וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת הגיימינג של לנובו: Legion 5i pro

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 15:14

לפטופ הגיימינג שמספק חומרה וביצועים מטורפים במחיר תחרותי ביחס למתחרות בשוק

Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

במהלך חצי השנה האחרונה זכיתי להעביר את רוב שעות הגיימינג שלי על קונסולת ה-PS5. קונסולות הדור הבא של ענקית הטכנולוגיה מיפן, מספקת לראשונה משחקים ברזולוציית 4k אמיתית, 60 פריימים יציבים, ולראשונה על גבי קונסולות המשחק הביתיות, טכנולוגיית הריי-טרייסינג המהפכנית הגיעה גם היא ושינתה את פני המשחק.

אז אחרי תקופת מבחן לא כזאת קצרה על גבי קונסולה העתיד של עולם הגיימינג, רציתי לראשונה מזה שנים, לחזור ולבדוק, האם חווית המשחק על גבי מחשב גיימינג עוצמתי היא אכן הטובה ביותר כפי שטוענים?

אז בשלושת השבועות האחרונים זכיתי להשתמש במחשב הגיימינג החדש והעוצמתי של Lenovo ה-Legion 5i Pro, ואפשר לומר שאכן מדובר בחווית גיימינג שאין שני לה, ובין היתר מדובר במחשב מהטובים ביותר בשוק.

Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

עיצוב, מקלדת ולוח המגע

לאחר שנים ארוכות בהן מחשבי הגיימינג סבלו ממשקל עודף ועיצובים די מזעזעים, ה- Legion 5i pro אינו סובל מהבעיות האלו כמו מחשבי הגיימינג שקדמו לו. כאשר נוציא את המחשב מאריזתו, נגלה מחשב עם לוק גיימרי אך לא כזה שזועק לשמיים, משקל כבד יחסית למחשבים הניידים האולטרה קלילים של עולם העסקים, אך אם לוקחים בחשבון את החומרה המטורפת שנמצאת מתחת למכסה המנוע, מדובר במשקל לא רע בכלל, ואף די נחוץ.

בזמן שהרבה חברות גיימינג מנסות להפוך את המחשבים שלהם בקטגוריה לאולטרה דקיקים וקלים, לנובו לקחו כיוון אחר לחלוטין, והם קלעו בול. במקום לתת לנו את המחשב הקל ביותר עם עיצוב דקיק יחסית, המחשב מתעטף באריזת אלומיניום קשיחה ומרשימה, ובעל מידות שמספקות לו את האפשרות לאכלס מערכת קירור יעילה בהרבה מרוב המתחרות בשוק נכון לעכשיו.

בעזרת מערכת מאווררים מעולה (ודי רועשת יש לציין), פתחי איוורור יעילים, וגופי קירור מעולים הנמצאים ממש על גבי לוח האם, מדובר בגודל שהוא לא פחות מנחוץ ואף הכרחי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

לאורך כל ההיסטוריה העשירה של החברה, לנובו תמיד הייתה מוכרת בתעשיית המחשבים כיצרנית המחשב הטובה ביותר בכל הקשור למקלדות של המחשבים שלה. ובכן, גם המקלדת של ה- Legion 5i pro פוגעת בול במטרה. כל קליק מרגיש יציב, עומק הלחיצה של כפתורי המקלדת מספק לנו את הפידבק הנחוץ על מנת להיות בטוחים בכל קליק וקליק שלנו, ולא זכיתי להרגיש שום לחיצה מיותרת או דאבל קליק פתאומי.

בגלל ההחלטה להכניס בתוך מסגרת של מחשב 15 אינץ' מסך בגודל 16 אינץ', ובכך להשאיר דפנות סופר דקיקות למסגרת המסך, בלנובו הכניסו את עצמם לדילמה לא קטנה, מה עושים עם לוח המגע? ובכן לצערי הרב, הפתרון שהגיעו אליו מהנדסי החברה הוא לא פחות ממוזר, ואף נוראי לעיתים.

Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

שלא תטעו, לוח המגע עובד מצויין, והוא מגיע עם כל הדרייברים המתקדמים ביותר, אך מיקום לוח המגע הוא הבעיה כאן. מכיוון שאין הרבה שטח על גבי החלק התחתון של המחשב, החליטו בלנובו לשים את לוח המגע לא במרכז החלק התחתון של המחשב, אלא בחלק השמאלי יותר של חלקו התחתון.

איך מישהו שמעצב מחשב גיימינג שלא טרח לחשוב לרגע איך תהיה חווית המשחק עבור המתשמש, אם לוח המגע נמצא בקו ישיר מתחת לכפתורים השימושיים ביותר של כל שחקן - כפתורי ה- W,A,S,D? מדובר במיקום שגורע מחוויית המשחק, מכיוון שאם אנחנו לא מבטלים את לוח המגע לפני כל פעם שאנחנו מדליקים משחק, הרבה פעמים מבלי ששמתי לב כרית כף היד שלי בטעות נגעה בלוח המגע, ובכך הזיזה לי את מצלמת המשחק, ובמשחקי יריות טקטיים, ובכל משחק אקשן עכשווי, מדובר בתקלה רצינית שגם עולה בביצועים שלי כשחקן.

Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

בקצרה על נושא הRGB - המקלדת מגיעה עם מערכת RGB מלאה וארבעה איזורים שונים של תאורה כך שניתן לשחק עם מגוון הצבעים הדי רחב יש לומר הקיים, בתוכנה המובנית במחשב של לנובו, ה-Vantage.

מבחינת חיבורים וקישוריות, המחשב מגיע עם כל התקנים העדכניים ביותר, וכל חיבור אפשרי שרק תרצו לחבר למחשב שלכם. סה"כ מדובר במחשב גיימינג מעוצב ומאוורר בדיוק במידה, אך אני ממליץ בחום רב, להשתמש במקלדת ועכבר חיצוניים בזמן משחק.

Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

מסך

מדובר אולי בגולת הכותרת עבורי. כפי שנגעתי מקודם, לנובו הצליחה לדחוף לתוך גוף של מחשב בגודל 15 אינץ', מסך בגודל של 16 אינץ', והפאנל עצמו הוא הטוב ביותר שאפשר לבקש. במקום לספק לנו מסך ברזולוציית פול HD עם קצב רענון גבוה ברמה לא פרופורציונלית ושימושית בכלל של 360 הרץ, מדובר במסך ברזולוציה של 2560 על 1600, עם קצב רענון מעולה של 160 הרץ. המסך תומך גם ב-HDR, ומגיע לבהירות מקסימלית גבוהה במיוחד של 500 ניטים.

הפאנל עצמו מתעטף במאט, שכבת הגנה שמונעת השתקפויות מגופי תאורה שונים, כך שבזמן משחק אין שום דבר שיכול להפריע לנו לראות את המתרחש. חשוב לציין, שבמקום הפורמט הסטנדרטי ביותר של מסכי הגיימינג שנמצא ברוב המחשבים, המסך שנמצא כאן סוטה מהנורמה (פורמט 16:9), והוא בעל פורמט 16:10.

מדובר בפורמט הטוב ביותר כרגע בשוק לדעתי, מכיוון שהוא בעצם מגדיל לנו את גובה המסך, כך שניתן להכניס יותר תוכן בחלקו העליון והתחתון, ועבור רוב האנשים בעולם, שהמחשב שלהם הוא הפתרון היחיד גם למשחקים וגם וללימודים/עבודה, מדובר בהחלטה מעולה, ואחת שניתן להעריך.

סה"כ מדובר במסך שיכול לספק את חווית הגיימינג הטובה ביותר שכל שחקן יכול לבקש, כל עוד החומרה של המחשב יכולה לספק את זה. וה- Legion 5i pro בהחלט מספק את הסחורה.

Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

המחשב מגיע עם אחד המעבדים החזקים בשוק, Intel core i7 11800H, מעבד בעל שמונה ליבות במהירות של עד 4.60GHz, וכרטיס גרפי עוצמתי במיוחד - Nvidia RTX 3070 (בעל הספק עוצמה של 140 וואט). מדובר בחומרה שאמורה לספק ביצועים לא פחות ממושלמים בכל סוג של משחק, ובכל סוג של ז'אנר.

אם נשחק ברזולוציית משחק של Full HD, נוכל גם למקסם את איכות התמונה במשחק על ULTRA, וגם לקבל פריימים גבוהים במיוחד של 140-160 פריימים ברוב המשחקים המודרניים של ימינו, כמו Call of Duty, Overwatch, Apex Legends, ועוד.

אם נעלה את הרזולוצייה ל-1600p בחלק נרחב מן המשחקים עדיין ניתן להגיע לפריימים הגבוהים שמסך המחשב יכול לספק לנו, אך במשחקים כבדים במיוחד כמו סייברפאנק 2077 (השם ייקום דמו) או משחקי סוני למיניהן כמו Horizon Zero Dawn, Days Gone, Death Stranding ו-Red Dead Redemption 2, כולם משחקים שמציגים תמונה מציאותית שאין שני לה.

אך מנגד, הם דורשים חומרה סופר חזקה על מנת להציג את התמונה הטובה ביותר ברזולוציות הגבוהות ביותר, כך שעל 1600p נקבל בערך בין 50 פריימים לאיזור ה-90 פריימים על איכות תמונה High/Ultra בהתאם למשחק (סייברפאנק ורד דד הכבדים ביותר מבין הרשימה, שם ניתן לצפות לפרייימים בין 45- ל55/60). לאורך כל שעות המשחק, לא ראיתי שום קראש, שום תקלה מוזרה, ופשוט זכיתי ליהנות מביצועי משחק, שאף קונסולה לא יכולה לשחזר. פשוט וואו.

Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

מבחינת חיי הסוללה של המחשב, כמו כל מחשב גיימינג אחר בגודל הזה ובעל עוצמה שכזאת גם כאן לא ניתן למצוא חיי סוללה ארוכים במיוחד. ה-5 Pro מספק בערך 5 שעות של עבודה רגילה על 50 אחוזי בהירות במקסימום, עבודה שכוללת גלישה באינטרנט, צפייה בסרטונים וכתיבה בתוכנת Word.

וכמובן שאין על מה לדבר על זמן משחק, מקרה בו גם המחשב לא מספק ביצועים מספקים על מנת להריץ את המשחקים בעוצמתו המירבית (מכיוון שהוא לא נשען על ספק הכוח שמעצים את יכולותיו משמעותית) וגם הסוללה לא נהנית במיוחד - בערך 45 דקות של זמן משחק על פול מאמץ מספיקים כדי לחסל את הסוללה במלואה.

Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

מחיר

מכיוון שמדובר במחשב גיימינג אולי מהטובים ביותר שניתן למצוא כרגע בשוק, מחיר המחשב הוא גבוה בהתאם. המחיר המומלץ לצרכן של ה-Legion 5i pro עומד 9800 שקלים חדשים. אם נשווה את מפרט החומרה והביצועים למחשבים של החברות המתחרות, מדובר במחיר די תחרותי, כך שאם אנחנו מחפשים את המחשב הטוב ביותר שניתן להשיג נכון לעכשיו, אפשר לקנות את ה- Lenovo Legion 5i pro, ואפילו "לחסוך" בערך 1000 שקלים בהשוואה למפרט דומה אצל הדגמים המקבילים.

חשוב לציין, שניתן להשיג מחשבי גיימינג מעולים במחירים מעט נמוכים יותר, שיספקו ביצועים די טובים, אך המחשב עצמו לא יספק חווית מחשוב שלמה ומלאה כמו זאת שניתן למצוא במחשבי גיימינג בקטגוריית המחיר הזאת.

Lenovo Legion 5i pro. Lenovo, אתר רשמי
Lenovo Legion 5i pro/אתר רשמי, Lenovo

לסיכום

ה- Lenovo Legion 5i pro הוא מחשב גיימינג מהטובים ביותר בשוק. מדובר במחשב בעל נתונים טכניים מהשורה הראשונה, מסך מהטובים ביותר שניתן למצוא במחשב מכל סוג שהוא, שלל חיבורים ומקלדת מעולה למרות לוח המגע הבעייתי ביותר.

אם כסף הוא לא Issue, ואתם לא מעוניינים להסתפק בקונסולות הדור הבא של סוני ומייקרוסופט, וחשוב לכם למצוא את המחשב הטוב ביותר, כנראה שמדובר בחבילה המושלמת שעומדת ראש בראש עם ההיצע של המתחרות בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully