וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אישור: ה-Steam Deck תבדוק את התאימות של המשחקים

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 15:54

הקונסולה הניידת של Valve תיידע את השחקנים האם הכותר מותאם למשחק בצורה ניידת ותחולק לקטגוריות שונות שיקלו על חווית המשתמש

Steam Deck/Valve

חברת Valve, המפתחת הותיקה שפיתחה את פלטפורמת סטים הפופולארית בקרב שחקני המחשב האישי ואת המשחקים הפופולאריים Half Life קאונטר סטרייק ועוד רבים ואייקוניים, הכריזה לפניי כחודשיים על קונסולת ה-Steam Deck - קונסולה ניידת חדשה שגם מתחברת לטלוויזיה ותאפשר לשחקנים גישה לספריית המשחקים שלהם מתוך פלטפורמת סטים בכל מקום.

מכיוון ופלטפורמת סטים מיועדת לשחקני המחשב האישי, חלק מהמשחקים הללו לא בהכרח יעבדו באופן חלק על קונסולת ה-Steam Deck כבר בהשקה, מכיוון ומדובר בפלטפורמה שונה לחלוטין, ולא במצב שבו המפתחת הרשמית משחררת גרסאות לקונסולות ולמחשב בנפרד.

בחברת Valve מודעים לתרחיש, ודואגים לשחרר עדכון שמכריז כי מערכת ההפעלה של ה-Steam Deck תסרוק ספריית המשחקים ותחלק אותם לקטגוריות שיעזרו לשחקנים להתמצא באילו משחקים יוכלו לשחק על הקונסולה הניידת בצורה המתאימה ביותר.

Steam Deck. Valve, אתר רשמי
Steam Deck/אתר רשמי, Valve

המשחקים בספריית ה-Steam Deck של המשתמשים יחולקו ל-4 קטגוריות שונות: הראשונה היא "משחקים שאושרו" (VERIFIED) - קטגוריה המציינת כי המשחק יפעל כשורה על ה-Deck ללא תקלות או בעיות. משחקים כאלו יאפשרו שליטה מלאה במשחקים באמצעות שלטי הקונסולה, יתמכו כבר בהרצה הראשונית ברזולוציות המתאימות של הקונסולה ואף יבצעו התאמות ממשק בתוך המשחקים עצמם - כך שהמקשים של שחקני המחשב יותאמו לשלט המשחק של ה-Deck.

"משחקים שחיקים" (PLAYABLE) היא קטגוריה המציינת כי חלק מהמשחקים עלולים לדרוש מעט התעסקות מצד הקהילה לפני שיוכלו לשחק בהם. Valve נותנת כדוגמא את Team Fortress 2 - משחק רשת שמשוחק בעיקר עם מקלדת ועכבר, ולא בהכרח מותאם לשליטה על ידי ג'וייסטיקים. משחקים כאלו ידרשו מצד השחקנים ללכת להגדרות המשחק ולשנות באופן פרטני את אפשרויות השליטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
Steam Deck. Valve, אתר רשמי
Steam Deck/אתר רשמי, Valve

"משחקים שאינם נתמכים" (UNSUPPORTED) היא הקטגוריה למשחקים שאינם יכולים לרוץ על קונסולת ה-Steam Deck, כמו משחקי מציאות מדומה הדורשים חיבור של ערכת VR - פיצ'ר שלא נכלל בקונסולה הניידת. הקטגוריה הרביעית היא "לא ידוע" (UNKNOWN) - מצב שבו Valve עוד לא בדקה האם המשחק נתמך כראוי על ה-Deck.

השינויים הללו יכנסו לתוקף לא רק בספריית המשחקים הפרטית של השחקנים אלא גם בחנות הדיגיטלית, ו-Valve מאשרת כי הם עובדים על פיצ'ר עתידי שיאפשר לשחקנים לבדוק תאימות של משחקים מבעוד מועד, וגם את האפשרות לכתוב ביקורת ספציפית לכל משחק ואופן התאימות שלו ל-Steam Deck.

Steam Deck. valve, אתר רשמי
Steam Deck/אתר רשמי, valve
Steam Deck. Valve, אתר רשמי
Steam Deck/אתר רשמי, Valve

מתחרה לנינטנדו סוויץ'?

למרות שה-Steam Deck הוא קונסולה ניידת, לא נראה שמטרתו היא להתחרות בחברה כמו נינטנדו - שיש לה את קהל היעד הספציפי שלה, והיא איננה מכוונת לקהל יעד של "הארדקור גיימרז" שדורשים את החומרה המיטבית.

אפשר למעשה לטעון כי נינטנדו היא ה"דיסני" של עולם הגיימינג - שלמעשה מכוונת את הכותרים ואת חוויית המשחק שלה עבור כל המשפחה, ועל התדמית הזו היא דואגת לשמור לאורך השנים.

ה-Steam Deck צפוי להשתחרר בדצמבר 2021 בארצות הברית, קנדה, אנגליה ומדינות האיחוד האירופי, וישוחרר בשאר מדינות העולם במהלך שנת 2022.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully