וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 שנה קדימה עם עוד 127 שחקנים: הבטא של באטלפילד 2042

עמית גלבוע

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 0:11

הפיצ'רים החדשים התקבלו השנה בברכה, אבל חסרונן של חלק מהמכניקות הישנות והאהובות גרמו לקהילה לקבל את הכותר בדעות חלוקות, ולחשוש מיציאתו של המשחק המלא

Battlefield 2042 Beta/EA, Dice

במהלך סוף השבוע של ה-6.10 החודש, חברות DICE ו-EA איפשרו לכלל השחקנים להשתתף בבטא הפתוחה של המשחק המצופה באטלפילד 2042. המשחק צפוי להגיע אלינו ב-19.11 לאחר שכבר נדחה פעם אחת. באטלפילד 2042 יגיע אלינו שלוש שנים מאז שיצא המשחק הקודם בפרנצ'ייז - Battlefield V שהתרחש במלחמת העולם הראשונה, ודווקא נדמה שהמפתחת DICE החליטה להעלים חלק מהפיצ'רים שכבר התרגלנו אליהם.

המשחק החדש ממשיך את עלילתו של באטלפילד 4 שיצא ב-2013, זאת למרות שבאטלפילד 1 שהתרחש במלחמת העולם הראשונה יצא ב-2016. אם הצלחתי לבלבל אתכם, אז כנראה שהשגתי את המטרה שהמפתחת והמפיצה ניסו להשיג. אבל זה לא משנה כי לאלו מכם שמכירים את הפרנצ'ייז - אנחנו לא כאן בשביל העלילה, אלא בשביל להילחם בכמות מטורפת של שחקנים אחרים תוך כדי שימוש בכלי-רכב מלחמתיים שונים.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

הבטא התקבלה על ידי הקהילה בדעות חלוקות, ומשכה לא מעט ביקורת, אך נחזור לכך בסוף. מטרת הבטא הייתה קודם כל לאפשר למפתחים להיעזר בקהילה באיתור באגים שונים על גבי כלל הקונסולות (בדור הקודם מספר השחקנים בכל רגע יעמוד על 64 בלבד) והמחשב האישי - וזה לא שהיו חסרים באגים.

בעוד שהבטא של הכותר הקודם - באטלפילד 5, הרגישה הרבה יותר אפויה, הבטא של באטלפילד 2042 הרגישה מאוד ראשונית: החל משליטה בעייתית בכלי הטיס, באגים מוזרים במנוע הפיזיקלי, UI נתון במחלוקת שלא תמיד מתפקד. אבל למה להתקטנן? בואו נדבר על מה שטוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

כאוס, כאוס ועוד קצת כאוס

קארל פון קלאוזוביץ, אחד מאבות המלחמה המודרנית, טען ש"הקרב הוא ממלכת אי-הודאות" ובאטלפילד 2042 לוקח את המשפט הזה למקסימום. החידוש המשמעותי של המשחק החדש הוא ביכולת לאפשר לעד 128 שחקנים לשחק יחדיו במפה אחת. תזרקו למשוואה לפחות שלושה מסוקים לכל צד (קל, תקיפה, אספקה), מטוס קרב, טנק, נגמ"ש קל, ג'יפ ואלוהים יודע עוד איזה כלי רכב המשחק המלא יביא לנו, ותקבלו כאוס מטורף ללא הפסקה. ואל נשכח גם את מזג האוויר ואירועי המפה השונים כמו הטורנדו שקרע את המפה של הבטא לאורכה ולרוחבה ששואב כל דבר שנקרה בדרכו - כולל מטוסים וכלי רכב כבדים.

לצערי, נכון לגרסת הבטא - הבלאגן גם חוגג בתפריטי הממשק ובפיצ'רים השונים. המשחק החדש משנה מעט את מבנה הקלאסים של הסדרה. כעת - תבחרו Specialist (שנכון לרגע זה זהים לחלוטין בשני הצדדים), אך הדבר משפיע בעיקר על הסקין שלהם ועל גאדג'ט אחד שהם יכולים להשתמש בו - כמו ה-Grapple שראינו בסרטון. לאחר מכן תוכלו לבחור את ערכת כלי הנשק ושאר החפצים שתסחבו אל שדה הקרב והפעם לחיוב או לשלילה - אין עליכם כל מגבלה.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

תוכלו לקחת רובה צלפים ולשאת עמכם ערכות עזרה ראשונה ומטעני C5 (הגרסה העתידנית ל-C4). תוכלו לקחת את ה-Speicalist שלה אקדח שמאפשר לה להחיות שחקנים מרחוק, ולצייד אותה בקופסאות תחמושת לתספק את חבריכם לקבוצה ולהביור לתיקון רכבים. הבעיה המרכזית נכון לעכשיו היא שהמשחק לא טרח להסביר זאת, וה-UI הבעייתי לא הקל על ההבנה.

בכלל - נדמה שכל פיצ'ר חדש מביא עמו יותר בלאגן מאשר ברכה, כמו למשל ה-FLYWHEEL שמאפשר לכם לשנות חלקים בנשק תוך כדי המשחק: מצד אחד - זהו פיצ'ר מבורך שמבטיח שתוכלו לבצע התאמות לנשק בהתאם לקרב אליו אתם עומדים להיכנס. אתם לקראת פריצה למבנה? שימו כוונת רפלקס ומחסנית עם כדורים לטווח קצר. אתם נעים לאזור הבא במשחק? קנה ארוך וכוונת טלסקופית הם הפתרון עבורכם. אבל - התפריט לא כ"כ חלק ואינו מציין את המגרעות של כל תוספת לנשק.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

מי פנוי באלנבי?

אחת הבעיות המוכרות בבאטלפילד, פרנצ'יייז שידוע במפות הענקיות שלו, היא הקושי להגיע מנקודה לנקודה במפה כאשר השמידו לכם את כלי הרכב, או כאשר אתם רחוקים מהבסיס. ב-DICE מצאו את הפתרון ה"מודרני" לבעיה זו - הצנחה של כלי רכב היישר לשדה הקרב. התרסק לכם המטוס ואתם בקצה המפה? אין בעיה - במספר לחיצות כפתור באמצעות FLYWHEEL נוסף תוכלו לקרוא לכלי-רכב עליו תרכבו אל היעד הבא. יתרון נוסף הוא שויתרו הפעם על CLASS הטייס/מכונאי שברגע שהוא מחוץ לרכב אין לו שום כלי-נשק למעט אקדח.

מי ששיחק בבאטלפילד 5 יכיר את הפיצ'ר הזה : במשחק הקודם יכולנו לתספק את חברינו לחוליה בתחמושת ואפילו להזמין ירי ארטילרי ואף פצצת V2 הרסנית. אך בעוד במשחק הקודם היכולת שלנו להזמין תגבורות אלו הייתה תלויה בביצועי הקבוצה שלנו וכל "הזמנה" שכזו עלתה לנו נקודות. הפעם, ברוח הבלאגן האופף את המשחק ובמיוחד את הבטא - לא היה ברור במה תלויה היכולת להזמין כלי רכב כבדים יותר כמו הטנק, הנגמ"ש הקל ואפילו את הרובוט דמוי כלב הקטן שיסייע לנו להילחם. את הג'יפ לפחות היה ניתן להזמין בכל שלב.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

רב החסר על המצוי?

הדבר הבולט ביותר בבטא של באטלפילד 2042 הוא חסרונם של מספר פיצ'רים שהפכו להיות משמעותיים עבור אוהדי הסדרה (גם אם הם איתנו מעט זמן). בתחום תנועת השחקן: היכולת לרוץ בצורה כפופה, היכולת להישען ולהציץ מעבר לפינות, קפיצה לאחור תו"כ ביצוע ירי, גלגול כדי לרכך נפילה לאחר קפיצה ממקום גבוה.

בתחום המפה: אחד השיפורים המשמעותיים שבאטלפילד 5 הביא עימו והפך את שיתוף הפעולה בין השחקנים לקריטי הוא היכולת לבנות ביצורים בלחיצת כפתור. פיצ'ר זה הוסיף עומק טקטי נוסף למשחק, ואיפשר לשחקנים לצבור נקודות ולהפוך נקודה במפה לקשה לכיבוש ע"י האויב. גם בתחום הרס המפה נדמה שכעת ניתן להרוס כאוות נפשנו פחות אלמנטים במפה - דבר שהיה בולט במיוחד ב-Battlefield 5, שם היה ניתן לשטח בניינים שלמים.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

כאמור - גם ה-Classes די נעלמו וחסרי השפעה, ועימם ה-Combat Roles שהוחלפו ע"י ה-Specialists. ה-UX/UI פחות נדיבים כעת, ובעוד בעבר השחקן היה מקבל מידע מדויק על הניקוד שצבר לאחר הרג שחקנים אחרים או הרס של ציוד חסר. גם לא נדע כמה קרוב אלינו נמצאים שאר חברי החוליה, ונכון לעכשיו קשה לדעת מה סוג הציוד שהם סוחבים עימם (כי כאמור, אין Classes). גם אנימציות החיסול (Takedown) שהיו כה איקוניות למשחק, בדגש על לקיחת הדיסקית, אינן נמצאות וקיבלנו אנימציות בגוף שלישי בלבד.

הרשימה ממשיכה וכוללת דברים חשובים יותר וחשובים פחות, וייתכן שחלקם יתווספו עד ליציאת המשחק ב-19 לנובמבר (לאחר שנדחה), אך כרגע - הקהילה קיבלה את המשחק בתחושות מעורבות.

חרף הטענות של EA ו-DICE שהבטא היא גרסה מוקדמת יחסית של המשחק שנועדו להרגיע את קהל השחקנים, מספר עובדי DICE סיפקו ציטוטים אנונימיים על כך שמדובר על בטא של המשחק מאזור ספטמבר, ושמצב המשחק בכי רע. בכך יש להאשים שני שחקנים מרכזיים - המפיצה EA שכולם אוהבים לשנוא, ושלוחצת על האולפן השבדי לספק משחק לא גמור לעונת החגים הקרובה, ומגפת הקורונה שטרפה את כל הקלפים והפכה את הכל למסובך יותר.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

בין שתי ערים - ורדסנק וסטוקהולם

כפי שציינו, עולם הגיימינג לא קיבל בשקט את הבטא של באטלפילד 2042. חלק מהטענות שעלו גורסות כי EA לחצה על DICE לייצר משחק שיפגע בבסיס השחקנים של Call of Duty, בדגש על Warzone. אז בשביל לדייק - הנה כמה מהעובדות: המשחק הקודם - Battlefield 5 יצא בסוף שנת 2018, במקביל ל- Call of Duty Black Ops 4, תחת Treyarch כסטודיו מפתח, וכמובן Activision המוציאה לאור, שגם זנח את הסינגל-פלייר, והיה למשחק ה-AAA הראשון שניסה את מזלו בנוסחת הבאטל-רויאל.

הוא לא הצליח כל כך לפגוע במשחקים הבולטים דאז - PUBG שפנה לקהל הבוגר יותר, וכמובן, Fortnite. באיחור מעט אופנתי, במרץ 2019 המפתחת DICE חשפה את Firestrom, הטייק שלה של באטל-רויאל לסדרת באטלפילד. מיותר לציין שגם הוא, כמו המתחרה העיקרי שלו - לא גרף הצלחה מרובה.

הסיבה לכך הייתה נעוצה במשחק שיצא תחת סטודיו אחר של EA בהפתעה די מוחלטת. אלו היו Respawn Entertaiment עם Apex Legends. משחק שהיה מבוסס על המנוע המיושן של Titanfall 2 וסחף את קהל השחקנים העולמי בדגש על הסטרימרים הבולטים שמיהרו לשדר את המשחק החדש והמפתיע.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

מרבית הסטרימרים האלה התפרסמו בגלל המשחקים הקודמים שצויינו - Call of Duty ו-Battlefield. כשהגיעו שעתו של Warzone לצאת, והפעם Activision למדה דבר או שניים מהמתחרה העיקרית שלה EA ומההשקה המוצלחת של Apex Legends, הבאטל-רויאל החדש Warzone יצא אף הוא בהפתעה די מוחלטת, כ-3 חודשים אחרי יציאתו של הריבוט הרך Call of Duty: Modern Warfare.

על כן - הטענות ש-EA לחצה על DICE להוציא משחק תואם Modern Warfare הן טיפשיות. שני הפרנצ'ייזים משחקים הלוך ושוב בין מלחמת העולם ה-2 לקרבות מודרניים (או עתיד קרוב). הרי הכותר המתקרב של Call of Duty: Vanguard חוזר חזרה למלחמת העולם ה-2 תחת שרביטו של הסטודיו Sledgehammer Games, והמשחק Warzone יקבל עדכוני נשקים וככל הנראה מפה, בדומה למה שקרה עם ולאחר יציאתו של Call of Duty Black Ops Cold War.

מעבר לכך - הטענה כי EA מנסה לגנוב את הסטרימרים הגדולים שמשחקים Warzone אליה היא חסרת כל שחר. נהוג שכאשר משחק יוצא - הסטרימרים מוזמנים לאירועי החשיפה השונים כמו העיתונאים השונים. חלקם מוחתמים על הסכמי קידום שונים בתמורה לשעות המשחק (User Acqusition בשפה המקצועית). אך לאורך זמן - הקהל הוא שקובע במה הסטרימר ישחק. עיקר הכנסתם של הסטרימרים השונים מגיעה בצורה ישירה ועקיפה מקהל הצופים. אם הקהל יצביע ברגליו - גם הסטרימרים ינטשו לאחר מכן את המשחק.

battlefield 2042. EA, Dice, אתר רשמי
battlefield 2042/אתר רשמי, EA, Dice

ראינו זאת כאשר מרבית הסטרימרים הגדולים שילבו משחקים כגון Among Us, Sea of Thieves או קפצו לבקר חזרה ב-Apex Legends, Fortnite או אפילו Battlefield 1 ו-5 רחמנא ליצלן. חברת EA פשוט מנסה לייצר משחק טוב שיעניין את בסיס השחקנים, ולעיתים נדמה כי שתי המוציאות לאור הגדולות מקיימות תיאום מסויים ביניהם - כאשר האחת מפתחת משחק שמתבסס על מלחמת העולם ה-2, השנייה תבחר לפתח משחק המתבסס על מלחמות מודרניות, ולהפך.

לנו - קהל השחקנים, נותר לנשום עמוק, לקוות ש-DICE תספק לנו משחק מוצלח כמו שהיא יודעת (או אחד עם באגים שהיא תתקן בהמשך, כמו שקרה פעמים רבות), להקשיב לביקורות, ולהחליט באמצעות הארנק באיזה משחק לתמוך. בסופו של דבר - עולם ה-AAA מונע ע"י כסף, ולולא כסף גדול היה מעורב בעולם זה, לא היינו זוכים לקבל משחקים מוצלחים כמו Battlefield 5, Call of Duty: Modern Warfare, ובשאיפה גם שני המשחקים הבאים שנמצאים ממש מעבר לפינה - Call of Duty: Vanguard ו-Battlefield 2042.

וגם אם לא - זה לא שחסר לנו במה לשחק, לא? נתראה בשדה הקרב הוירטואלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully