וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיבה בשני מימדים: Toodee and Topdee

מתן בנישי

עודכן לאחרונה: 23.8.2021 / 19:38

משחק פלטפורמה ישראלי המשלב פאזלים סביבתיים מאתגרים שיגרמו לכם להרגיש חכמים

Toodee and Topdee Trailer/dietzribi

המשחק Toodee and Topdee שוחרר לראשונה בשנת 2018 בתור משחק פלאש באנטרנט ופתח על ידי שני אחים ישראלים - אורי וגונן גוטהולץ, והציג משחקיות מעניינת שמשלב שני סגנונות וז'אנרים שונים.

בחיים האמיתיים, כאשר אנחנו רוצים לפתור חידות ופאזלים, אנו יכולים לעשות זאת אם נסתכל על הבעיה מזוויות שונות. המשחק Toodee ו-Topdee מנסה לעשות בדיוק את זה, והחשיבה הזאת מוטמעת לאורך כל המשחק.

Toodee and Topdee 2018. dietzribi, צילום מסך
מתוך גרסת המשחק הראשונה ששוחררה בשנת 2018/צילום מסך, dietzribi

עלילת המשחק

על הנייר עלילת המשחק נשמעת נורא בומבסטית ומפוצצת אך בפועל היא מאוד פשוטה וחמודה: אלף הוא ה"אלוהים" של המשחק ומי שיצר את היקום ועולמות המשחק, והוא יצר גם את הנקודה פסיק (;) האגדית השומרת על הסדר בקוסמוס. עלילת המשחק מתחילה כאשר הנקודה-פסיק יוצאת משליטה וגורמת לאי סדר בקוסמוס. כית שתי דמויות מהעולמות השונים - טודי וטופדי, ישתפו פעולה ויצאו למסע משותף יחדיו להשיב את הסדר על כנו.

באופן אישי לקח לי זמן להבין את פשר העלילה שנשמעת מוזרה בהחלט, אבל אז חבר מתכנת הזכיר לי כמה נקודה-פסיק מסוגלת לחרב קוד שלם עבור מתכנתים - ואז נפל האסימון ואיתו הגיע גם החיוך. למרות הסכנה האפוקליפטית, המשחק דואג לשמור על הומור ודיאלוגים משעשעים ושנונים במהלך כל החוויה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
Toodee and Topdee. dietzribi, אתר רשמי
Toodee and Topdee/אתר רשמי, dietzribi

גיימפליי

המשחקיות בטודי וטופדי היא כזו: טודי חי בעולם הפלטפורמות הקלאסי הדו מימדי, והיכולות שלו מאפשרות לו לעשות את כל המהלכים שמריו לא היה מתבייש בהם: ללכת ימינה ושמאלה, וכמובן לקפוץ. טופדי לעומתו, מתקיים בעולם דו מימדי שונה שבו הוא יכול ללכת בארבעה מימדים: למעלה, למטה, ימינה ושמאלה, אך לעומת חברו טודי, טופדי לא מסוגל לקפוץ. מה שכן טופדי מסוגל לעשות הוא להרים חפצים המפוזרים ברחבי המפה. וכאן הכיף והחשיבה נכנסים לפעולה.

כל הפאזלים במשחק מתבססים על שיתוף פעולה וביצוע פעולות עם טודי וטופדי כאשר השחקנים יכולים להחליף בין הדמויות בכל רגע נתון. לדוגמא: במידה וטודי יצטרך לקפוץ מכשול ולהגיע מצד אחד לשני אך המרווח גדול מידי לטווח הקפיצה שלו, תוכלו להחליף את השליטה לטופדי, לגרור קופסא ולהניח אותה מתחת לטודי. כאשר השחקן יחליף את השליטה בחזרה לטודי - הקופסא תהיה מונחת ותחשב כפלטפורמה תומכת.

חשוב לציין שבזמן שהשליטה נמצאת אצל טודי, טופדי נמצא במימד שלו במצב דומם ואיננו יכול להפגע מהמכשולים והיריבים עד שהשליטה תחזור אליו, ולהיפך. גם האוייבים ישנו את התנהגותם בהתאם לדמות בה תשלטו, ויריבים שיזוזו מצד לצד בעולם של טודי יחלו לרדוף אחר טופדי ברגע שתחליפו את השליטה ביניהם - מה שיוצר לא מעט אתגר וחשיבה מצד השחקנים בשלבים מסויימים.

Toodee and Topdee. dietzribi, אתר רשמי
Toodee and Topdee/אתר רשמי, dietzribi

קרבות בוס מאתגרים אך מספקים

המשחק עושה עבודה מעולה במהלך השלבים הראשונים של כל עולם על מנת לבסס את הקונספט והמכניקות של כל עולם ועולם ודרגת הקושי עולה בהתאם כאשר לבסוף השחקנים עומדים מול האתגר האמיתי: קרבות הבוסים. קרבות הבוסים הללו משלבים את כל מה שלמדתם במהלך אותו עולם - ומעלה את הרמה.

כל בוס במשחק יציב בפניכם שלושה שלבים ולאחר שתביסו כל שלב הבוס יהפוך לתקיף יותר ומכם בתור שחקנים תדרש יותר זריזות תגובה ומחשבה על מנת שתוכלו לשרוד. לא אשקר ואומר שהבוסים היו קלילים. אם במהלך המשחק היו שלבים ששברתי את הראש על מנת להגיע לפתרון החידות וזה היה החלק המאתגר, חלק מהבוסים במשחק היו קשים ברמות שגרמו לי לרצות לשבור את השלט. אבל ברגע שהשחקנים עוברים אותם, אין גבול לרמת הסיפוק שיחוו.

Toodee and Topdee. dietzribi, אתר רשמי
Toodee and Topdee/אתר רשמי, dietzribi

אתגרים שונים לשחק עם החברים

במהלך ההרפתקאה כל שלב יציע לכם שני אתגרים שונים, שמתבטאים בצורת שתי חיפושיות שונות: אדומה וכחולה. שחקנים שיביסו את השלב בזמן מינימלי יזכו בחיפושית אדומה, ושחקנים שיבצעו מינימום מעברים בין טודי לטופדי יזכו בחיפושית כחולה. האתגרים הללו יאפשרו לשחקנים לחוות את המשחק פעם נוספת, ואפילו עם חבר\ה נוסף\ת במשחק קו אופ משותף.

Toodee and Topdee. dietzribi, אתר רשמי
Toodee and Topdee/אתר רשמי, dietzribi
Toodee and Topdee. dietzribi, אתר רשמי
Toodee and Topdee/אתר רשמי, dietzribi

גרפיקה, סאונד ונגישות

הגרפיקה והסאונד במשחקים שואבים השראה ברורה מאמנות הפיקסלים ותקופת ה-8 ביט הקלאסית, ועם מעט טוויקים שנותנים לכל העסק לוק נוסטלגי אבל עדכני ומותאם לימינו. מכיוון ומדובר ביוצרים ישראלים, המשחק מאפשר גם עברית מלאה בתפריטים ובמהלך הדיאלוגים, ובהחלט יש תחושת גאווה לשחק במשחק עם השפה העברית שרץ על פלטפורמת הסטים שלי במחשב.

Toodee and Topdee. dietzribi, אתר רשמי
Toodee and Topdee/אתר רשמי, dietzribi

לסיכום

לאורך כל Toodee and Topdee לא יכולתי שלא לקבל ווייבים שמזכירים לי מאוד משחקים כמו פורטל - ואני חושב שזו אחת המחמאות הגדולות ביותר שאני יכול לתת למשחק מבוסס פאזלים.

המשחקיות מהנה ומאתגרת ולמרות שמדובר בחוויה לא ארוכה במיוחד. היא בהחלט מספקת ומהנה ומראה כמה כישרון ויצירתיות קיימים בעולם הגיימינג, וזהו בהחלט כבוד לומר שמדובר ביצירה ישראלית.

  • עוד באותו נושא:
  • גיימינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully