וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לנינטנדו: אתר להורדת משחקים פיראטיים הוסר מהרשת

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 17:03

החברה הגישה מכתב תביעה כנגד מקימי RomUniverse, ואילצה אותם להשמיד את העותקים הלא חוקיים

מתוך Mario Odyssey. נינטנדו, אתר רשמי
מתוך Mario Odyssey/אתר רשמי, נינטנדו

לאורך השנים, לא מעט מפתחות ומפיצות רבות בתעשייה נלחמות באתרים המקדישים את עצמם להורדות פיראטיות ולא חוקיות של משחקים.

אחת מהחברות הידועות בכך שהן מנהלות מלחמות חרמה עקשניות כנגד אותם אתרים פיראטיים היא נינטנדו - שלאורך השנים דאגה להסיר מהרשת לא מעט אתרים המציעים Roms של משחקיה.

למי שאינו יודע מה הם Roms, מדובר למעשה בקבצי משחקים ושלל תכנות שהיו זמינים עבור קונסולות מסויימות, וכעת עברו תהליך המאפשר להם לרוץ על חומרה אחרת לחלוטין, למשל האפשרות לשחק במשחקי נינטנדו ישנים על המחשב האישי באמצעות תכנות אימולטורים.

מתוך האתר Romuniverse. Romuniverse, צילום מסך
Romuniverse - אחד האתרים נגדם נינטנדו מנהלת מאבק מתמשך/צילום מסך, Romuniverse

אחד האתרים שנינטנדו ניהלה מלחמת ארוכת שנים מולם היה RomUniverse - שבו שחקנים יכלו להוריד עותקים פיראטיים של משחקי נינטנדו מקונסולות ה-Wii, ה-DS, הגיים קיוב, גיים בוי ועוד שלל הקונסולות שלה לאורך השנים. המשתמשים באתר אף יכלו לשלם באופן חודשי וכך להגביר את קצב מהירות ההורדה שלהם.

במאי האחרון חברת נינטנדו ניצחה בתביעה שהגישה נגד מקימי RomUniverse, שנדרשו לשלם פיצויים בסך 2.1 מיליון דולר - אך זה לא הספיק לענקית היפנית, והיא דרשה מבית המשפט להכריח את המקימים להשמיד את אותם עותקים פיראטיים של משחקים משרתי האתר - או שישאו באחריות המשפטית.

התביעה המקורית שהוגשה עוד בשנת 2019 בטענה כי "האתר מפר זכויות יוצרים בקנה מידה רחב", וחייבה את מנהל האתר מת'יו סטורמן לשלם לנינטנדו פיצויים בסך 2.1 מיליון דולר על הנזק שגרם להם, שהגיע להסדר תשלומים שבו ישלם 50 דולר בחודש עד שיכסה את חובו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מכתב התביעה המקורי שהוגש עוד בשנת 2019

במהלך חודש שעבר מת'יו פיספס את התשלום הראשון שלו, אז פנתה נינטנדו אל בית המשפט בשנית ודרשה מהשופטים להוציא צו מניעה על האתר על מנת למנוע ממת'יו להחזירו לאוויר.

לאחר הדרישה מצד נינטנדו, בית המשפט החליט להפיק את צו המניעה כנגד מת'יו ודרשה ממנו "להשמיד לצמיתות את כל העותקים הלא חוקיים של קניין הרוחני של נינטנדו - בין אם מדובר במשחקים, סרטים, ספרים או מוזיקה".

כעת, על מת'יו להגיש מסמכים רשמיים עד ה-20 לאוגוסט המאשרים כי הוא מבין את כתב התביעה וכי הוא יציית להוראות בית המשפט - אחרת יחלו תהליכים משפטיים נגדו העלולים לגרום למעצר.

כתב התביעה עשה את שלו, ונראה שנינטנדו ניצחה סופית את האתר RomUniverse, מכיוון ולא רק נאסר על מת'יו להעלות מחדש את האתר, אלא גם הוא נאלץ להשמיד את כל העותקים של כל המשחקים והתוכן שהיה זמין להורדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully