וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל Take Two נגד שירות ה-Game Pass

ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 16:33

סטראוס זלניק, התבטא נגד הרעיון של שירות מנויי סטרימינג עבור משחקי החברה: "צעד הגיוני עבור הצרכנים, פחות עבור המפיצים"

GTA V Game Pass. Microsft, אתר רשמי
GTA V Game Pass/אתר רשמי, Microsft

שירות המנויים בתשלום של מיקרוסופט, ה-Game Pass, מאפשר ללקוחות לקבל גישה לספריית משחקים עצומה המתעדכנת באופן חודשי מהמחשב האישי או קונסולת האקס בוקס, והוא צובר פופולאריות ככל שהזמן רק עובר.

ספריית המשחקים לא רק מתעדכנת ומספקת כותרים בומבסטיים באופן קבוע, במיקרוסופט כבר הכריזו כי משחקים בלעדיים של החברה יהיו זמינים כבר ביום ההשקה שלהם - כך שהמנויים לא יצטרכו לחכות או לרכוש בנפרד משחקים כמו Back4Blood או Halo Infinite.

ההצלחה המאסיבית הזו מושכת אליה את מיטב מפיצות המשחקים בשוק וניתן למצוא בשירות גם גישה אל משחקים של ענקיות כמו חברת EA, אך נראה שלא כל חברה קופצת על הרעיון של מודל שירות שכזה.

במהלך ישיבת כספים שנתית של חברת Take-Two, שהיא מפיצת המשחקים של חברות כמו רוקסטאר, 2K, Gearbox ועוד רבות, עלתה הסוגיה על הקמת מודל שירות סטרימינג למשחקי החברה למנויים, ומנכ"ל החברה סטראוס זלניק התייחס באופן ישיר לאפשרות ולמתחרות בשוק.

"אני חושב שמודל מנויים יכול להיות צעד הגיוני עבור המפיצות, אבל הוא בעיקר הגיוני עבור הצרכנים שרוצים גישה לכמה שיותר מוצרים, אבל אם הצרכן מעוניין במוצר מין השורה הראשונה - קיימים שיקולים כלכליים שהופכים את המצב לפחות הגיוני."

זיכרו שהרגלי הצריכה של לקוחות של מדיה אינטראקטיבית (הכוונה לגיימרים) שונים מאלו של לקוחות מדיה לינארית (הכוונה למנויי שירות סטרימינג, כמו נטפליקס). לקוחות מדיה לינארית צורכים בממוצע כ-100 תכנים שונים המתפרשים על 150 שעות בחודש".

"לעומתם, לקוחות של מדיה אינטראטיבית משחקים כ-45 שעות בחודש על גבי שניים-שלושה-ארבעה כותרים שונים - לא 100 כותרים".

סטראוס זלניק. יח"צ, GettyImages
"מדובר בצעד הגיוני עבור הצרכנים, פחות עבור המפיצות" - סטראוס זלניק על שירות הסטרימינג דוגמת Game Pass/GettyImages, יח"צ

זלניק למעשה לא פוסל על הסף את הרעיון של שירות מנויים המבוסס על משחקים, וב-Take-Two עשויים לשקול את המהלך במידה ותהיה לכך דרישה מצד הקהל, אך לטענתו המהלך אינו הגיוני עבור החברה ועבור "התותחים הכבדים שלה" - כנראה הכוונה למשחקים בסדר גודל של סדרת GTA של חברת רוקסטאר, שבבעלות Take-Two.

זנליק משווה בין שירות מנויי גיימינג שכזה לשירותי סטרימינג לצפייה בעולם הטלוויזיה והקולנוע, כמו נטפליקס, ומציין כי הרגלי הצריכה של הגיימרים שונים מאלו של הצופה ממוצע, מכיוון והם משקיעים את רוב זמנם בלשחק במספר כותרים מצומצם במקביל. בהשוואה אליהם, הצופים של שירותי הסטרימינג צופים בהרבה יותר תכנים במקביל.

משחקים של Take-Two כמו GTA V או Red Dead Online הוסרו משירות ה-Game Pass בסוף יולי לאחר מספר חודשים שהיו זמינים עבור השחקנים. יכול להיות שקיים קשר בין הדברים, ושזלניק אמנם לא השתכנע סופית כי משתלם לחברה להקים שירות מנויים שכזה, אך הוא לא בהכרח סגר את הדלת בפני האפשרות הזו בעתיד.

Red Dead Redemption 2 Game Pass. Xbox, אתר רשמי
משחקים כמו Red Dead Online או GTA V כבר הראו נוכחות בשירות ה-Game Pass בעבר/אתר רשמי, Xbox

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully