיים השנה בניגוד ל-Horizon 4 הוא היכולת לבחור האם יהיה לדמות שתשחקו קול גברי או נשי, ותמיד הרגיש לי מוזר שהדמויות המשחק מדברות עם הדמות שלי אבל היא לא מגיבה כלל, אבל זה לא מה שהכי הציק לי במשחק כשזה נוגע לשחקן שלי. ב-Horizon 4 האפשרויות לעיצוב היו מגוונות אבל תמיד הרגשתי שמשהו מגביל אותי ושאני לא יכול להשיג כל פריט או ריקוד ניצחון במשחק מכיוון שתמיד הייתה איזו שהיא דרך לא ברורה להשיג פריטים, בין אם זה להשלים משהו במשחק או לחלופין לקבל את זה רק באמצעות גלגל המזל.

ב-Horizon 5 סוף סוף שמו קץ לזה וכל דבר ניתן לקנות במטבע דיגיטלי שמרוויחים על ידי השלמת משימות, ולמקרה שפריט שאתם מעוניינים בו נעול אתם יכולים לקבל פירוט מה לעשות לפתוח אותו. אתם בטח שואלים את עצמכם אם יש פריטים חדשים, אז אומר לכם בוודאות שיש מגוון רחב, ויש לא מעט קטגוריות חדשות שכוללות שמלות ותותבים לדמות שלכם - וסוף סוף מרגישים שהמשחק לא מגביל את השחקן באפשרויות העיצוב השונות.

Forza Horizon 5. Playground Games, אתר רשמי
Forza Horizon 5/אתר רשמי, Playground Games

גרפיקה, רזולוציות, מצב ביצועים ופלטפורמות נתמכות

למשחק יש המון שידרוגים מבחינה וויזואלית על הקונסולות החדשות עם raytracing ב-ForzaVista ועוד הרבה אלמנטים נרחבים בתאורה והטקסטורות של המשחק. בעיקרון המשחק החדש ירוץ על קונסולת האקס בוקס Series X ב-30 פריימים לשנייה ברגע שתפעילו אותו לראשונה וייתן לכם את מלוא החוויה מבחינה ווזואלית, ולמי שאוהב פריימים גבוהים אפשר לשחק גם ב-60 פריימים לשנייה במצב ביצועים עם איכות קצת יותר ירודה מבחינה וויזואלית.

ההבדל לא כל כך ניכר על הרכבים עצמם אבל בסביבה של המשחק יש הרבה פחות פרטים כמו עשבייה ועצמים במפה שעוזרים למשחק להגיע לאותם הפריימים הגבוהים. אתם יכולים להגדיר את המצב המועדף עליכם בתפריט הווידיאו שנמצא בתפריט ההגדרות של המשחק.

Forza Horizon 5. Playground Games, צילום מסך
Forza Horizon 5/צילום מסך, Playground Games

לסיכום

Forza Horizon 5 מרגיש ונראה כמו משחק ברמה מאוד גבוהה: השיפורים שנעשו לעומת המשחק הקודם מרגישים כמו משחק חדש לחלוטין מצד אחד, אבל מצד שני מי ששיחק במשחקים הקודמים ירגיש מיד בבית. עם כל השידרוגים לקמפיין, המפה, הסאונד, הרכבים, מצבי המולטיפלייר וכמובן האפשרות ליצור מסלולים בצורה שלא נראתה אף פעם במשחקי הסדרה הופכים את הכותר החמישי לא רק למשחק Forza Horizon הכי טוב שהיה אי פעם, אלא גם למשחק המירוצים הכי כיפי ומגוון לדעתי שקיים כרגע בשוק, והוא יספק לכם מאות שעות של משחק ואין ספור של מסלולים שתוכלו לחלוק ולהתחרות בהם עם חברים. Forza Horizon 5 הוא פשוט משחק חובה שאסור לאף חובב ז'אנר המירוצים לפספס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully