וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפורים קטנים, אבל מורגשים: נינטנדו סוויץ' OLED

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 22.10.2021 / 8:33

הדגם החדש מציע עוד נפח אחסון, מסך גדול יותר, איכות סאונד משופרת וחיבור רשת ישיר שמאריכים את תוחלת החיים של הקונסולה הניידת

טריילר ההשקה של הנינטנדו סוויץ' OLED

Nintendo Switch OLED/נינטנדו

יום אחד לפני 20 שנה בערך, כשהייתי ילד בן חמש קטן, אבא שלי חזר הביתה מיום ארוך במשרד והביא איתו מתנה מיוחדת במינה, ששינתה את חיי לתמיד: קופסא קטנה, שכתוב עליה שתי מילים שליוו את מסלול חיי ממש עד לרגע כתיבת המילים האלו, "גיים בוי". לא יכולתי להוריד את הידיים שלי מהקונסולה המרובעת והצבעונית, וכך קרה פעם נוספת כמה שנים לאחר מכן, כשאבא החליט להפתיע אותי שוב עם קונסולת המשחק האהובה עליי עד עצם היום הזה - ה-Gameboy Advance SP.

הקונסולה הביאה איתה חידושים משמעותיים בהשוואה בהשוואה לגיים בוי Advance הרגיל שהיה לכמה מחבריי הטובים, חשפה אותי לראשונה ליכולות המדהימות של נינטנדו לקחת קונסולות משחק קיימת ודי מצליחה ולשפר אותה פלאים באמצע מחזור החיים שלה. נוכחתי לגלות את אותו הדבר גם 12 שנים לאחר מכן, כשהלכתי לשדרג את קונסולת ה-3DS XL לגרסה המחודשת, ה-New Nintendo 3ds X.

זכיתי פעם נוספת להרגיש איך חווית המשחק שלי כגיימר משתפרת פלאים עם הגרסה המחודשת של הקונסולה. והנה עברו להן חמש שנים, אני בן 25, וקונסולת הנינטנדו סוויץ' שנמצאת אצלי מאז שנת ההשקה שלה, היא הקונסולה המשומשת ביותר שלי, והגיע הזמן לשדרוג נוסף.

אז לאחר שנינטנדו הכריזה על דגם ה- OLED החדש ידעתי מיד שהגיע גם תורו של הסוויץ' הנוכחי שלי (שעבר איתי בערך הכל בחיים) להתאכסן לטובת גרסה נוצצת, יפה וטובה יותר. למרות כל הניסיון שלי לשמור על קור רוח, וציניות כלפי הגרסה החדשה של קונסולה, אני חושב שגם הפעם נינטנדו שיחקו אותה, ובענק.

Nintendo Switch OLED Model. נינטנדו, אתר רשמי
Nintendo Switch OLED Model/אתר רשמי, נינטנדו

איך שנוציא את הסוויץ' החדש מן אריזתו הקטנה יותר משמעותית מקודמיה בסדרה (כל הכבוד לנינטנדו על הגישה החיובית למען הסביבה), לא נשים לב ליותר מדי חידושים בולטים לעין. נכון הצבע הלבן של קונסולה והדוק מיוחדים למדי (ולדעתי ובעיקר לדעת בת הזוג שלי, מדובר בשילוב הצבעים הכי יפה עד כה של קונסולה ההיברידית של נינטנדו), אך כאשר הכל עדיין כבוי ופרוס לפני על גבי השולחן במשרד שלי, לא התרשמתי יותר מדי.

ברגע שהדלקתי את הקונסולה והמסך החדש האיר את עיניי, נגמר הסיפור, ופשוט התמכרתי כשהסתכלתי על המסך לראשונה. בהירות התמונה, וגודלה המשופר פשוט הרגישו כאילו הם meant to be, בתור מישהו עם ראייה לא משהו שצריך לענוד משקפיים כל היום, התרגלתי להשתמש בסווייץ' הישן שלי בעיקר במצב הנייח, נטו מפאת העובדה כי המסך הקטן הוא לא האופציה הנוח עבורי. כשיש שני דוקים ושתי טלוויזיות בבית, אין האמת הצדקה שאשב ואצפה במסך הקטן של הקונסולה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
Nintendo Switch OLED Model. נינטנדו ישראל, אתר רשמי
Nintendo Switch OLED Model/אתר רשמי, נינטנדו ישראל
Nintendo Switch OLED Model. נינטנדו, אתר רשמי
Nintendo Switch OLED Model/אתר רשמי, נינטנדו

לאחר שעה של משחק על ה-OLED דעתי השתנתה לחלוטין. המסך החדש מיוצר על ידי סמסונג, והוא מצגי נורות RGB מרשימות שמספקות צבעים חיים ואיכותיים יותר מכל קונסולה ניידת שאי פעם יצאה לשוק. הבהירות המקסימלית של הקונסולה גבוהה משמעותית בהשוואה לגרסאות הקודמות שלה, והצבעים הכה איכותיים בשילוב עם גודל המסך שמרגיש משמעותי ברמות להן לא צפיתי להן, והם גרמו לי להתאהב במצב הנייד של הקונסולה מחדש. לי באופן אישי, לא יצא לשחק במצב נייח אפילו לא פעם אחת מאז שזכיתי לקבל את הקונסולה לסקירה תודות לנינטנדו ישראל.

כמובן כמו רבים מאיתנו שיש ברשותם סוויץ', המשחק הראשון שהדלקתי וניסיתי לפני כל שאר המשחקים הרבים שברשותי, היה Zelda: Breath of the wild, אולי אחד המשחקים הטובים בכל המזנים, ולחלוטין המשחק הטוב ביותר שיצא עד כה לסוויץ'.

בזכות המסך החדש והגדול יותר ובזכות הרמקולים החדשים והעוצמתיים של הסוויץ' OLED, אני חזרתי לשחק במשחק לאחר שנתיים של הפסקה, ואני ממש לא מעוניין להפסיק. העולם של היירול מעולם לא נראה כל כך טוב על גבי הסוויץ', והסאונד המרשים בשיתוף עם המיקסינג המעולה שעשו מהנדסי הסאונד של המשחק, יוצרים חוויה קולית די מרשימה, שמוסיפה עוד יותר לחיות המשחק במצב נייד, ומדובר בחווית גיימינג מושלמת.

Nintendo Switch OLED Model. נינטנדו, אתר רשמי
Nintendo Switch OLED Model/אתר רשמי, נינטנדו

השיפור הדרסטי בחוויית המשחק בולט לעין גם במשחקים כמו מאריו קארט 8 האגדי, מטרויד Dread החדש והמעולה נראה לא פחות מהיסטרי (הביקורת המלאה בקרוב מאוד), ולשחק סמאש ברוז אולטימייט על גבי הסוויץ' החדש פשוט מרגיש הרבה יותר מעשי ושימושי בהשוואה לגרסאות הקודמות של הקונסולה.

דגם ה-OLED כולל גם זיכרון פנימי מורחב יותר של 64 ג'יגה כך שיש הרבה יותר מקום לכל המשחקים שלכם, בנוסף לאפשרות להרחבה עם כרטיס חיצוני.

חוץ מהמסך ומהרמקולים החדשים, המעצבים מבית נינטנדו סופסוף שמו קץ לחייו של רגל המשענת של הגרסאות הקודמות של הסוויץ' והחליפו אותו בסטנד רוחבי שמתפרס על גבי כל גב המכשיר. מדובר בשדרוג לא פחות ממשנה משחק עבור שחקני מצב ה-tabletop (שאני באופן אישי לא אחד מהם). משענת הסוויץ' החדשה מרגישה עשויה ברזל, וזווית ההתאמה של המשמנת היא כהה במיוחד, עד כדי כך שכמעט ולא ניתן להפיל את הסוויץ' אלא עם ממש נתאמץ מעבר לדימוי סיטואציה נורמטיבית של שימוש בקונסולה.

Nintendo Switch OLED Model. נינטנדו, אתר רשמי
Nintendo Switch OLED Model/אתר רשמי, נינטנדו

מבחינת חיי הסוללה, למרות העובדה כי שהיא עצמה זהה לגרסה הקודמת של הסוויץ' (ה-1.1) מסך ה-OLED נהנה מהיכולת לכבות פיקסלים כאשר הוא מציג סצנה כהה או חלקים שחורים על גבי המסך, וזה תורם לחיי הסוללה של הקונסולה באופן די משמעותי, ועל פי מגוון של השוואות שניתן למצוא ברשת נראה כי מדובר בקונסולה שמציגה את חיי הסוללה הטובים ביותר מבין כל הדגמים הקיימים של הקונסולה ההיברידית של נינטנדו, וזה למרות המסך הגדול יותר.

שחקנים שאוהבים לשחק ברשת ישמחו לגלות שהדוק החדש מציע גם חיבור LAN, כך שאפשר לומר שחווית האונליין שופרה משמעותית ולא צריך להסתמך יותר על מתאם צד שלישי או על חיבור ה-WIFI בלבד, חס ושלום. תוספת מבורכת בהחלט.

חשוב לציין שלמרות ההתלהבות הרבה שלי, אני עדיין חושב שמי שיש ברשותו סוויץ' גרסא 1.2, או סוויץ' גרסא 1.1 שנקנה ממש לאחרונה, אין שום סיבה ממשית לשדרג את הקונסולה הקיימת שברשותכם.

Nintendo Switch OLED Model. נינטנדו, אתר רשמי
Nintendo Switch OLED Model/אתר רשמי, נינטנדו

כל התוספות המרשימות אמנם מונעות ממני לחזור לשחק בקונסולה הקודמת שברשותי, אך עבור אנשים שלא משחקים בעיקר במצב הנייד או אנשים שאין ברשותם את האפשרות לקנות קונסולה חדשה כל שנה, אל תדאגו: גם הסוויץ' הקיים בביתכם, הוא לא פחות ממעולה.

מנגד יש לציין, שאם אתם בשוק לקנות את קונסולת הסוויץ' הראשונה שלכם, ואתם לא מכוונים לרכוש את גרסת הסוויץ' לייט הנייד והזול משמעותית יותר, אין שום הצדקה אמיתית "לחסוך" את הפער הדי מינורי בין הסוויץ' הרגיל לבין ה-OLED. לחלוטין אני אומר, שעליכם ללכת על ה-OLED בכל הכוח, ולא לחשוב פעמיים על העניין, כי הפערים בין שני הדגמים לחלוטין מצדיקים את המחיר המעט גבוה יותר, ובסופו של דבר, מדובר בקונסולת משחק טובה יותר, נקודה.

Nintendo Switch OLED Model. נינטנדו, אתר רשמי
Nintendo Switch OLED Model/אתר רשמי, נינטנדו

לסיכום

למרות שבהתחלה הייתי ציני ביחס שלי לגבי גרסת ה-OLED החדש של הסוויץ', נינטנדו לקחו נוסחא שבעיני היא מנצחת, והפכו אותה לכמעט מושלמת. חווית המשחק מרגישה הרבה יותר שלמה: המסך גדול יותר עם צבעים חדים שמגבירים את חווית המשחק, הסאונד טוב יותר, וחיבור LAN ישיר פותר סוף סוף את המצוקה של שחקני האונליין בקונסולה.

אין סיבה ממשית שנינטנדו תשחרר גרסת PRO עם חומרה משודרגת עבור הסוויץ', בכך צורך וזה לא דפוס ההתנהגות של החברה. לטעמי, עם השינויים הקלים אך המשמעותיים שנינטנדו הוסיפה בדגם החדש, היא הצליחה להאריך פעם נוספת את תוחלת החיים של הקונסולה שלה. מי היה מאמין, שמסך חדש, וגדול יותר, ומשענת גב חדשה יגרמו לי להרגיש שוב כמו ילד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully