וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני מתכננת לפתוח מפעל חדש ליצור שבבים

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 11:16

שיתוף פעולה עם יצרנית החומרה הטייוואנית TSMC עשוי לתרום למאבק במחסור השבבים העולמי. האם צרכנים יוכלו סוף סוף לרכוש את קונסולות הדור החדש וכרטיסי מסך?

Playstation 5. סוני, אתר רשמי
Playstation 5/אתר רשמי, סוני

המחסור העולמי בשבבים שהתפתח עקב מגיפת הקורונה בעולם ממשיך להתקיים, וגם שנה לאחר ששוחררו כרטיסי המסך ודור הקונסולות החדשים, קיימים לא מעט צרכנים שעדיין לא הצליחו להניח את ידיהם על כרטיס מסך או פלייסטיישן 5 ואקס בוקס Series X\S,. אלו שכן הצליחו ככל הנראה נאלצו לשלם מחיר מופרז מאשר המחיר המומלץ.

כאן נכנסת חברת סוני, שהחליטה לנסות לתרום כתף למאמץ העולמי: לפי דיווחים שונים, החברה מתכננת להקים מפעל לייצור חומרה בשיתוף פעולה עם חברת TSMC הטייוואנית, אחת מחברות הייצור הגדולות בעולם, המייצרת שבבים גם עבור מכשירי אפל השונים.

המפעל מיועד להיות מוקם ביפן, ולפי הדיווחים נראה שהממשלה היפנית מוכנה לתרום ולהשקיע סכום כסף שעומד על כ-800 מיליארד ין יפני (כ-7 מיליארד דולר).

המפעל החדש מיועד להבנות במחוז קוממוטו שבדרום יפן, ולפי הדיווחים הוא יחל לפעול בשנת 2024.
המפעל לא מיועד לייצר ולספק חומרה רק עבור תעשיית הגיימינג: גם יצרניות רכבים, מצלמות וכל המוצרי האחרים שרצים על על מעבד נפגעו מהמחסור בשנה האחרונה. לא נמסרה תגובה מצד סוני או חברת TSMC, אך כבר ביולי האחרון יצרנית החומרה הביעה רצון להקים מפעל ביפן.

המומחים בתעשייה מנסים לנחש מתי הלחץ ישתחרר ואספקת הקונסולות והחומרה תחזור למה שהייתה בעבר. פיל ספנסר, מנכ"ל אקס בוקס ציין כי לפי דעתו המחסור ימשך לתוך שנת 2022, בזמן שדובר יצרנית הרכבים "טושיבה" ציין כי לדעתו המשבר יימשך גם אל תוך שנת 2023.

בסוני הודו כי המחסור יוצר בעיה רצינית עבור אספקת קונסולות הפלייסטיישן 5 וכלל התעשייה, והם בודקים את האפשרויות הניתנות לטיפול. ככל הנראה פתיחת מפעל ייצור חדש הוא חלק מהמהלך שמתכננים בחברה, אך למרות שלא מדובר בפתרון מיידי לבעיה, מדובר בהתחלה של תהליך שבתקווה יקל על העניינים בהמשך הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully