וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אקס בוקס: סוני ונינטנדו לא רוצות את שירות ה-Game Pass

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 14:57

פיל ספנסר מציין כי הוא מעוניין ששירות הגיימינג של מיקרוסופט יהיה זמין על כמה שיותר פלטפורמות, ומתייחס גם לאפשרות שנזכה לראות אותו גם על המתחרות

מנכ"ל אקס בוקס, פיל ספנסר. TheVerge,
מנכ"ל אקס בוקס, פיל ספנסר/TheVerge

שירות הסטרימינג של מיקרוסופט, ה-Game Pass, נחשב לנטפליקס של הגיימינג, ומציע למנויים גישה למאות משחקים להורדה מתוך קטלוג מגוון שמתעדכן באופן חודשי.

מנכ"ל אקס בוקס, פעל ספנסר, התראיין לאחרונה עבור המגזין Techradar, שם הסביר על הצמיחה של ה-Game Pass ולמה אנחנו לא כנראה לא נזכה לקבל את השירות על הפלטפורמות של סוני או נינטנדו המתחרות.

"כרגע אין לנו תכנון להביא את השירות שלנו לפלטפורמות סגורות (הכוונה היא לסוני ונינטנדו) מכיוון ואותן פלטפורמות לא מעוניינות בשירות כמו Game Pass. יש פלטפורמות אחרות שנוכל להתרחב ולגדול דרכן: ברשת, במחשבים האישיים ואפילו במובייל. אנו נתמקד בהם".

לפי דבריו של ספנסר, מיקרוסופט כבר הציעה את שירות הגיימינג סטרימינג שלה עבור נינטנדו וסוני בעבר, אך הן ככל הנראה סירבו בנימוס לרעיון. ספנסר המשיך וציין כי הוא כן מבין מדוע המתחרות לא מעוניינות בשירות כמו Game Pass - והסיבה היא שהשירות נוגד את מה שהן מציעות למשתמשים שלהן.

"אני יכול להבין למה קיימת האפשרות שה-Game Pass עשוי להפריע ולכן אין להם עניין בו כרגע. בסופו של דבר, כשאנו אומרים שאנחנו רוצים שכולם ישחקו באקס בוקס - אנו מתכוונים לכך שנוכל להעניק לשחקנים את החוויות על איזה מכשיר שיבחרו, ואנחנו פתוחים להצעות".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
XBOX Series X\S. xbox, אתר רשמי
XBOX Series X\S/אתר רשמי, xbox

אז למה סוני ונינטנדו לא מעוניינות ב-Game Pass?

דבריו של ספנסר לא מפתיעים, מכיוון וגם לסוני ולנינטנדו מנהלות התנהלות שונה מול הצרכנים. סוני ונינטנדו מתמחרות את המשחקים הבלעדיים שלהם במחיר של מלא של 60 דולר למשחק חדש, ובדור הקונסולות האחרון סוני החלה לגבות גם 70 דולר עבור משחקים לקונסולת הפלייסטיישן 5.

בניגוד אליהן, מיקרוסופט מציעה את המשחקים הבלעדיים שלה עבור המשתמשי ה-Game Pass כבר ביום ההשקה שלהם ללא תוספת תשלום.

לסוני כן קיים שירות ה-PS Now שלה, שבו המנויים מקבלים גישה למשחקים מדורות הקונסולה הקודמים - אך מדובר בשירות הכולל בעיקר כותרים ישנים ובניגוד ל-Game Pass, גם הוא איננו כולל משחקים חדשים כבר ביום ההשקה שלהם.

לנינטנדו קיים שירות הסוויץ' אונליין, והמנויים לו מקבלים גישה למשחקי קונסולות ה-NES וה-SNES ואת האפשרות לשחק במשחקי קונסולת הסוויץ' ברשת - אך לא משחקים מודרניים יותר.

PS Now. סוני, אתר רשמי
שירות ה-PS Now של סוני/אתר רשמי, סוני
Nintendo Switch Online Membership. נינטנדו, אתר רשמי
שירות הסוויץ' אונליין של נינטנדו/אתר רשמי, נינטנדו

הגישה של שלושת החברות מאוד שונה, ומבין השלושה הייתה זו מיקרוסופט החליטה בשנים האחרונות להפוך את עצמה ליותר נגישים עבור הצרכנים, לכן שירות ה-Game Pass קיים גם למחשב האישי ואיננו כבול אך ורק לקונסולת האקס בוקס.

ספנסר כבר ציין בעצמו בעבר כי מיקרוסופט כבר לא מתחרה בסוני או נינטנדו איזו חברה תמכור יותר יחידות של קונסולות, ובחברה שואפים לעתיד בבניית שירותים קבועים בתשלום חודשי עבור הצרכני - כמו ה-Game Pass.

נינטנדו או סוני לא מעוניינות בשירות כמו Game Pass מכיוון והוא עשוי לפגוע להן במודל הכלכלי, לכן סביר להניח כי הן לא ישנו את דעתן בעתיד הקרוב, אך לפחות פיל ספנסר ציין כי במיקרוסופט עדיין פתוחים להצעות ולאפשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully