וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חווייה מושלמת: גרסת הבמאי של Ghost of Tsushima

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 15:44

חבילת ההרחבה החדשה והשידרוגים לקונסולת הפלייסטיישן 5 מוכיחים כי זו גרסת המשחק שהיינו צריכים לקבל מלכתחילה

Ghost of Tsushima Director's Cut - Announcement Trailer | PS5, PS4

Ghost of Tsushima Director's Cut - Announcement Trailer/סוני

המשחק Ghost of Tsushima שוחרר בשנה שעברה לקונסולת הפלייסטיישן 4 ונחשב לאחד המשחקים הבלעדיים האחרונים לקונסולת הפלייסטיישן 4. למרות שהמשחק קיבל ביקורות משבחות, לא מעט תלונות נשמעו ברשת על הביצועים הלוקים בחסר. כעת, סוני משחררת את "גרסת הבמאי" של Ghost of Tsushima לפלייסטיישן 5 שכוללת לא רק שידרוגים לביצועים בדור החדש, אלא גם חבילת הרחבה חדשה - Iki Island.

Ghost of Tsushima Director's Cut. סוני, אתר רשמי
Ghost of Tsushima Director's Cut/אתר רשמי, סוני

עלילת Iki Island

הלחם והחמאה של "גרסת הבמאי" היא חבילת ההרחבה Iki Island, הזמינה לשחקנים פחות או יותר בתחילת המערכה השנייה של עלילת הקמפיין הראשי. במהלך המשימה החדשה (שתהיה זמינה במפת המשחק מהרגע שתגיעו אל המערכה השנייה), ג'ין יגיע אל כפר המותקף על ידי כת מונוגולים שמונהגת בידי נבלית חדשה הידועה בכינוי "הנשר".

כמובן שתפקידו של ג'ין הוא לעצור את אותה כת מונגולית חדשה ומסתורית, שהתמקמה והחלה לפעול ולכבוש לאט לאט את האי איקי, שממוקם בנפרד לאיי טסושימה, ומהרגע הראשון שכף רגלו של ג'ין תדרוך על האי הוא יגלה שאיקי הוא לא מקום ידידותי או מזמין.

לג'ין יש גם היסטוריה באיי איקי, מכיוון ושם זה היה המקום שאביו נרצח כאשר היה נער, ובמהלך המסע גיבורינו יורעל על ידי מנהיגת הכת, ויצטרך להתמודד עם עברו ורגשות האשם שמלוות אותו לאורך השנים. העלילה של חבילת ההרחבה מצליחה לפתח בצורה נהדרת את דמותו של ג'ין ולתת לו עומק נוסף, וחושפת צדדים מרתקים שלא בהכרח הכרנו במהלך עלילת הקמפיין הראשי של המשחק כאשר שוחרר לראשונה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
Ghost of Tsushima directors cut. סוני, אתר רשמי
Ghost of Tsushima directors cut/אתר רשמי, סוני

משחקיות - If it ain't Broke...

חבילת ההרחבה של Ghost of Tsushima היא מקרה קלאסי של "אם זה לא שבור - אל תתקן". המשחקיות נשמרה כפי שהייתה במשחק המקורי, לטוב ולרע, תלוי כמה התחברתם אליה. איי איקי עדיין מציגים בפניכם מפה ענקית שרק מבקשת מכם לחקור אותה ולגלות את סודותיה והנופים היפייפיים עוצרי הנשימה שלה, בנוסף לקרבות חרב מול מונגולים אכזריים.

ההבדל העיקרי הוא שבאיי איקי, היריבים הרבה יותר קשוחים ממה שהכרתם על האי טסושימה. לא רק שמנהיגת הכת משתמשת בחומרים משני תודעה, אליה מצטרפים גם ה-Shamans (שמעכשיו נקרא להם 'השאמנים') שבמהלך הקרבות מבצעים פולחן דתי שגורם למונגולים שבהם תלחמו לעבור ל"מצב אמוק", ולהכנס בכם בכל הכוח.

Ghost of Tsushima directors cut. סוני, אתר רשמי
Ghost of Tsushima directors cut/אתר רשמי, סוני
Ghost of Tsushima directors cut. סוני, אתר רשמי
Ghost of Tsushima directors cut/אתר רשמי, סוני

קיים גם סוג חדש של אוייבים שיחזיקו במספר כלי נשק במקביל - מה שיגרום לכם לשנות את "עמדת הקרב" שלכם יותר מפעם אחת כאשר תלחמו מולם, וכך למעשה כל העסק הופך ליותר דינאמי ודורש מכם אפילו עוד יותר תשומת לב למתרחש על המסך. גם הסוס הנאמן שלכם יקבל שדרוג ומהלך חדש, ויאפשר לכם להסתער במהירות על יריביכם ולתקוף אותם ללא הצורך לרדת מהאוכף.

למרות שבגזרת הפעילויות הצדדיות וחקירת המפה אין יותר מידי חדש, אך גם בהיבט הזה בוצע שיפוץ קליל שמרענן מעט את הנוסחא. אם במשחק המקורי מצאנו מאורות שועלים, במשחק הנוכחי אנו נמצא ברחבי המפה מקדשי חתולים, קופים ואיילים - רק שהפעם נשחק משחקון נגינה קצרצר (מי אמר גיטר הירו?) בו ג'ין ינגן לאותן חיות עם חליל, בזמן שהשחקנים ישתמשו ביכולות הג'ירוסקופ וחיישני התנועה של השלט בשביל ויתאימו את המנגינה לקצב שלה.

Ghost of Tsushima directors cut. סוני, אתר רשמי
Ghost of Tsushima directors cut/אתר רשמי, סוני

האם הרכישה מצדיקה את עצמה?

מכיוון והמשחק שוחרר תחילה לקונסולת הפלייסטיישן 4 ולאחר מכן גם לדור החדש, שחקנים רבים לא בהכרח הבינו את התימחור של גרסת הבמאי של המשחק. לכן אשתדל להסביר זאת בצורה הכי פשוטה שאפשר: שחקנים בעלי קונסולת פלייסטיישן 4 ישלמו 60 דולר למשחק המלא כולל ההרחבה עצמה, ו-20 דולר להרחבה בלבד.

שחקני הפלייסטיישן 5 ישלמו 70 דולר למשחק המלא, ו-30 דולר להרחבה בלבד. שחקנים שירצו לשדרג את גרסת המשחק שלהם מקונסולת הפלייסטיישן 4 לדור החדש ישלמו 10 דולר.

Ghost of Tsushima directors cut. סוני, אתר רשמי
Ghost of Tsushima directors cut/אתר רשמי, סוני

השידרוגים הגרפיים בגרסת הדור החדש מאפשרים למשחק לרוץ בצורה חלקה ומרשימה (זוהאן היה אומר Silky Smooth) על 60 פריימים לשנייה ברזולוציית 4K. גם שלט ה-DualSense משתמש ביכולות ה-Haptic Feedback, בזנמן שהרטט מדמה בצורה מרשימה את קרבות החרב המהירים והקטלניים של המשחק.

לפניי שאשכח, חייבים לציין גם את העובדה שזמני טעינה כמעט ולא קיימים בגרסת הדור הבא של המשחק, ותודות לכונן ה-SDD החדש של קונסולת הפלייסטיישן 5 המשחק נטען בפחות מ-2 שניות. רק לשם ההשוואה - בגרסת הפלייסטיישן 4 המשחק נטען ב-30-40 שניות. אין ספק שמדובר בשינוי משמעותי ומבורך שמקל ומשפר את החוויה.

Ghost of Tsushima directors cut. סוני, אתר רשמי
Ghost of Tsushima directors cut/אתר רשמי, סוני

לסיכום

גרסת הבמאי וחבילת ההרחבה Iki Island של Ghost of Tsushima יציעו לכם את חוויה משודרגת על קונסולות הדור החדש בנוסף לסיפור עלילתי חדש שחוקר את ההיסטוריה ואת דמותו של ג'ין - היבט שהיה מאוד חסר לטעמי בגרסת המשחק המקורית.

סוני דובקת בגישה קלאסית של שחרור חבילות הרחבה מוצלחות למשחקים הפופולאריים שלה, ובמידה ונהניתם מהמשחק המקורי, אני לא רואה שום סיבה שלא תהנו גם מחבילת ההרחבה החדשה. היא לוקחת את כל מה שעבד במשחק הקודם, ומשפצת מעט את הנוסחא.

במידה ואתם שחקנים חדשים ולא יצא לכם להתנסות ב-Ghost of Tsushima בשנה שעברה - רוצו לשחק. מדובר באחד המשחקים המהנים והמרהיבים של השנים האחרונות, בזמן שגרסת הבמאי שלו משלימה את החוויה ומרגישה כמו הגרסא שהיינו צריכים לקבל כבר מההתחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully