וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך השכונה: פיפ"א 22

שלומי בן עטר

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 18:06

משחק הכדורגל של EA מציג שיפורים ניכרים למשחקיות והופך את חוויית המשחק לריאליסטית מתמיד. זה נכון שכל שנה אומרים את זה, אבל השנה זה אמיתי

צפו בטריילר ההשקה המטורף של פיפ"א 22 בהשתתפות אמבפה, דיוויד בקהאם, זינדין זידאן וריאן ריינולדס

FIFA 22/EA

עוד שנה הגיעה ואיתה הגיע גם פיפ"א חדש - משחק הכדורגל השנתי של חברת EA. בין אם אתם נחשבים לשחקנים מכורים או מצהירים על עצמכם כשונאי פיפ"א מובהקים וטוענים כי כל שנה מדובר באותו המשחק משנה שעברה - אני מבטיח לכם שזה לא המצב. חברת EA דאגה לשפץ ולעדכן את פיפ"א 22 כמעט בכל היבט, ולפעמים זה מרגיש כאילו מדובר במשחק אחר לחלוטין. בואו נצלול פנימה.

FIFA 22. EA, אתר רשמי
FIFA 22/אתר רשמי, EA

איך המשחקיות השנה - כי בשביל מה באנו?

הפיפא השנה יחסית לשנים שעברו מאד שונה ברמת הגיימפליי מכל מה שבא לפניי. כל שנה יש את האנשים שמתחברים ויש כאלה שלא. אם בפיפא 19 הרבה שחקנים התחברו לפן הארקיידי יותר של משחק כדורגל, עם קצב משחק מהיר והיו תרגילים מוזרים שמובילים לגולים בלתי אפשריים, אז אני שמח לבשר לכם שפיפ"א 22 הוא בדיוק ההיפך: הליך המשחק הרבה יותר איטי והוא לא מבוסס על תרגילים (אבל בהחלט אפשרי לנצל אותם אם מתזמנים נכון) ובעיקר - הרבה יותר ריאליסטי.

חברת EA עברה השנה לשימוש בטכנולוגיה שנקראת HyperMotion - שתפקידה הוא לצלם וללכוד את תנועות והתנהגויות השחקנים על המגרש במציאות ולתרגם זאת למגרש הוירטואלי, והאמת? מרגישים את התוצאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
FIFA 22. EA, אתר רשמי
FIFA 22/אתר רשמי, EA

פיפ"א 22 מכיל 4,000 אנימציות חדשות, מערכת שוערים חדשה, מכניקת כדור חדשה, וכמו שציינתי, הדגש על הריאליזם מורגש. באופן חד משמעי מדובר במשחק הכדורגל הכי קשה שיצא בשנים האחרונות, וקשה מאד להבקיע לשער השנה. אי אפשר לרוץ כמו משוגע באגף או לעשות סקיל (תרגיל) שיוביל אותך לשער. זהו, נגמר.

כל הליך המשחק מתיישר עם מה שקורה במציאות: ההגנה והקישור זזים בקו אחד והרבה יותר קשה לפרוץ הגנות, מה שמאלץ את השחקן להסתמך על מסירות וטקטיקות.

נכון לעכשיו, הבעיה העיקרית כרגע היא שמערכת השוערים טובה מדי ושוערים עוצרים פשוט הכל. גם באחד על אחד קשה מאד להבקיע, וזה הזוי. המסירות מאד קשות והרבה פעמים לא מדוייקות בלי סיבה. אני מעריך ש-EA יוציאו עדכון בקרוב ויתקנו את העניינים האלה.

FIFA 22. EA, אתר רשמי
FIFA 22/אתר רשמי, EA

הטענות ש-EA משחררת כל שנה את אותו הפיפ"א ומדובר באותו משחק לא בדיוק נכונות, במיוחד בגלל המערכות החדשות שהתווספו וגיימפליי חדש לגמרי שמאלץ את השחקנים ללמוד משחק שונה ממה שהם רגילים אליו עד עכשיו.

בין פיפ"א 20 ל-21 למשל לא היה שינוי כזה גדול - אבל פה, וואו. שמיים וארץ. במשחק החדש כמעט ואין באגים, אבל עדיין קיימים דברים שהשחקנים יכנו "שבורים", כמו למשל בעיטות ה-finess (המדוייקות יותר) מחוץ לרחבה שמייצרות כרגע גולים הזויים - עוד משהו שב-EA צריכים לטפל בו.

נוספו סקילים חדשים, סגנון ריצה מתפרצת חדש, מסירות חכמות יותר, חגיגות חדשות ואפילו המאמן נכנס לחגוג עם הקבוצה. כל אלה מוסיפים לטבעיות של המשחק ומייצר את הגיימפליי הכי מדוייק שהיה בתולדות פיפ"א.

FIFA 22. EA, אתר רשמי
FIFA 22/אתר רשמי, EA

גרפיקה וביצועים

כרגיל כמו כל שנה הגרפיקה של פיפא נראת פשוט מעולה והמידול של השחקנים מדוייק מאד למציאות. גם האפקטים של התאורה מרשימים מתמיד, ופיזיקת הכדור מרגישה מעולה וריאליסטית מתמיד. אין ספק שהמעבר לדור הבא ולמשחקיות שתומכת ב-60 פריימים לשנייה עשה לפיפ"א רק טוב, וזה איפשר למפתחים לשפץ ולהוסיף המון פיצ'רים קטנים מאחורי הקלעים - כמו למשל חיבור אנימציות של קבלת הכדור והפעולה שאחרי בצורה שמרגישה טבעית ולא יוצרת גליצ'ים או תקלות.

FIFA 22. EA, אתר רשמי
FIFA 22/אתר רשמי, EA

מצב הקריירה

הפתיחה של פיפא 22 היא אחת היפות שהיו עם סיפור קצרצר שהוא זה שיכין אותנו למוד הקריירה הפופולרי בהמשך: אנחנו פוגשים במעלית את דייויד בקהאם, מדברים איתו טיפה ואז רצים עם כדור ברחובות פריז רק כדי לפגוש ולהתאמן עם תיירי הנרי וקיליאן אמבפה. במוד הקריירה אפשר עכשיו ליצור קבוצה משלנו עם לא מעט קוסטומיזציה אבל בעיקר מה שמעניין זאת תחושת ההתקדמות.

השנה קיימת מערכת Skill Points משופרת ויחסים עם המאמן שנמדדים לפי ההישגים שלנו במשחקים, וקיימת תחושת התקדמות שנותנת הרגשה של סיפור אישי. ככל שנצליח יותר משימות, ככה נקבל יותר נקודות לשפר בדמות וכך הדמות/השחקן יוכל להשתפר ולעשות יותר פעולות ותרגילים.

ממש כמו במשחקי תפקידים, השחקנים ירצו למקסם את השחקן והיכולות שלו. אנחנו נתחיל מלשבת על הספסל, ונחתור להיות בהרכב הפותח, ובשביל זה צריך להתחבב על המאמן, אז תעבדו קשה באימונים ותראו למאמן ששווה לו לתת לכם דקות משחק. השיפור בקריירה נותן גישה הרבה יותר "סיפורית", ובהחלט משפר את החוויה הכללית של המשחק.

FIFA 22. EA, אתר רשמי
FIFA 22/אתר רשמי, EA

הכריש של פיפ"א - האולטימייט טים

אין ספק שמדובר במאני מייקר של EA. וכן... מדובר במצב Pay To Win. המטרה היא להרכיב קבוצה עם קלפי שחקנים אמיתיים, לפי כימיה שבנויה על הליגה או הלאום ולשחק איתה מול שחקני און ליין אחרים. או שתשקיעו כסף אמיתי ותגרילו קלפי שחקנים בתקווה שיצאו לכם הכוכבים הגדולים ששווים הרבה כסף וירטואלי (Fifa Coins), או שתעבדו קשה מאד מאד מאד על המשחק, תתקדמו, תעשו המון משימות ותוכלו גם כך להשיג שחקנים טובים.

אם דיברנו על תחושת הסיפור במוד הקריירה, פה זה סיפור אחר. הקבוצה שבניתם, תלווה אתכם לאורך זמן ואתם תחליטו את מי לקנות, למכור להשאיר בהרכב או להעיף. התפריטים השתנו לגמרי והשנה יש דגש חזק יותר על משימות Co Op (לשחק עם החברים).

FIFA 22. EA, אתר רשמי
FIFA 22/אתר רשמי, EA

אולי ה-שינוי הגדול הוא שחיברו את ליגת הסופ"ש (שהייתה 30 משחקים ב-3 ימים, ומנסיון אישי - זה היה נורא), ל-Rivals, שזאת הליגה לפי Divisions, שאנחנו משחקים מול אחרים במהלך השבוע. בפיפא 22 יש התקדמות שונה בתוך ה-Divisions, אנחנו צריכים לנצח כמה פעמים רצוף כדי שנוכל לעלות ל-Division הבא.

נוסף Division חדש שנקרא Elite - שם כנראה רק השחקנים המקצועיים יגיעו ומשם הם יעפילו לתחרויות פיפא מקצועיות בעולם. ברגע שהשגנו מספיק נקודות ב-Rivals (ככל שאנחנו ממוקמים גבוה יותר ב-Divisions ככה מרוויחים יותר), אנחנו נעפיל ל-FUT Champions (מה שהיה בעבר ליגת הסופ"ש), ובמידה וננצח מספיק משחקים רצופים - נגיע ל-Playoffs המכריעים שישוחקו בסופ"ש.

השינוי הזה נותן תחושה אחידה יותר לתחרות ומקל משמעותית על העומס שהיה בסוף השבוע, בעיקר לשחקנים הבוגרים יותר שבינינו. הבאסה העיקרית - עבדכם הנאמן מושקע 1400 שקל במשחק ולא יצא לו שום שחקן משמעותי. כסף לפח של EA.

FIFA 22. EA, אתר רשמי
FIFA 22/אתר רשמי, EA

Volta

מצב ה-Volta, כדורגל הרחוב שהצטרף בפיפ"א 20, חוזר אלינו עם שיפורים נחמדים: לשחקנים יש עכשיו יכולות מיוחדות שהם יכולים לעשות ככל שאנחנו ממלאים יותר את בר הסקילים עם תרגילים יפים. סיפור אמנם אין השנה, אבל יש יותר דגש על משחקי און ליין עם החברים.

לטעמי, מה שהכי מגניב במוד הזה הוא ה-Volta ארקייד החדש. קיבלנו מודים של פוצ'יוולי (כדורגל טניס), כדור קיר שכל אחד בועט בתורו ומנסה להכשיל את היריב, משחק שמירה על הכדור לפי סקיל ועוד דוגמאות. הבעיה הכי מוזרה פה היא שהם עשו את המודים האלה רק בסופ"ש, רק באון ליין - אי אפשר לשחק על הספה עם חברים והם רנדומליים! אי אפשר פשוט לבחור מוד ולשחק בו. מוזר, מוזר, מוזר מאד EA.

FIFA 22. ea, אתר רשמי
FIFA 22/אתר רשמי, ea

לסיכום

בלי שום צל של ספק, משחק כדורגל יש השנה רק אחד: וזה פיפ"א 22. הוא משלב את הדברים הטובים שהיו בפרו אבולושן (עליו השלום), עם הגיימפליי הארקיידי של פיפ"א ומייצר משחקיות פשוט כיפית וזה לא משנה באיזה מוד אתם משחקים - ויש למשחק הרבה כאלה להציע לכם השנה.


יש כמה דברים שבורים במשחק ששלטים נשברים וישברו בגללם (כי לא הגיוני שמגיעים ל-200 הזדמנויות מול שוער ואפילו אם זה שטראובר בשער הוא יעצור הכל), אבל נקווה ש-EA יפתרו את זה בעדכון הקרוב. מדובר במשחק הכדורגל הכי טוב שקיים היום בפער, והוא יספק לכם עוד עונה של כדורגל.

תחשבו על כל המשחקים הקיימים, וכמה שעות אתם מבזבזים עליהם ותבינו שמי שמשחק פיפ"א לא מבזבז 30 שעות על המשחק, אלא 30 יום במצטבר. ושיהיה לכולם בהצלחה ב-FUT Champions!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully