וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר חיים ואמביציה: Back 4 Blood

תומר חסד

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 13:41

רשמים מהבטא: כל גיוון הזומבים וכלי הנשק לא מצליח לממש את הפוטנציאל המבוזבז של המשחק

Back 4 Blood

Back 4 Blood Open Beta Trailer/מיקרוסופט

Back 4 Blood הוכרז לראשונה בטקס פרסי המשחקים של שנת 2020. הוא פותח על ידי Turtle Rock Studios, סטודיו ותיק במיוחד שאחראי או שותף לפיתוח משחקים מוכרים רבים כגון CS Source, Evolve, וכמובן סדרת Left4Dead.

למרות ש-L4D2 יצא לפני מעל לעשור, ולמרות העובדה שאין שום קשר בין Back 4 Blood לבין סדרת Left 4 Dead, המשחק עדיין שוחרר לשוק בתור ההמשך הישיר של הסדרה תחת המונח "המשך רוחני". הבעיה היא שלמרות ש-Left 4 Dead 2 נחשב כבר למשחק עתיק, הוא עדיין מספק חוויה הרבה יותר שלמה מאשר משחק מודרני שיוצא בשנת 2021.

Back 4 Blood. מיקרוסופט, אתר רשמי
Back 4 Blood/אתר רשמי, מיקרוסופט
Back 4 Blood. מיקרוסופט, אתר רשמי
Back 4 Blood/אתר רשמי, מיקרוסופט

בעיית זהות מתמשכת

אחת הבעיות הקשות ביותר של Back 4 Blood היא חוסר האישיות של המשחק, אין בו שום דבר שאפשר לזכור ולהגיד "היי, זה X מ-Back 4 Blood", המשחק כן מנסה לספק לנו רוסטר של דמויות צבעוניות ושונות, אבל כל אחת מהן מרגישה חסרת חיים ונטולת אמביציה. הדמויות כל כך ריקות שאפילו אחרי מספר שעות בבטא, אין לי מושג מה השם של הדמויות. אין שום סיבה לזכור אותן או להרגיש חיבור ריגשי אליהן. המפתחים ניסו בכל הכוח להכניס אישיות לדמויות על ידי כתיבת בדיחות גרועות שחוזרות כאילו בפלייבק אבל פה זה מסתיים.

גם הזומבים עצמם חסרי אישיות לגמרי. לדוגמה, כל שחקן של Left 4 Dead יודע לזהות את המכשפה, והוא יודע מה לעשות או לעשות לא לעשות כשהיא מופיעה, או כשטנק מופיע, הצייד, או כל שאר סוגי הזומבים במשחק - כולם מרגישים אותנטיים וייחודיים, ולצערי Back 4 Blood לא מצליח לספק את זה. רוב הזמן הקבוצה נלחמת בזומבים רגילים ואין הרבה גיוון, וגם כשיש כזה, אתם כנראה תמשיכו לעשות אותו דבר בלי לייחס לזה חשיבות. כן יש סוגי זומבים כמו ה-Ogre שמתפעלים כמו בוס/מיני בוס, אבל הם היחידים שמצליחים לשבור את לולאת המשחקיות ולספק משהו שונה.

Back 4 Blood. מיקרוסופט, אתר רשמי
Back 4 Blood/אתר רשמי, מיקרוסופט

כל מה שרשמתי למעלה הוא סביל אם המשחקיות עצמה כיפית. אבל זה לא המצב. Back 4 Blood פשוט לא כיף, לא זורם, ודורש המון מחשבה מיותרת במקום להתעסק בזה שאתם נלחמים בצבא זומבים עם חברים(!).

לדוגמה, יש מערכת Stamina מיותרת לחלוטין. כל דמות מרגישה כמו בטטת כורסא שתתעייף אחרי ריצה של חמישים מטר. בנוסף, מדובר במשחק שמצריך מכל חבר צוות לחסוך תחמושת. המשחק מכיל ארסנל מרשים של נשקים מכל הסוגים.

בין אם זה M249, RPK, M4, AA12, Vector ועוד נשקים אייקונים אחרים, אבל כולם מרגישים מיותרים כי תצטרכו להחליף אותם באמצע משימה אחרי שנגמרה לכם התחמושת בשבילם. את הנשקים עצמם תמצאו מפוזרים במפה מוסתרים בתוך תיבות כאלו או אחרות, או בין משימה למשימה כשאתם באיזור הפתוח, אבל נכון לכרגע אין אפשרות לעצב נשק משלכם ולהישאר איתו לאורך כל המשחק.

מדובר במשחק שדורש מכם להחליף נשק באופן רציף, ולדעתי זה קצת הורס. לא פעם מצאתי נשקים שאהבתי מאוד, אבל לא יכולתי להישאר איתם או לשמור אותם למשימות עתידיות כי נגמרה לי התחמושת או שהנשק לא התאים למשימה הספציפית אותה הצוות ואני ביצענו באותו רגע.

Back 4 Blood. מיקרוסופט, אתר רשמי
Back 4 Blood/אתר רשמי, מיקרוסופט

עיצוב העולם ונקודות לשימור

אני חושב של-Back 4 Blood יש המון פוטנציאל לא ממושש. כפי שציינתי קודם, יש המון נשקים במשחק. מכל הסוגים וכל המינים. כל נשק מרגיש ייחודי, מעניין וחשוב. לא נתקלי בנשק משעמם או נשק שהרגיש לי חסר תועלת. כל אחד מן הנשקים מתאים לסוג כזה או אחר של שחקן. תלוי בסגנון המשחק שלו, וזה הכי אחד האלמנטים הכי חשובים במשחקים מן הסוג הזה.

גם מבנה המשחק קסם לי. מדובר במשהו שמשלב קמפיין מסורתי ביחד עם dungeon crawler. לפני כל "ריצה" תבחרו איזה קלפים תרצו לקחת אתכם, וכל קלף נותן שיפור בסוג אחד. ישנם קלפים בסיסיים כמו עשר אחוז יותר תחמושת, וישנם קלפים יותר מסובכים כמו קבלת נקודות חיים אחרי הריגה עם נשק קר. מערכת "דק הקלפים" הזו היא מה שתיצור את ההבדלים בין הריצות השונות ובין משימה למשימה.

Back 4 Blood. מיקרוסופט, אתר רשמי
Back 4 Blood/אתר רשמי, מיקרוסופט
Back 4 Blood. מיקרוסופט, אתר רשמי
Back 4 Blood/אתר רשמי, מיקרוסופט

בשורה התחתונה

למרות שמדובר רק בבטא, המשחק מראה סימנים מדאיגים. בשלב כזה מאוחר במשחק הדבר היחיד שבטא בודקת זה באגים ויציבות המשחק מבחינה טכנית. כל העלילה, המכניקות הבסיסיות, לולאת הגיימפלי וכדו', הכל יישאר אותו דבר פחות או יותר, המשחק במרחק חודשים ספורים מן היציאה. גם אם יוסיפו קמפיין עלילתי של עשר שעות, זה עדיין לא יספיק.

משחקים מן הסוג הזה נדרשים לתת משחקיות כיפית בסיסית גם אחרי שסיימתם את המשימות הראשיות. זאת הסיבה שאנשים עדיין משחקים ב-Left 4 Dead אחרי יותר מעשור ליציאותו. בסיס המשחק כיף, גם אם לא יוסיפו שום תוכן חדש. וזה לא המשחק כשמדובר ב-Back 4 Blood. והלוואי שהזמן יראה שטעיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully