וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיחה ברשת: הגרפיקה המגוחכת של פרו אבולושן 2022

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 15:40

המשחק החדש שוחרר ומציג עיוותי פנים ובעיות גרפיות רציניות, בזמן שהשחקנים המתוסכלים לועגים ברשתות וקוטלים בביקורות. התוצאות לפניכם

eFootball. KONAMI, צילום מסך
eFootball/צילום מסך, KONAMI

במהלך השנה האחרונה קיבלנו את ההכרזה המפתיעה כי משחק הכדורגל הפופולארי של חברת קונאמי פרו אבולושן לא רק משנה את שמו ל-eFootball באופן רשמי, הוא יעבור למנוע משחק חדש שיעניק חווית גיימפליי חדשה לחלוטין, והדובדבן שבקצפת - הוא יהפוך למשחק חינמי, שיסתמך על רווחים מתוך רכישת החנות הדיגיטלית של המשחק.

רבים קיוו כי eFootball הממותג מחדש יהווה תחרות בשוק לחברת EA ופיפ"א המתחרה, אך נראה שעם גודל הציפייה, כך גם גודל האכזבה: המשחק שוחרר להורדה, והוא מציג בעיית גרפיקה רצינית שגורמת לדמויות הכדורגלנים המפורסמים להראות "שונות" מזו שבמציאות במקרה הטוב, ומעוותות וביזאריות במקרה הרע.

פרצופים רבים של כדורגלנים מפורסמים כמו רונאלדו, מסי ואמבפה כבר הפכו לשיחת היום ברשתות ושחקנים שיתפו לא מעט ממים ובדיחות, בנוסף לתסכול וזעם על חברת קונאמי שבמקום לקדם את המותג צעד אחד קדימה - למעשה החזירה אותו כמה צעדים לאחור. לפחות מבחינה גרפית. התוצאות והתגובות לפניכם:

חווית משחק ריאליסטית, סריקות פנים מדוייקות לשחקנים מהמציאות, סמלי המועדון וההמנונים הרשמיים - הם היבט מאוד חשוב לשחקני הספורט בין אם מדובר בשחקני הכדורסל או הכדורגל, ונראה כי המשחק לא רק עיוות את פניהן של דמויות המשחק, אלא גם גרם ללא מעט באגים, תקלות ועיוותים שבסופו של דבר רק הורסים את חוויית המשחק.

השחקנים המתוסכלים לא חסכו, והמשחק זוכה לביקורות שליליות במיוחד בפלטפורמת סטים נכון לרגע זה. נכון שהמצב נראה כמו קטסטרופה שאין ממנה דרך חזרה, אבל חשוב לזכור שהמשחק רק שוחרר ובעתיד אין שום ספק כי קונאמי תשחרר שורה של עדכונים שישפרו את הבאגים והתקלות הרבות, ויש כה רבות.

efootball. KONAMI, צילום מסך
תמרון היימליך על רונאלדו שנחנק?/צילום מסך, KONAMI

אז מה קרה השנה?

חלק גדול מהבעיות שנוצרו השנה נובעות מהעובדה שהמשחק עבר גם למנוע משחק חדש - Unreal של חברת אפיק (מפתחת פורטנייט), לעומת פרו אבולושן 2021 משנה שעברה שהתבסס על מנוע המשחק Fox של קונאמי, והוא זה ששירת ותיפעל את הסדרה מאז פרו אבולושן 2014.

המעבר למנוע Unreal היה אמור להקל על קונאמי ועל תפעול ועדכון המשחק, בעיקר בגלל שמנוע כמו Unreal הוא מנוע הרבה יותר פתוח ונוח בשוק, ולא מעט משחקים מבוססים עליו. בין כל ההבטחות השנה, קונאמי הבטיחה גם קרוס פלטפורם מלא בין כל שחקני הפלטפורמות והקונסולות - ואין ספק ש-Unreal היה אמור להקל על כל תפעול הנושא.

כך זה היה לפני שנה: פרו אבולושן 2022 מוכרז לראשונה, והוא נראה מבטיח

השאלה הגדולה היא האם זה מאוחר מידי, ויכול להיות שקונאמי הימרה על הסוס הלא נכון בכך שבחרה לשחרר את פרו אבולושן 22 (מצטער, מוזר מידי לקרוא לו eFootball פתאום) במצב בו היא לא פתרה את כל הבאגים והתקלות?

המודל החינמי אמור אמנם למשוך שחקנים חדשים, אך כל עוד חוויית המשחק לקוייה וסובלת מבאגים ותקלות - מה זה עוזר לשחקן שיכול לשלם מחיר משחק מלא ולקבל מהמתחרה חווית משחק מרהיבה יותר? (שסובלת מהבעיות שלה, אבל זהו שיח ליום אחר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully