וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויסט בעלילה: הדרמה בטופ 16 של טורניר ה-PGL Major

עמית בגם

עודכן לאחרונה: 30.10.2021 / 23:37

מפתחת המשחק Valve מחוקקת חוק חדש שיצר סערה ברשת ולא עושה חיים קלים לקבוצות בשלב ה-Legends

משחקי היום הרביעי של PGL Major Stockholm 2021

אחרי ארבעה ימים של קרבות צמודים בשלב ה- Challengers בין הקבוצות שעשו את הדרך הארוכה להגיע לטורניר PGL Major Stockholm 2021, נשארנו עם 16 הקבוצות שהראו שהן ברמה אחת מעל כולם, ועכשיו רק נשאר לגלות מי יהיו שמונה הקבוצות שיעלו לשלב האחרון של הטורניר: שלב ה- Champions

. אבל, מסתבר שמפתחת המשחק קאונטר סטרייק, Global Offensive, חברת VALVE, החליטה להחריף את החוקים לגבי נוכחות מאמנים במשחק. ואין ספק שהתזמון לאמירה הזו היה פשוט נוראי.

PGL Major 2021. HLTV, אתר רשמי
PGL Major 2021/אתר רשמי, HLTV

היום האחרון של שלב ה- Challengers נתן לנו הרבה אקשן ובאמת קיבלנו משחקים מצוינים מהקבוצות שהיו על סף הדחה: Astalis, MOUZ, paiN, Spirit, BIG, Heroic ו-Movistar Riders.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
PGL Major Stockholm 2021. HLTV, אתר רשמי
PGL Major Stockholm 2021/אתר רשמי, HLTV

המשחק הבולט ביותר מכולם היה בין MOUZ ל-BIG שם אנחנו ראינו את שתי הקבוצות האלה נלחמות על המקום האחרון בשלב ה- Legends, וקיבלנו סרייה של 3 מפות שכל אחת מהן הייתה רכבת הרים של קאונטר סטרייק מותח ואיכותי משני הצדדים.

אבל בסופו של דבר היו אלה MOUZ שהצליחו במפה האחרונה לקחת את המושכות ולסגור את המשחק. הצלף (AWPer) של MOUZ, פרדריק "Acor" גילדסטרנד הראה משחק מעולה אחרי שבמשחקים הראשונים שלהם בטורניר הוא לא נתן הופעה מספיק טובה, אבל כשהם הכי היו צריכים אותו, הוא הביא את ההופעה החשובה ביותר שלו מאז הצטרפותו לקבוצה.

PGL Major Stockholm 2021. HLTV, אתר רשמי
סטטיסטיקות מכל שלושת המפות/אתר רשמי, HLTV

כמובן שאי אפשר שלא להזכיר את הניצחון של Astralis על Spirit שהבטיח את מקומם בשלב ה-Legends, אחרי שהרבה מעריצים העלו ספקות ביכולות שלהם בעקבות הדרל שבהם שיחקו בתחילת הטורניר, ונשאר רק לקוות שיצליחו למשוך את המומנטום לשלב הבא.

PGL Major Stockholm 2021. HLTV, אתר רשמי
סטטיסטיקות מכל שלושת המפות/אתר רשמי, HLTV

ראינו גם את הניצחון של Heroic על Movistar Riders שהיה משחק מאוד מהנה לצפייה, המפה השנייה במשחק הזה הייתה פשוט תצוגה של קאונטר- סטרייק איכותי מהצד של Heroic, שהיא קבוצה שתמיד כיף לצפות במשחקים שלה. במיוחד בגלל התגובות של השחקנים בניצחון או סיבוב טוב:

PGL Major Stockholm 2021. HLTV, אתר רשמי
סטטיסטיקות מכל שלושת המפות/אתר רשמי, HLTV

אבל בואו ניגש לשלב ה- Legends: האקשן האמיתי מגיע עכשיו כשסוף סוף נזכה לראות שחקנים כמו S1mple, Zywoo, Niko ועוד אגדות רבות של המשחק נלחמים על מקום ב- Champions. אז מה בדיוק מחכה לנו שם?

PGL Major Stockholm 2021. HLTV, אתר רשמי
PGL Major Stockholm 2021/אתר רשמי, HLTV

בתמונה למעלה תראו את כל הקבוצות שישחקו בשלב הזה, והפורמט יהיה זהה לשלב הקודם של התחרות: 16 קבוצות שמשחקות 2 משחקי BO1 (מפה אחת בלבד) בסיבוב הראשון והשני, ולאחר מכן משחקי BO3 (הטוב מ-3) כדי להעפיל לשלב הבא, והחוקיות זהה לגמרי: קבוצה שמנצחת 3 משחקים תעלה ל-Champions, קבוצה שתפסיד 3, תודח. אבל במקביל לחגיגה שהייתה עם ההגעה לשלב ה- Legends, בימים האחרונים היה לא מעט סערה ברשתות אחרי ש- PGL פרסמו את הציוץ הבא.

"כדי להבהיר דברים, בזמן שלב ה Legends, המשחקים של השידור הראשי ישוחקו באולפן. המשחקים של שידור ב' ישוחקו מחדרי האימון"

המון שחקנים, מאמנים ואנשים מהקהילה לקחו את האמירה הזו מאוד קשה. הרבה אמרו שטורניר מייג'ור חייב לתת תנאים שווים לכל הקבוצות, וההבדל בין משחק באולפן עם תאורה ומצלמות לבין משחק בחדרי האימון השקטים הוא משמעותי.

הרבה חשבו שזה בגלל מגבלות קורונה, חלק חשבו שזה מגבלה טכנית, ועדיין לא קיבלנו תשובה חד משמעית לגבי למה הם קיבלו את ההחלטה הזו, אבל בערך 5 שעות לאחר פרסום הציוץ הזה ואחרי המון פידבק מהקהילה, PGL חזרו בהם מהאמירה הזו ופרסמו את הציוץ הזה:

"כל משחקי שלב ה Legends ישוחקו באולפן"

הקהילה מאוד שמחה על הבשורה הזו, וזה באמת ממש משמח לראות ש- PGL הקשיבו לפידבק ומהר מאוד לקחו החלטה לחזור בהם מהאמירה הזו. אבל אחרי שכולם חשבו שהכל טוב ושאפשר לנשום לרווחה ולהמשיך בטורניר, קיבלנו עוד בשורה מעניינת מהמאמן של Astralis, דני "zonic" סורנסן:

"עשינו את זה! אבל בהערה אחרת, הודיעו לנו עכשיו שלא נוכל לעודד את השחקנים שלנו ממחר בגלל חוק חדש של CS:GO"

"הם פחות או יותר רוצים שנשב בכיסא שלנו ונעשה משהו רק בזמן טיים אאוט טקטי, אי אפשר לצעוק 'נייס' יותר".

מסתבר ש-VALVE בעצמה החליטה ללחוץ על PGL לאכוף את החוק שאומר שמאמנים חייבים להישאר בשקט מוחלט בזמן המשחק ולדבר אך ורק בזמן הפסקות, ואפילו אסור להם לגעת או לעודד את השחקנים שלהם אחרי ניצחון.

האמירה הזו מהצד של VALVE יצרה סערה אפילו יותר גדולה מסיפור האולפן, מאמנים ושחקנים מכל העולם יצאו באמירות על כמה שהחוק הזה מיותר וחסר תועלת.

(דניאל קוגן: מאמן ישראלי בקבוצת ATK הדרום אפריקאית

לדיסלב "GuardiaN" קובאק, שחקן עבר אגדי מסלובקיה

דן "apEX" מדסקלייר, הקפטן של Vitality

אבל היו גם מי שניסו להסביר את ההיגיון מאחורי החוק, הבולט ביותר הוא מיכאל סלבינסקי, שופט איספורטס שהיה בעבר השופט הראשי של ESL. הרבה אנשים שאלו עד כמה הבעיה הזו באמת רצינית ש-VALVE מתעקשים לאכוף אותה באגרסיביות כזו ב-Major, ומיכאל מסביר שמאחורי החוק הזה עומדת בעיה רצינית של אמון ויושרה בין הקבוצות למארגני הטורניר.

הוא מספר שאחת הבעיות הרציניות של שופטים זה עניין השפה, אם קבוצה לא דוברת אנגלית אז לשופט תהיה בעיה רצינית לדעת איזה מידע בדיוק המאמן מעביר לשחקנים. הוא עוד מספר שגם כשמאמנים לא יכלו לדבר עם השחקנים במהלך המשחק, השחקנים היו כותבים בצ'אט הפנימי של המשחק שאלה כלשהי ומסתובבים למאמן כדי לקבל ממנו נדנוד של הראש של כן או לא, וגם שמאמנים היו צועקים דברים רנדומליים בשפות זרות במהלך המשחק ולשופטים לא היה שום מושג מה הם אמרו.

עוד אמירה מעניינת שצצה, היא שמאמנים יכולים לתת הוראות לקפטן במהלך המשחק לגבי אסטרטגיות ספציפיות בעזרת נגיעות ומחוות שונות כמו שכתב בטוויטר בכיר ב- ESL אולריך שולץ, בציוץ שלמטה. ושוב, אין לשופטים או למארגני הטורניר שום דרך לדעת איזה דברים הקבוצות הכינו לפני המשחק ואיזה קודים הם המציאו ביניהם.

זה בהחלט נשמע קצת מופרך, אבל מסתבר שזו בעיה רצינית. וזה נותן הסבר מינימלי למדוע החוק הזה צץ פתאום, ולמה צריך אותו. אין ספק שהדרך שבה VALVE התנהלה והתזמון של האמירה הזו ביום שמתחיל שלב ה- Legends הוא פשוט נוראי, וזה היה צריך להיות מתוקשר לקבוצות הרבה לפני תחילת הטורניר, אבל זה המצב, ודרכה של Valve בלא מעט מקרים, ואף אחד לא מרוצה ממנו.

כרגע לא VALVE או PGL התייחסו או חזרו בהם מהאמירה הזו, ונשאר רק לגלות האם שוב פעם הלחץ מהקהילה יצליח לשנות את ההחלטה הזו או שפשוט זו תהיה המציאות החדשה של התחרויות ויהיה מעניין לראות איך מארגני טורנירים אחרים כמו ESL ו-Blast יגיבו לחוק הזה.

נשאיר אתכם מעודכנים בכל מה שיקרה עם הסיפור הזה, וכמובן שנמשיך להביא לכם סיכומים יומיים של כל המשחקים לכל אורך הטורניר.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully