וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקר פרץ לפלטפורמת הסטרימינג הפופולארית Twitch

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 14:56

משתמש ב-4chan הדליף את קוד המקור של האתר, דיווחי ההכנסה של המשתמשים הגדולים, ופרטים רגישים נוספים בקובץ טורנט להורדה

twitch. twitch, אתר רשמי
twitch/אתר רשמי, twitch

משתמש אנונימיפרסם היום (רביעי) ברשת 4chan פוסט בו הוא טוען כי הוא פרץ לאתר הסטרימינג הפופולארי טוויץ' שנמצא בבעלות של חברת אמזון, וצירף לינק לקובץ טורנט להורדה ששוקל 125 ג'יגה, שלטענתו מכיל את כל קוד המקור של האתר, כולל דו"חות תשלום של יוצרים בפלטפורמה ומידע על לקוחות החברה.

הפריצה מכילה גם ססמאות משתמשים, כך שמומלץ לכל מי שמשתמש בטוויץ' להלחליף את הססמא ולהשתמש באמצעי אבטחה מתקדמים כמו אימות דו שלבי. בקובץ שרץ ברשת ניתן למצוא קבצים השייכים לערכות מפתחים ולשירותי אמזון השונים, כולל נכסים נוספים שהפלפורמה מחזיקה בבעלותה, כמו מאגר האנטרנט למשחקים IGDB, ופלטפורמת Curseforge המיועדת למודים.

4chan. מערכת ערוץ הגיימינג, צילום מסך
הפוסט כפי שפורסם ברשת 4chan/צילום מסך, מערכת ערוץ הגיימינג

בין כל הקבצים הללו ניתן למצוא גם פלטפורמה שפיתחה חברת אמזון שמעולם לא שוחררה, ונועדה להתחרות בסטים של Valve, והיא קיבלה את השם Vapor. ככל הנראה אמזון הייתה מעוניינת להשיק פלטופורמה לשיווק משחקים, אך הדבר לא בוצע מעולם. בין כל הרשימות הללו ניתן היה למצוא גם טבלאות המציינות את הסכומים שהסטרימרים הפופולאריים מרוויחים, בזמן שסטרימרים פופולאריים כמו Shroud, Nickmercs ו-DrLupo מגיעים לסכומים של מילוני דולרים בחודש.

ההאקר ציין כי מטרתו הייתה "לטפח תחרות בשוק הסטרימינג ברחבי העולם, מכיוון והקהילה של הפלטפורמה נחשבת לבור שופכין רעיל ודוחה", וציין כי מדובר רק בחלק מכל התוכן שנמצא בידיו. מצד טוויץ' טרם נמסרה תגובה בנושא, אך בחברה מודעים לפריצה והם מאמינים כי היא התרחשה במהלך יום שני האחרון - אותו היום שבו רשתות פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם קרסו, אך לא קיים קשר בין השניים ומדובר בצירוף מקרים.

4chan. מערכת ערוץ הגיימינג, צילום מסך
הקבצים ניתנים להורדה באמצעות טורנט/צילום מסך, מערכת ערוץ הגיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully