וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלאגן חוגג: הפשלה הגדולה של Riot בטורניר ה-Valorant

עמית בגם

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 14:19

ניהול כושל ובעיות לוגיסטיות: מה גרם לשיבושים הנוראיים בטורניר שהיה אמור להיות ההזדמנות האחרונה של קבוצות מארצות הברית להעפיל לאליפות ה-Valorant השנתית?

Valorant. Riot Games, אתר רשמי
Valorant/אתר רשמי, Riot Games

סדרת ה -LCQ, (ראשי תיבות של Last Chance Qualifier) היא סדרת טורנירים במשחק Valorant , שמאורגנים על ידי מפתחת המשחק, Riot Games ורצים בכל העולם. בכל טורניר כזה, קבוצה אחת שתסיים במקום הראשון תזכה בכרטיס לטורניר ה-CHAMPIONS - אליפות העולם של Valorant. אנו נתמקד בטורניר שהתקיים לאזור צפון אמריקה, שאם נצטרך לתאר בצורה פשוטה... לא הלך כמו שצריך, וזה בלשון המעטה. אז מה קרה בעצם?

קצת רקע

הטורניר התקיים בלוס אנג'לס והיה אמור לארח 10 קבוצות: 8 מארה"ב ו2 מאוסטרליה, ותוכנן להיות אירוע LAN בלייב. זה אומר שכל הקבוצות היו אמורות לטוס לארה"ב ולשחק כולם על אותה במה, באותם תנאים ובלי יתרון או חיסרון לאחת הקבוצות. הקבוצות ששיחקו בטורניר הזה לא היו הקבוצות החזקות של האזור, אלא להפך.

אלו היו הקבוצות שלא הצליחו להבטיח את מקומם באליפות עד עכשיו ובעצם אם הן לא יצליחו לנצח בטורניר הזה, הן יצטרכו לחכות עד שנת 2022 לתחילת העונה הבאה. הקהילה מאוד שמחה אחרי ששמעה שהאירוע מתוכנן להיות אירוע פיזי. זוהי הרי ההזדמנות אחרונה להוכיח מי ראוייה להגיע לאליפות! עד כאן הכל נשמע טוב וכמו אירוע מטורף נכון? אז זהו, שלא.

אז כמו שאמרתי מקודם, הטורניר היה אמור להיות טורניר לקבוצות מצפון אמריקה, אבל מסיבה לא ברורה Riot החליטו שהם יצרפו את הקבוצות מאוסטרליה ORDER, ו-Chief's Esports club (שהיא אזור מאוד קטן ביחס לאזורים אחרים של המשחק כמו אירופה או אסיה) לטורניר של האמריקאים והם פשוט יטיסו אותם ללוס אנג'לס, והכל יהיה בסדר. כאן נוצרה הבעיה הראשונה של Riot עם ארגון הטורניר הזה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הקבוצות ששיחקו. liquipedia, אתר רשמי
הקבוצות שנבחרו לשחק בטורניר LQC ב-Valorant/אתר רשמי, liquipedia

בעיות בהגעה לקבוצות האוסטרליות

כדי להבין את התמונה המלאה של מה שקרה, צריך קודם להסביר את החוקים שממשלת אוסטרליה הכניסה באותה תקופה בגלל הקורונה לגבי תנועה מחוץ למדינה וחזרה אליה. היו שני חוקים בעייתים שהפריעו לקבוצות. הראשון הוא שהם היו חייבים אישור עסקי ממשלתי כדי לצאת מהארץ, ויש מגבלות על כמות האנשים שאתה יכול לצאת איתם. השני הוא המגבלה של הטיסות החוזרות לאוסטרליה. המגבלה הזו היא הקריטית ביותר, כי מה שזה אומר זה שיש מספר מקומות מוגבל של אנשים שיכולים לחזור לאוסטרליה ואם הקבוצות לא יצליחו לקבל את האישורים הנחוצים, הם יכולים למצוא את עצמן תקועות בלוס אנג'לס למשך זמן לא ידוע…ימים, שבועות, אולי אפילו חודשים שלא יקבלו אישור חזרה למדינה.

הבעיות התחילו לצוץ כבר מהרגע שהקבוצות האוסטרליות ידעו שהן העפילו לטורניר הזה וצריכות לשחק בו כמה חודשים לפני שהיה אמור להתקיים. על פי הכתב הבריטי העצמאי ג'ורג' גדס, הוא דיבר עם חלק מאנשי הצוות בקבוצות האלה וסיפר שהם שלחו הודעות לריוט כדי לקבל פרטים על הטורניר ואיך הם בדיוק אמורים להגיע, אבל לא הייתה שום תשובה.

בעצם מה שקרה זה ש-Riot התחילו לטפל בענייני הקבוצות בערך שבוע לפני תחילת הטורניר, וזה היה נראה שאף אחד שם בכלל לא היה מודע להגבלות הקורונה של ממשלת אוסטרליה. ברגע ש-Riot התחילו לעבוד על ההגעה של הקבוצות הם מהר מאוד גילו שזה לא יקרה בלי שהקבוצות יצטרכו להישאר בלוס אנג'לס עד אמצע נובמבר לפחות, ואנחנו מזכירים שהטורניר היה אמור לרוץ למשך שבוע בלבד.

הקבוצות כמובן לא היו יכולות להתחייב לדבר כזה, ו-Riot נאלצו לומר להם שהם לא יוכלו להגיע. לא ברור אם הקבוצות קיבלו פיצוי כלשהו אבל אין ספק שהקבוצות נאלצו לספוג מכה קשה ו-Riot בהחלט לא התנהלו בסיטואציה בצורה מקצועית.

מה בסוף קרה לקבוצות שכן הגיעו?

טורניר התקיים בלוס אנג'לס בסטודיו של ה-LCS (ליגת הLOL האמריקאית) ש-Riot שהפכו לאולפן חדש לקראת טורניר ה-Valorant הזה, וסה"כ מבחינת עיצוב ונראות, האולפן עצמו היה נראה מעולה. אבל השרתים והמחשבים היו פשוט זוועתיים, והבעיות התחילו לצוץ ברמת ציוד המיחשוב כבר מהרגע הראשון.

השחקנים דיווחו על מחשבים ברמה נמוכה בחדרי האימון וסיפרו שלפעמים היו מקבלים נפילות פריימים לרמה של מתחת ל-100 פריימים לשניה (FPS - Frame Per Second). מי שלא יודע, במשחקי יריות תחרותיים שרצים על מחשבים חזקים בד"כ הממוצע הוא 200-300 פריימים לשנייה למשחק כמו VALORANT או CS:GO. עכשיו זה לא הכל, מסתבר שהמחשבים על הבמה עצמה איפה שהשחקנים אמורים להתחרות, גם הם היו ברמה מאוד נמוכה.

בעיית המחשבים היא אמנם רצינית, אבל היא מתגמדת ביחס למה שקרה עם שרתי המשחק ואיך שהטורניר התנהל ברמת פינג ולאגים. כפי שציינתי, הטורניר פורסם כטורניר LAN לכל דבר. כל הקבוצות, שחקנים, אנשי תקשורת וכו' ציפו לזה. השחקנים ציפו לשחק עם Ping נמוך, בלי לאגים ותקיעות ולקבל את החוויה שכל טורניר LAN צריך לתת: שכולם משחקים באותם תנאים בדיוק ושהמשחק ירוץ בצורה הכי חלקה שאפשר.

טורניר אונליין. Riot Games, אתר רשמי
Riot משחררת הודעה כי הטורניר יתקיים כטורניר LAN/אתר רשמי, Riot Games

מה שקרה בפועל, זה ש-Riot לא דאגו בכלל להביא שרתים למקום. לא התרחש מצב בו השרתים תקולים מקרטעים או לא עובדים, הם פשוט לא היו, והשחקנים לא ידעו מזה! אז בעצם השחקנים הגיעו, וכבר ביום הראשון שמו לב שהם לא משחקים על שרת LAN אלא שזה מרגיש כמו שרת ONLINE רגיל שנמצא רחוק מאוד מהאולפן עצמו. למי ששואל: "למה זה כזה חשוב?!", נסביר: המשחקים האלה מוכרעים על דיוק של פיקסלים בודדים על המסך ולפעמים גם על דיוק של מילי שניות בתזמון של מהלך, וכל תקיעה של המחשב, או איבוד נתונים הכי קטן באינטרנט יכול לגרום להפסד של מאות אלפי דולרים, או במקרה שלנו, ההעפלה לאליפות השנתית.

כאן Riot עשו טעות רצינית: הם פשוט שיקרו. השחקנים באו ושאלו את Riot מה קורה ולמה זה מרגיש להם כמו שרת ONLINE רגיל, ובחברה פחות או יותר התעלמו מהם, עד שבשלב מסוים הכריזו ש"בגלל מגבלות הקורונה ומתוך רצון לשמור על הבריאות והביטחון של השחקנים והצוות, הם החליטו לעבור לשרת מרוחק."

עפ"י שמועות לא מאושרות, מה שקרה זה שהשרת שהמשחק אמור היה לרוץ עליו ונשאר תקוע במכס מאז הטורניר הקודם בגרמניה. משום מה Riot מתייחסים אל השרת הזה כאל תיבת פנדורה שלאף אחד אסור לגעת בה או לשכפל אותה, ובחברה לא דאגו לתחליף או פתרון טוב, כך שלבסוף החליטו להפוך את טורניר ה-LAN לטורניר אונליין על במה. זה אמנם נשמע הזוי וטיפשי, אבל זה מה שקרה בפועל.

מכאן זה רק הולך ומסתבך: השחקנים דיווחו על לאגים, BLACK SCREENS (כשהמחשב נתקע והמסך הופך לשחור) ופשוט ניתוקים מוחלטים מהשרת בזמן משחק. שחקן ה- CS:GO המפורסם Nitr0 שלא מזמן עשה את המעבר ל-VALORANT סיפר בראיון שהוא גילה על הבעיות האלו רק ברגע שהוא הגיע לאולפן ונגע במחשבים.

השחקנים גילו מהר מאוד שהחיבור אינטרנט באולפן עצמו הוא נוראי, ובעצם החיבור לשרתים מהמלונות של השחקנים הוא יותר טוב. פשוט הזיה. באחד המשחקים היו 4 הפסקות במהלך המשחק בגלל בעיות טכניות, היו לאגים לשחקנים, תקיעות בלתי נגמרות, ניתוקים ועוד המון המון בעיות טכניות. זו הייתה פשוט חוויה נוראית לשחקנים, לצופים, ואני בטוח שגם Riot בעצמם לא שמחו בכלל ממה שקורה. הנה קליפ של שחקן מקצועי נוסף ShahZam מקבוצת Sentinels שצפה ברגע הזוי בטורניר בסיטואציה של 1v2 שיראה לכם באיזה מצבים השחקנים מצאו את עצמם.

לאחר רגע כזה הייתם מצפים שאולי ב-Riot יחליטו לשחק את הסיבוב הזה מחדש או אולי לדחות את המשחק… אבל לא. למרות הבעיות שהמשיכו לאורך המשחק, Riot לא עשו שום דבר ולמרות שניסו לתקן את הבעיה היא המשיכה לאורך המשחק והוא לא הופסק בשום שלב.

עוד בעיה נוראית שצצה היא בעיית בדיקות הקורונה. לדוגמא, שחקן בשם Babybay מקבוצת FaZe שהיה מחוסן, ויצא שלילי בשלושת הבדיקות המקדימות לאירוע. כשהגיע לטורניר הוא נאלץ לבצע גם בדיקת קורונה מהירה במקום - שיצאה חיובית. לאחר מכן הוא נדרש לעשות בדיקת PCR במעבדה - שיצאה שלילית. זה גרם להבנה שמדובר במקרה False Positive (חיובי כוזב), והוא עדיין נאלץ להיכנס לבידוד ולשחק ממקום אחר.

מה שקרה בפועל זה שחלק מהשחקנים שיחקו בבמה של האולפן וחלק שיחקו במקום אחר שם יש להם מחשבים ברמה יותר גבוהה עם חיבור אינטרנט מהיר מאוד. זה יצר סיטואציה של חוסר שוויון בין הקבוצות ו-Riot נאלצו לעצור את המשחקים ב 13 באוקטובר.

עצירת המשחקים. Riot Games, אתר רשמי
עצירת המשחקים/אתר רשמי, Riot Games
דחיית המשחקים. Riot Games, אתר רשמי
דחיית המשחקים/אתר רשמי, Riot Games

בסופו של דבר, ב-15 באוקטובר לאחר שריוט ניסו להגיע להבנה עם הקבוצות ולאחר שהשחקנים הביעו את חוסר שביעות הרצון שלהם בסיטואציה שנוצרה באופן ברור ברשתות החברתיות, ריוט נאלצו אחרי שלא הצליחו להתמודד עם הבעיות הרבות שנוצרו בעקבות בדיקות הקורונה ועניין השרתים לעצור את הטורניר ולדחות אותו עד להודעה חדשה.

מאז, לא שמענו שום דבר באופן רשמי מ-Riot, אבל השחקנים כן דיברו בסטרים שלהם ובטוויטר על הטורניר. הדעות היו חלוקות, חלק אמרו שהרבה מהאשמה הייתה בצד של מדינת קליפורניה והחוקים שלה לגבי בידוד ומגבלות הקורונה, וש-Riot בעצם היו עם הידיים כבולות ולא יכלו לעשות יותר מדי, וחלק מאשימים את החברה בתכנון לא מקצועי ובהתנהלות יותר טובה וקצת ראייה לרחוק היו יכולים למנוע מבעיות כאלה לקרות מלכתחילה.

עצירת הטורניר. Riot Games, אתר רשמי
עצירת הטורניר/אתר רשמי, Riot Games

האזינו ל-The Four Horseman: הפודקאסט של אגדות ה-eSport ריצ'ארד לואיס, Thorin ו-MONTECRISTO

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully