וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר-סאיין-און-דה-גו: דרגון בול Z קאקרוטו לנינטנדו סוויץ'

ליאור ויסמן

עודכן לאחרונה: 22.10.2021 / 8:33

הגרסה הניידת לקונסולה של נינטנדו מציעה אקשן שנלקח ישירות מסדרת האנימה ואת כל חבילות ההרחבה, אבל אין ספק שמדובר במשחק שמיועד בעיקר למעריצים

טריילר ההשקה של Dragon Ball Z: Kakarot לנינטנדו סוויץ'

Dragon Ball Z: Kakarot/נינטנדו

אתם יודעים מה אני אוהב יותר מדרגון בול? משחקים של דרגון בול. גם אם לא הייתי ספץ בכל הפרקים והעלילה ופספסתי כמה, המשחקים של דרגון בול תמיד היו אחד הדברים שהכי אהבתי. אל תבינו אותי לא נכון, הם לא מושלמים והיו בהם חסרונות, אבל קל להתעלם מהם כשחבר שלך משליך עליך סופרנובה עם קולר ב-Tenkaichi 3 בפלייסטיישן 2 ואתה מגיב עם גוקו בלעשות Instant Transmisson Kamehameha ישר לפנים שלו. זמנים טובים.

הגרסאות המודרניות של משחקי דרגון בול מסתעפות כיום בעיקר לשני ענפים: משחקי מכות כמו FighterZ שמזכירים מאוד את סדרת Marvel Vs Capcom, כאשר הדמויות נמצאות בזירה דו מימדית ומשלבים מהלכים טקטיים ומחושבים היטב כנגד היריב, ומשחקי הגוף השלישי כמו סדרת Xenoverse הקלאסית - זו שסומכת פחות על מיומנות מצד השחקן ופשוט תגרום לכם להרגיש כאילו אתם בקרב שנלקח מתוך הסדרה עצמה.

ואז בשנה שעברה הגיע המשחק החדש Kakarot למחשב ולקונסולות האקס בוקס והפלייסטיישן, ואם אהבתם את Xenoverse, אתם אמורים אוטומטית לאהוב גם אותו. המשחק הבטיח שיפור גראפי ושכלולים במכניקות של משחק התפקידים, ולהיות הרבה יותר חוויה סיפורית כפי שעושים גדולי ה-RPG בשוק היום. והמטרה? שהשחקן ירגיש שהוא גוקו. אפשר אפילו להגיד גוקו Of Rivia.

Dragon Ball Z: Kakarot. נינטנדו, אתר רשמי
Dragon Ball Z: Kakarot/אתר רשמי, נינטנדו

העלילה: לא היינו כבר בסרט הזה?

המשחק עוקב באדיקות רבה אחר סדרת הטלוויזיה, מסאגת הסאיינים הראשונה ועד לסאגת קיד בו, ואם קניתם את גרסת הנינטנדו סוויץ' שעליה אנחנו מדברים היום, אתם מקבלים גם את חבילות ההרחבה ששואבות את העלילה שלהן מתוך דרגון בול סופר. אבל פה גם צצה הבעיה הראשונה: בניגוד ל-Xenoverse, השחקן לא מכין דמות משלו, אלא משחק את גוקו בכבודו ובעצמו (ואת חבריו הטובים והלוזרים כאחד. קרילין 3>) בשביל לטחון את כל הסדרה והעלילה שלה שוב מההתחלה. משהו שכבר עשינו במשחקי עבר יותר מפעם אחת.

איך אמר פריזה בגרסת המעריצים דרגון בול אבריג'ד? "?I feel like we've been here before, have we been here before?". אבל עכשיו שהמשחק יצא לסוויץ' התמים והמתוק שלנו, ועוד עם כל ההרחבות, אולי הוא בכל זאת יורש העצר של ה-Xenoverse ומה שיגרום לנו להרגיש Pure unadulterated badass.

ותתכוננו. הולכים להיות הרבה רפרנסים לדרגון בול אבריג'ד בביקורת הזו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
Dragon Ball Z: Kakarot. נינטנדו, אתר רשמי
Dragon Ball Z: Kakarot/אתר רשמי, נינטנדו

איזה עולם (פתוח) מופלא (וחסר מעוף)

קאקרוטו לוקח לא מעט השראה ורעיונות ממשחקי עולם פתוח מודרניים כי אפשר לטייל, לדוג, לצוד וכמובן, לבשל. אבל בניגוד למשחק עולם פתוח טוב כמו Zelda Breath of The Wild, כל הפעולות והמכניקות הללו מרגישות פשוט כמו עבודה סתמית של "תמצא תגיע, תלחץ או לחלופין תעוף דרך טבעות" (למה יש לי פלאשבקים מסופרמן 64?) ולהשיג עיגולים זוהרים שיעזרו לכם לעלות ברמות ולשפר את הדמות שלכם. לא מכניקות משחק מאתגרות או מעניינות. פשוט. מטלות.

הפעולות של הציד והבישול די ריקות מתוכן ומסתכמות בלחיצה כפתור, והן פשוט לא מרגישות לי שייך למשחק דרגון בול (אם כי האנימציות של הדייג והאוכל תואמת את הסדרה וחמודות ביותר) והן נמצאות שם כי זה מה שמצופה ממשחקי עולם פתוח, בין אם יש בהן צורך או לא. זה מרגיש מאוד מנותק כשאתה צריך להציל את העולם מהאיום הסאייני המתקרב ובא, אבל בואו נאכיל את גוהאן כדי שיהיה לו +1 HP.

Dragon Ball Z: Kakarot. נינטנדו, אתר רשמי
Dragon Ball Z: Kakarot/אתר רשמי, נינטנדו

אמא תראי! בלי טיפת אסטרטגיה!

עד כה, הכל טוב ויפה, אבל משחק יפה בלי משחקיות טובה… הוא כנראה של EA (כן אמרתי את זה. Shots fired!). מצד אחד, האנימציות והמשחקי מצלמה שהמשחק עושה ברגעים ספציפיים במשחק עושים חוויה הרבה יותר סינמטית ומרגשת אבל מעבר לזה, מערכת הקרב מ-Xenoverse מבוססת על "מעיכת כפתורים" והיא זינקה למימדים אחרים.

עזבו שהמקשים השתנו לגמרי מ-Xenoverse, יש לכם רק כפתור אחד למכות. אז החמש קומבואים שעשיתם שוב ושוב ב-Xenoverse? אז גם זה לא. בכל קרב כבר הרגשתי שיש לי נוסחא קבועה שנעשתה משעממת מאוד אבל מאוד מהר. אם בפיזיקה E=mc², אז בקאקרוטו, A-A-A-Lbutton+Y = ניצחון.

Dragon Ball Z: Kakarot. נינטנדו, אתר רשמי
Dragon Ball Z: Kakarot/אתר רשמי, נינטנדו

אמא תראי…! מה..? מה זאת אומרת ראית כבר?

למשחקי הדרגון בול תמיד היו בעיות דומות כאלה ואחרות, ולמעריצים ההארדקור כל המעיכת כפתורים והחרישה על המשחק לא כזה אכפת, אז מבחינת הסיפור וסיפוק בכללי? המשחק מחזיק? כפי שאמרתי למעלה, אם בא לכם לעבור את כל הסדרה שוב מההתחלה, זה המשחק שלכם. ויותר מכך: אני מאמין שהסיפור פה מועבר בפירוט וסינמטיות בצורה הכי גבוהה שאי פעם עברה במשחקי דרגון בול.

כל סאגה היא חוויית דרגון בול מאוד אוטנתית, אפילו עם ההפסקות הארוכות והפילרים השונים. אני מודה שאני ניסיתי לעקוב קצת בהתחלה אבל אחרי הסאגה של הסאיינים מצאתי את עצמי מועך את כפתור ה-Y בשביל שהדיאלוגים יטוסו.

Dragon Ball Z: Kakarot. נינטנדו, אתר רשמי
Dragon Ball Z: Kakarot/אתר רשמי, נינטנדו

אמא תראי! בלי כבלים!

בואו נמשיך בטכני. המשחק יפייפה על הנינטנדו סוויץ'. לטעמי הוא אמנם לא יפה כמו Fighterz והסטייל הייחודי משלו, אבל אם רציתם שיפור בסטייל מ-Xenoverse, קיבלתם. הסביבה, המודלים, האנימציות, הכל ברמה שכבר ניתן לצפות ממשחקי דרגון בול מודרנים, והם בהחלט יפייפיים וגורמים לכם לחשוב שאתם צופים בפרק שלקוח מתוך הסדרה.

מודה שחששתי בהתחלה מרמת הפריימים לשניה כשהתחלתי לשחק (כמו בזינוברס, אל תצפו ל-60 רצוף), אבל כשמקבלים את העובדה הזאתי, המשחק עובד ממש טוב, גם על המסך הגדול וגם ב-Handheld mode. רואים שעשו עבודה טובה לגרום למשחק להיות צבעוני, סינמטי וממש חי מבלי להתפשר יותר מדי על ביצועים. ביג פלוס.

Dragon Ball Z: Kakarot. נינטנדו, אתר רשמי
Dragon Ball Z: Kakarot/אתר רשמי, נינטנדו

לשחק בטלויזיה? This is not even my final form

היופי בגירסא הזאתי, (מלבד הפינוק של לקבל הרחבות ככה על הדרך). היא האפשרות לשלוף את הסוויץ' מהדוק שלה (או מהכיס דגמח אם יש לכם לייט) ולתת עבודה ןלחרוש אפילו בנסיעות אוטובוס לעבודה. אבל גם פה התעוררה לי בעיה. נכון לפחות לכשאני שיחקתי, למשחק מאוד חשוב שתיהיו מחוברים לאינטרנט.

ברגע שפתחתי אותו במצב נייד רחוק מהרשת האלחוטית, הוא נתן לי כמה שגיאות של כשל בהתחברות שהייתי צריך לסדר מספר פעמים עד שהוא הרשה לי לשחק במצב אופליין. זה אומנם לא נשמע נורא כל כך, אבל החוויה נהייתה גרועה יותר הרגע שיצאתי מהרשת כשהמשחק היה עוד דלוק לפני. במקרה הזה ההודעות שגיאה לא הפסיקו ד שסגרתי את המשחק ונכנסתי שוב.

זה מקרה מצער כי עבורי, זה פוגע מאוד בחווית ה-Seamless Gaming שבעצם הוא הלחם והחמאה (וכשיגיע הסטים דק - ה-Senzu Bean) של הסוויץ. בואו נקווה שכשתקראו את זה, התקלה הזאתי כבר לא רלוונטית.

Dragon Ball Z: Kakarot. נינטנדו, אתר רשמי
Dragon Ball Z: Kakarot/אתר רשמי, נינטנדו

לסיכום

האם אפשר לירות קאמהאמהא לאויבים בפרצוף? כן. האם זה מספק כל פעם? כן. האם זה מצדיק לשחק את המשחק? זה כבר תלוי בכם. אם חווית הדרגון בול קורצת לכם, ואין לכם בעיה עם כל מה שאמרתי? זו לגמרי תהיה רכישה מוצלחת.

למשחק יש מלא תוכן (ועם ההרחבות החינמיות, התוכן מגיע גם לדרגון בול סופר שזה פלוס מאוד גדול), יש לו אנימציות קרב מהנות עם סיפוק לא קטן של להרגיש Badass, ואם אתם לא רעבים לקצב פריימים, משחקי גריינד כאלה הרבה יותר כיף לדעתי לשחק כשאתם מסתלבטים על הספה עם הטלוויזיה פתוחה ברקע, מה שמביא בית חם למשחק בסוויץ'.

בסך הכל, האם אני ממליץ על המשחק? אם אתם מעריצים כבדים של דרגון בול אז התשובה היא "צ'ה לה הד צ'ה לההה!!". ואם לא? אז פשוט לההה…

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully