וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החבילה המושלמת: Asus ROG Zephyrus G15

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 11:19

לפטופ הגיימינג עם החומרה המפלצתית שמספק איכות וביצועים ללא פשרות באריזה מהודקת ומקצועית

טריילר ההשקה של סדרת Asus ROG Zephyrus G15

ASUS ROG Zephyrus G15/ASUS ROG

לפני שנתחיל חשוב לי לציין: ברוב חיי (33) אני בעיקר שחקן מחשב נייח וקונסולות מידי פעם. אולד פאשנד יחסית אם תרצו. אף פעם לא רכשתי לעצמי לפטופ, גם שחברים שכן רכשו וניסו להמליץ בתור לקוחות מרוצים לא השתכנעתי, וכשהייתי ממש צריך אחד לצרכי עבודה, תמיד השאלתי מקרובי המשפחה את שלהם.

הסיבה היא שמעולם לא נהניתי מביצועים של מחשבים ניידים בהשוואה לאלו של נייחים, והיה את עניין נוחות ההקלדה ביחס למקלדת רגילה, תוסיפו את החימום יתר ועוד אלף ואחת סיבות שאמרתי לעצמי שלא שווה לי להשקיע במחשב נייד ואני מעדיף את הנייח המוכר והטוב. עד כאן מהצד שלי.

במהלך השנים חברת Asus יצאה עם ליין ה-Rebuplic of Gamers שמטרתם היה לספק ביצועים חסרי פשרות עבור קהל הגיימרים, וכעת יצא לי לבדוק את דגם המחשב הנייד החדש של החברה, ה-Zephyrus G15- שמבטיח לספק את החוויה השלמה והמספקת ביותר עבור כל גיימר שכוללת גם ביצועים וגם איכות. בואו נבדוק אם הוא מצליח לספק את הסחורה ואת הציפיות שלי בתור משתמש, שתמיד יעדיף שימוש במחשבים נייחים.

ASUS ROG Zephyrus G15. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Zephyrus G15/אתר רשמי, ASUS ROG

מפרט המחשב - חתיכת מפלצת גיימינג

אי אפשר לא להסתכל על המפרט של המחשב ולא להבין שהוא מכוון לגיימרים רציניים: מעבד AMD Ryzen 9-5900HS 3.1GHz עם 8 ליבות שיכול להאיץ ל-4.5GHz,וזכרון DDR4 פנימי של 16 ג'יגה בייט עם אפשרות להרחיב ל-48. הצג תומך ברזולוציית (2560x1440) 2K והוא בגודל של 15.6 אינץ' ופאנל IPS, ותומך ובקצב ריענון של 165Hz וזמן תגובה של 3ms.

ה-G15 מגיע עם כונן M2 SSD בנפח של טרה, וקיימת האפשרות להשתמש בכונן נוסף כהרחבה - כך שאפשר להיות בטוחים שהמחשב יכיל את כל המשחקים שלכם, כולל הכבדים ביניהם (כן Warzone, אני מסתכל לכיוונך).

מבחינת חיבורים, ה-G15 כולל חיבור 3.5mm סטנדרטי לאזניות, שני חיבורי USB3 type-C, שני חיבורי USB 3 Type-A, חיבור רשת ישיר, חיבור HDMI 2.0, וחריץ לכרטיס microSD.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ASUS ROG Zephyrus G15. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Zephyrus G15/אתר רשמי, ASUS ROG

עיצוב פשוט, אבל מרשים ויוקרתי

הרושם הראשוני הוא שלא מדובר במפלצת גיימינג, אלא בלטפופ עבודה סטנדטי לכל דבר, אך מעוצב עם לא מעט סטייל. אסוס ויתרה על אורות ה-RGB המנופחים והלכה על עיצוב פשוט ואפקטיבי הרבה יותר: החלק החיצוני של המסך מכיל אלפי חורים קטנים שמחזירים את האור שבוקע מין מהמסך בשלל צבעים. מרגישים את היוקרה.

הלפטופ כולו שומר על מראה יחסית סולידי ולא בומבסטי, ולמרות זאת הוא מצליח לשדר יוקרה ושלא מדובר בצעצוע. הוא גם קל בצורה בלתי רגילה ביחס למחשבי גיימינג אחרים שנתקלתי בהם (2.1 קילו, מרשים בהחלט) ונכנס לתיק הגב למשך כל תקופת הבדיקות ללא פריצות דיסק מהצד שלי.

בניגוד ללא מעט לפטופים שנתקלתי בהם, הרמקולים ממקומים בשני הצדדים של המקלדת, מה שסיפק חווית שמע הרבה יותר מספקת בניגוד לכאלו הממוקמים בתחתית המחשבים, ובחלקו התחתון של הלפטופ קיים גם פס גומי שברגע שתפתחו את המסך, מטרתו לא רק לייצב את העסק ולקבע אותו במקומו, אלא גם להשאיר מספיק מרווח לקירור ואיוורור של המחשב. קיימים גם פתחי איוורור ליד המקלדת עצמה, אני מניח על מנת למנוע מהמקלדת להתחמם במהלך סשנים ארוכים. אפקטיבי.

ASUS ROG Zephyrus G15. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Zephyrus G15/אתר רשמי, ASUS ROG

מסך ותצוגה

המסך של ה-G15 תומך כאמור ברזולוציית 2K (שאני מעדיף מאוד באופן אישי על 4K) ומעניק חוויה חלקה ונעימה לעין כשגוללים מסמכים או אתרים באנטרנט, וגם הצבעים במהלך צפייה בסרטונים, סרטים ואפילו גיימינג מקבלים נוכחות וטווח מרשים ובולט לעין.

מכיוון ולא מדובר במסך OLED, כל עוד לא תרצו להפוך את הלפטופ למחשב עריכת וידאו או תמונות - אני חושב שמדובר באופציה נהדרת שמספקת ביצועים מספקים. דווקא כשנאלצתי לעבוד בחוץ באור השמש מצאתי את התאורה פחות מספקת, אבל זו בעיה של רוב המסכים עם השמש הישראלית הקופחת.

חשוב לציין שהמסך לא מגיע עם מצלמה, ומדובר בהחלטה מוזרה, במיוחד בעידן הקורונה בה מקיימים לא מעט ישיבות ופגישות בזום או ברשת. אני חושב שב-Asus רצו להדגיש שמדובר קודם כל במחשב גיימינג, והצורך לעבודה משרדית הוא משני בלבד, ולמרות שעבורי לא מדובר בדיל ברייקר, זו בהחלט אופציה חיונית שתחסר לרבים.

ASUS ROG Zephyrus G15. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Zephyrus G15/אתר רשמי, ASUS ROG

מקלדת ומשטח המגע

אני לא נכלל בקטגוריית חובבי המקלדות של הלפטופים השונים שנתקלתי בהם, אבל בחיי שחווית ההקלדה (והמשחק) של של ה-Zephyrus G15 היא נהדרת. הרווח בין המקשים השונים היה נוח, וגם בזמן משחק לא יצא ש"התפלקה" לה איזו הקלקה לא רצויה במהלך משחקי היריות המהירים שבדקתי עליהם גיימפליי (Titanfall 2 ו-Quake Chanpions אם אתם סקרנים). למרות שמדובר במקלדת ללא Num Pad (היבט שלי באןפן אישי הוא מאוד חשוב ונוח) - מדובר בפעם הראשונה שבה לא הרגשתי חסרון במהלך עם מקלדת של מחשב נייד.

אמנם ברוב הזמן אני דואג לחבר עכבר חוטי\אלחוטי (תלוי עבודה\משחק ומיקום) אני יכול להבטיח לכם שגם מסך המגע מספיק גדול ונגיש ומגיב היטב לתזוזות העכבר ולא נתקלתי בקשיים או תקלות כאשר ביצעתי עבודות משרדיות, והחוויה הייתה חלקה ורספונסיבית, גם בימים כשעבדתי מחוץ לנוחות של המשרד, כמו חדרי העריכה של הערוץ או חדר ה-VIP בזמן צילומי התכניות של ערוץ הגיימינג (אפיק 66 ב-HOT, אם עדיין לא צפיתם בנו).

ASUS ROG Zephyrus G15. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Zephyrus G15/אתר רשמי, ASUS ROG

אז איך הביצועים?

הגענו אל גולת הכותרת: האם המחשב עומד בהבטחה ומספק את הסחורה? מבחינת עבודה משרדית, ה-G15 פשוט אכל כל מה שזרקתי עליו במשך יום שלם: מספר לא מבוטל של טאבים פתוחים בכרום במקביל ,תכנת VPN לעבודה מרחוק, נגן מוזיקה, סרטונים ביוטיוב, תכנות Office למיניהן ואיפשהו גם הסטים וה-Game Pass שלי היו ברקע, בזמן שכל העסק לא מחובר למטען, וקיבלתי את התוצאה המרשימה של כמעט 10 שעות עבודה משרדית.

זה גם היה הלפטופ היחידי שהציל אותנו ושלא הקריס לנו תכנה לניהול שידור באחד מימי הצילומים בערוץ הגיימינג - אז תודה Asus!

אך האם המחשב עומד בציפיה מבחינת חווית גיימינג? ובכן, כן. הדגם שאני קיבלתי הכיל כרטיס NVIDIA GeForce RTX 3080 וזכרון של 8 ג'יגה, ותשמעו - אין לי תלונות. חווית המשחק שלי וקצת הפריימים שלי היו חלקים כמו חמאה (Smooth as Butter נשמע יותר טוב באנגלית) ולא חוויתי תקיעות או קפיצות.

משחקים שהרצתי עליהם טסטים היו משחקי סינגל פלייר כבדים מבחינה גרפית כמו Red Dead Redemption 2 או Control,שם קיבלתי בממוצע קצב פריימים של 73 בשניהם כאשר שיחקתי על 1080p על הגדרות High.

לעומת זאת, ברגע שמעלים את הרזולציה ל-1440p, ב-Red Dead ירדתי ל-60 פריימים, וב-Control ב-55. שניהם עדיין מספקים חוויה חלקה ללא תקיעות או תקלות. כמובן שגם משחקים פחות תובעניים כמו קאונטר סטרייק או Rainbow Six Siege מספיק חוויה חלקה - כשקאונטר סטרייק עומד על 104 פריימים ב-1080p ו-63 פריימים ב-1440p, בזמן ש-Siege רץ 181 על פריימים ב-1080p ו136 פריימים ב-1440p.

ASUS ROG Zephyrus G15. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Zephyrus G15/אתר רשמי, ASUS ROG

במהלך רגעי משחק אולי אפשר לשמוע את המאווררים של המחשב נותנים עבודה בשביל לקרר מעט את כל העסק, ב(מיוחד את ה-3080) אבל ביחס למחשבים אחרים שנתקלתי בהם לא מדובר במקרה בו השחקנים חושבים שהמחשב עומד להתפוצץ, והוא בהחלט נסבל ועושה ולא פוגע בחווית המשחק, והוא גם לא מתחמם על יתר המידה תודות לנקודות פליטות חום יעילות בצדדים.

הסוללה הצליחה לסחוב (בעמל רב יש לציין) לפחות 3-4 שעות משחק כאשר המחשב לא מחובר לחשמל, ואין ספק שמטען ה-200 וואט מאוד שימושי, והוא הטעין את הסוללה במלואה בשעה ו-20 דקות. קיימת אפשרות להטעין את המחשב גם עם USB-C, כך שאין צורך להתנייד באופן קבוע עם המטען הראשי והגדול.

ASUS ROG Zephyrus G15. ASUS ROG, אתר רשמי
ASUS ROG Zephyrus G15/אתר רשמי, ASUS ROG

והמחיר?

מחירו של ה-Asus ROG Zephyrus G15 עומד על 12,300 ש"ח. נכון, לא מדובר במחשב זול בכלל, אבל בהתחשב במפרט המרשים והביצועים המטורפים והעקביים שהוא מספק, מדובר בהשקעה משתלמת בהחלט לטווח הארוך, במיוחד אם אתם מתכוונים שזהו יהיה המחשב העיקרי שלהם.

בכנות, במהלך תקופת הבדיקות שהמחשב היה אצלי, לא פעם עלתה התהייה האם להשקיע במחשב נייד כמו זה ופשוט לחבר אליו מקלדת עכבר ומסכים, במקום להשקיע במחשב גיימינג נייח בעתיד. עדיין מדובר במחשב עם GeForce RTX 3080, ויש לא מעט שחקנים שעשויים למצוא רכישה כזו כמשתלמת אם נתייחס למחסורים והמחירים המופרזים של כרטיסי מסך בחודשים האחרונים.

בסוף החלטתי שלא, ומפלצת הגיימינג הנייחת הבאה תהיה אף יותר מפלצתית, אבל כפי שכבר ציינתי, מכיוון ואני לא מחובבי הניידים, אתם יכולים להבין איזה רושם המכשיר הזה השאיר עליי.

Asus ROG Zephyrus G15. ASUS ROG, צילום מסך
Asus ROG Zephyrus G15/צילום מסך, ASUS ROG

לסיכום

ה-Zephyrus G15 הוא החבילה המושלמת לשחקנים שרוצים גם מחשב עבודה וגם מחשב גיימינג ללא פשרות באף מובן. החסרונות העיקריים שנתקלתי בהם ויכולתי לחשוב עליהם הוא היעדר המצלמה והעובדה שלמרות שמדובר במפלצת חומרה, ככל הנראה משתמשים שירצו לבצע עליו עבודות עריכה יוכלו לבחור אופציות טובות בשוק יותר בגלל המסך.

למרות שאני משתמש מחשבים נייח בנשמתי, ה-Zephyrus G15 הצליח לגרום לי להיות קצת פחות מתוסכל מהחוויה ומהשימוש במכשיר שעד היום תפסתי כמסורבל, והפכתי יותר פתוח לרעיון של מחשב נייד. הוא מציע חבילת גיימינג מושלמת ומקצועית, עם חומרה חזקה ומרשימה באריזה מעוצבת בקפידה שלא נגרר לעיצוב צעקני ומוגזם של מחשבי גיימינג רבים, ועדיין לא נופל ברמת הגימור והעיצוב של מחשבים כמו אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully