וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

New World: תחיית ז'אנר משחקי התפקידים ברשת

עמית בגם

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 15:19

האם הכותר של חברת אמזון יהיה המשחק שיצליח להוריד את World of Warcraft מכס מלכותו ויחיה את הז'אנר שנמצא בגסיסה כבר שנים? הביקורת המלאה

צפו בטריילר ההשקה של New World

New World/Amazon

רקע זריז

בשבוע שעבר יצא משחק ה- MMORPOG (תרגום ל- massively multiplayer online role-playing game, או בעברית "משחק תפקידים מרובה משתתפים ברשת") החדש של אמזון: New World. הוא פותח על ידי חברת פיתוח המשחקים שהקימה אמזון בשנת 2012 - Amazon Game Studios, ומדובר בצעד מפתיע מענקית הטכנולוגיה, שלוקחת חתיכת הימור ומשקיעה במשחק ענקי בז'אנר שהרבה אנשים איבדו תקווה לגביו.

המשחק יצא לעולם בגרסת בטא סגורה ביולי האחרון, ובתחילת ספטמבר שוחררה בגרסת הבטא הפתוחה, עד שממש לפני שבוע ב-28 בספטמבר המשחק יצא באופן רשמי. כבר ביום יציאת המשחק, הפלטפורמה שדרכה המשחק מופץ, Steam, דיווחה על 600,000 שחקנים מחוברים. נכון ליום כתיבת הטקסט, הפיק היומי הוא 900,000 שחקנים מחוברים, כולל הסטרימרים הגדולים בעולם. אז על מה בעצם ההתלהבות?

נכנסתי למשחק בעקבות חברים שלי שממש רצו שאני אשחק איתם, וכחובב ז'אנר ה-MMO אמרתי לעצמי: "מה כבר יש לך להפסיד?" וחוץ מזמני המתנה ארוכים על מנת להיכנס למשחק (נגיע לזה) אני חייב לומר, לא ציפיתי שהמשחק יהיה כל כך מהנה כבר בהתחלה.

בתור אחד שלא סבל לעלות רמות ב- World Of Warcraft ומאוד התקשה עם שלב עליית הרמות בכל MMO, דווקא כאן הרגשתי שאני נהנה מהדרך. אז בשביל שלא תצטרכו לשלם 40 דולר סתם, עבדכם הנאמן קנה את המשחק ושיחק בו בשבילכם (ודי הרבה, 15-20 שעות) כדי להביא לכם את דעתי הכנה.

New World. Amazon, אתר רשמי
New World/אתר רשמי, Amazon

העלילה

הסיפור של New World מתרחש ב- Aeternum, אי בדיוני באמצע האוקיינוס ​​האטלנטי. כאן קיים משאב רב עוצמה בשם Azoth. הוא נחשב למינרל טהור ועוצמתי המעצים את כל מה שהוא בא איתו במגע - טוב או רע. Azoth יכול להפוך את הדברים ליפים וחזקים יותר, אך גם מושחתים וקטלניים יותר.

במצבו הטהור, Azoth הוא סלע כחול זוהר. עם זאת, כאשר משתמשים בו לרעה או ממניעים שגויים אחרים, הוא הופך לאדום ומשחית את כל מה שסובב אותו. בצפון האי נוצרו צבאות מאנשים שנדבקו בשחיתות שלו -הם נקראים Corrupted. הם מתקדמים בלי הפסקה לדרום - למקום שבו התמקמת עם החוקרים האחרים.

אתם תתחילו את המשחק כחוקר הנמשך לאי אחרי ששמע סיפורים על המשאב המסתורי שנחשב בעיני רבים כמקור לחיי נצח בעולם. וכבר מהרגע הראשון של המשחק, הדברים מתחילים להשתבש, הספינה שלכם נתקעת על האי, ואתם מוצאים את עצמכם לבד על החוף, וצריך להסתדר עם מה שתמצאו על הדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
New World. Amazon, אתר רשמי
New World/אתר רשמי, Amazon

אז על מה ההתלהבות?

המשחק שונה מאוד בהרגשה משאר המשחקים בז'אנר ששולטים בשוק כרגע (WoW, Final Fantasy, BDO), אבל כן נכנס לתבנית הכללית של הז'אנר ונותן את אותה חוויה, בצורה שונה ומרעננת. אתה פותח דמות, מעלה אותה רמות, משפר את הציוד שלך, ומתקדם בעולם ומגלה את התוכן שהמשחק מציע לך כמו בכל MMO.

הבחירות בזמן פתיחת הדמות הן קוסמטיות בלבד, והמשחק לא מבוסס על Classes (עבודות\מקצועות\דמויות עם יכולות שונות), אלא מבוסס על מגוון רחב של נשקים וניתן להשתמש בשניים במקביל.

New World. אמזון, אתר רשמי
מסך עיצוב הדמויות/אתר רשמי, אמזון
New World. אמזון, אתר רשמי
מסך בחירת כלי הנשק/אתר רשמי, אמזון

כמו שאפשר לראות בתמונה, לכל נשק יש יכולות משלו וככל שתשחקו עם נשק מסוים יותר זמן (להרוג מפלצות מעלה את הרמה של הנשק) כך הוא יעלה ברמות והיכולות שלו ישתפרו. כמובן שאפשר להחליף ביניהם מתי שרוצים, כל עוד הם קיימים אצלנו בתיק. כמו בכל משחק בז'אנר, לכל שחקן יש חמישה נתונים שהוא יכול לשפר בהתאם לנשק שהוא בוחר: Strength, Dexterity, Intelligence, Focus, Constitution.

כל אחד מהם משפיע על נשקים שונים: Strength משפיע כל החרבות, פטישים, גרזנים וכו'. Dexterity משפיע על הקשתות, רובים, וכל הנשקים היותר קלים. Intelligence משפיע על הקסמים: שרביט אש, כפפת קרח. Focus זה הנתון שמי שבוחר לשחק Healer יעלה, והוא משפיע על שרביט הריפוי ו-Constitution מעלה את כמות החיים שיש לך (HP). הנתונים האלה הם חלק מכל משחק בז'אנר, ואמזון לדעתי עיצבו את זה בצורה נהדרת ופשוטה שלא מסבכת עניינים.

כבר בסצנה הראשונה של המשחק (ה-Tutorial) לומדים על השוני המשמעותי שלדעתי מבדיל את New World משאר המשחקים בז'אנר, ואלו הקרבות עצמם. בזמן קרב צריך לתקוף כמובן, אבל גם להגן על ידי לחיצה על המקש הימני בעכבר, ו-להתחמק כל הזמן (המקש Shift במקלדת נותן לך להתגלגל\לקפוץ הצידה כדי להתחמק ממכות) כדי להישאר בחיים.

New World. Amazon, אתר רשמי
New World/אתר רשמי, Amazon

בשונה ממשחקים כמו WoW או BDO שבהם יש לך 20,10 לפעמים אפילו 30 סקילים שונים והם המקור העיקרי לנזק שתעשו, ב- New World יש בסה"כ שש יכולות שניתן להשתמש בהן (שלוש לכל נשק) ורוב הנזק שתעשו מגיע מהשימוש בנשק עצמו, בין אם זה לתת מכות עם החרב, פטיש, גרזן או כידון, או לירות חצים עם הקשת או כדורים עם הרובה. הסקילים הללו מרגישים לי (כרגע לפחות) כעזרים למה שאתה עושה עם הנשק שלך.

כשאתם יכולים להשתמש בשני נשקים במקביל, זה מעניק את האופציה לעשות שילובים מעניינים: אני בחרתי לשחק כ-Healer עם Life Staff שזה בעצם שרביט ריפוי שנותן לי יכולות ריפוי, וגם נזק לא רע בכלל. (שיחקתי Healer בכל MMO שאי פעם שיחקתי אז בשבילי הבחירה הייתה טבעית) בנוסף לזה בחרתי לשחק עם Rapier, שזה כמו חרב סייף או חרב פיראטים כזו שהולכת טוב ביחד עם הLife Staff, ונותנת לך יכולת קרב טובה מטווח קרוב.

האפשרויות הן רבות וכמו שאמרתי בתחילת הכתבה, אפשר להחליף בכל רגע ולשפר איזה נשק שרק תרצו. אני החלפתי קרוב לחמש פעמים במהלך 20 הרמות הראשונות עד שמצאתי את השילוב שאני נהנה ממנו וכיף לי, והדרך לגילוי הזה הייתה מהנה ומרתקת.

New World. Amazon, אתר רשמי
New World/אתר רשמי, Amazon

אז מה עושים כל הזמן?

חוץ מלהרוג מפלצות ולעלות רמות, יש כמובן משימות לאורך כל המשחק כדי לעלות רמות מהר יותר ודרכם משיג כסף וציוד: Dungeons (משימות קבוצתיות עם בוסים) שדרכם אפשר להשיג ציוד יותר טוב וכסף, וכמובן גם את האופציה להילחם נגד שחקנים אחרים (PvP - Player versus Player).
בין אם זה World PvP שזה בעצם להילחם באנשים שאתה פוגש בדרך (אפשר לבחור אם אפשר לתקוף אותך או לא. לא חובה) או אם זה ב-War Mode - שזהו קרב ענקי של 50 נגד 50, או Battlegrounds שהם קרבות של 20 נגד 20.

מי שאוהב להשקיע ולייצר חפצים לעצמו, לשפר את הדמות שלו או למכור דברים ולהרוויח כסף, אמזון דאגו לכם. יש כאן מערכת מאוד עמוקה של Crafting & Professions וגם שם, כל האופציות נמצאות לרשותכם: אפשר לשפר את כל היכולות ולא חייבים להינעל על כמה ספציפיים, והמשאבים פרוסים בכל העולם, בין אם זה לכרות עצים כדי לייצר כלים מעץ, או לחצוב סלעים או ברזל כדי לייצר נשקים חזקים יותר או אפילו לאסוף צמחים נדירים ובשר של חיות כדי ליצור שיקויים ומאכלים מיוחדים. האפשריות לא נגמרות.

מעניין יהיה לראות איזה עדכונים אמזון יוסיפו לתוכן ה- "Endgame" כמו שאומרים (התוכן לאחר הקמפיין הראשי של המשחק), ולדעתי זו רק ההתחלה של PvP במשחק הזה. אני לא יכול לחכות לראות מה הם יכניסו בהמשך. הרבה מההצלחה של המשחק לדעתי תוכרע בכמה ההרחבות והעדכונים שאמזון יכניסו בחודשים הקרובים יהיו מעניינים וכיפיים.

New World. Amazon, אתר רשמי
New World/אתר רשמי, Amazon

מה לא אהבתי?

הבעיה העיקרית כרגע של המשחק לדעתי היא הגודל של השרתים שלא תואם את כמות השחקנים, וזה יוצר זמני המתנה ארוכים. יש עשרות של שרתים שאתה יכול לפתוח בהם דמויות אבל רובם מלאים מדי ותצטרכו לחכות (משתנה מאוד בין השרתים ושעות שאתם מתחברים) בין 10-20 דק', עד להמתנה של כמה שעות. תלוי בכמה אנשים יש בתור.

בחלקם אגב, בכלל אין אפשרות לפתוח דמות מרוב שהם מלאים. ולחשוב שדווקא חברה עם כסף נזיל כמו אמזון סובלת מבעיות שרתים. הערה לג'ף בזוס: נא לאשר רכישה של עוד כמה חוות שרתים על מנת שחווית המשחק לא תיפגע והשחקנים לא יבזבזו זמנים כל כך ארוכים בהמתנה.

New World. Amazon, אתר רשמי
New World/אתר רשמי, Amazon

לסיכום

מבחינתי, New World מקבל 8 מתוך 10, כאשר שתי הנקודות שירדו הן על בעיית השרתים שהזכרתי. המשחק הוא משב רוח מרענן בז'אנר שכרגע נמצא במהלך סופת טורנדו רצינית.

הוא מתאים לדעתי גם לשחקנים שרוצים לקחת את המשחק לקיצון: להשקיע בחברות, לקנות בתים ולכבוש אזורים. או סתם להסתובב בעולם המדהים הזה ולאט לאט לחקור את כל הפעילויות שהמשחק מציע (ויש הרבה מאוד לעשות).

בעולם שבו WoW כבר לא מרגיש כמו שהוא היה פעם ואנשים מחפשים תחליפים למשחק שהיה בעיני רבים ה-MMO הטוב ביותר, New World מביא חוויה אחרת שלדעתי מי שחובב הז'אנר ולא ניסה, צריך לנסות.

המשחק מאוד כיף, ובהחלט אחד הטובים שיצא לי לשחק ולצפות בו בתקופה האחרונה. יש לו את הפוטנציאל להיות אחד המשחקים הטובים שיצאו בשנים האחרונות, ויכולת להכניס תחרות מטורפת לז'אנר שנמצא בדעיכה כבר תקופה ארוכה.

אפשר רק לקוות שעם הכניסה של אמזון לז'אנר והעובדה שגם Riot Games הכריזו שהם עובדים על משחק MMO משלהם, אולי נקבל פה התעוררות מחודשת של כל הז'אנר, שמרגיש כאילו הוא נעלם מהעולם לאט לאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully