וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חווית הקלדה שאין שנייה לה: לוג'יטק G915 TKL

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 17:19

המקלדת המכאנית המושלמת עבור הגיימרים שמחפשים דיוק ומהירות ללא פשרות

Logitech G915 TKL/Logitech

בשנים האחרונות אנו שמים לב לחשיבות הקידמה הטכנולוגית בכל הקשור ל-eSports: השחקנים המקצוענים חייבים לשים את עצמם בעמדה הטובה ביותר על מנת להגדיל את סיכוייהם לנצח, ובשביל להגיע לשם עליהם להשתמש באביזרים הטובים ביותר: אוזניות שיוכלו למקם את האויבים בצורה הטובה ביותר, עכבר מהיר במיוחד ומדויק להפליא, ומקלדת.

המקלדות המכאניות שכובשות את עולם אביזרי המחשב, הפכו לפופולריות במיוחד, ולמרות הפופולריות הזו, לא תצליחו למצוא מקלדת מכאנית אלחוטית המתחרה ראש בראש עם המקלדות החוטיות. כאן לוג'יטק נכנסת לתמונה.

החברה הנחמדים מענקית הטכנולוגיה לוג'יטק שלחו אליי את המקלדת המכאנית האלחוטית שלהם - G915 Lightspeed TKL לסקירה, ואחרי חודש עם המוצר, אני רשמית יכול לומר שאני לא יכול לחזור אחורה.

Logitech G915 TKL. דודי קריחלי, מערכת וואלה!
Logitech G915 TKL/מערכת וואלה!, דודי קריחלי

חווית הקלדה שאין שנייה לה

הדבר הבולט והמשמעותי ביותר במקלדות מכאניות זה כמובן תחושת ההקלדה, וה-G915 מספקות לחלוטין את הסחורה.הדגם שאני קיבלתי זה דגם ה - Tactile (גרסה שבה הסוויצ'ים דמוי BRWON של CHERRYMX) - מה שאומר שמדובר בדגם עם סוויצ'ים יחסית שקטים שעדיין מספקים קליק משמעותי ומורגש.

מקלדות כאלה הן בדרך כלל מושלמות לאנשים כמוני שעובדים במשרד ולא רוצים יותר מדי להפריע לאנשים הסובבים אותם ובכל זאת רוצים את ההקלדה הנוחה והמהירה ביותר. כל קליק מספק במיוחד, ואני לחלוטין מרגיש שמהירות ההקלדה שלי השתפרה כאשר אני משתמש במקלדת, ועד כה לא שמעתי אף תלונה מהסובבים אותי.

חוץ מתחושת ההקלדה, מקלדות מכאניות הן כל כך חשובות לגיימרים מכיוון שאין דבר כזה הקלדה בטעות, זאת אומרת, כל קליק מספק פידבק ותוצאה מיידית, ואין מצב כזה שאני אלחץ על כפתור אחד ושניים אחרים יילחצו בנוסף, דבר שאנחנו לגמרי יכולים לשים לב אליו במקלדות סטנדרטיות שטוחות, מכיוון שאין בהן קליק מכאני אמיתי המופרד בין כפתור לכפתור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
Logitech G915 TKL. Logitech, אתר רשמי
Logitech G915 TKL/אתר רשמי, Logitech

עיצוב

דבר ראשון שניתן לשים לב אליו הוא שהמקלדת דקה במיוחד. בדרך כלל מקלדות גיימינג נחשבות לדי עבות, ויש כאלה שאף יאמרו מגושמות, אך לוג'יטק הצליחו לדחוס את כל הפיצ'רים החשובים ביותר למקלדת גיימינג ל-G915 ועדיין לשמור על דקיקות די נדירה ומשקל סופר נמוך - 81 גרם סה"כ.

בנוסף, המקלדת שאני מסקר היא מקלדת ה-TKL, שהיא בעצם מקלדת במבנה סטנדרטי ללא ה-Numpad (ריבוע מקשי המספרים שנמצא ברוב המקלדות הסטנדרטיות בצד ימין), מה שהופך אותה לסופר ניידת ונוחה לנשיאה, ואפילו די מוסיפה ללוק "נקי" לשולחן במשרד.

חשוב לציין, שעבור אנשים שחשוב להם ה-Numpad, יש גם דגם עם שכולל את כל המקשים החסרים בדגם שכולל גם עוד סט של מספר כפתורי מאקרו בצד שמאל של המקלדת - אך כמובן שהדגם הזה הופך את המקלדת לגדולה הרבה יותר גדולה וכבדה בצורה משמעותית.

כמובן מיותר לציין שגם כאן, אנחנו יכולים להתאים את התאורה האחורית של המקלדת באיזה צורה שבא לנו עקב נורות ה-RGB הבהירות והבולטות לעין תחת כל כפתור. מעל הכפתורי ה-F שלנו נוכל למצוא את כפתורי השליטה במוזיקה, גלגלת ווליום סופר כיפית לשימוש, בחירת מצב החיבור האלחוטי (בלוטות' או USB), בהירות התאורה, ומצב משחק - שעליו נדבר עכשיו.

Logitech G915 TKL. דודי קריחלי, מערכת וואלה!
Logitech G915 TKL/מערכת וואלה!, דודי קריחלי

גולת הכותרת - מצב המשחק

מה שמייחד את ה-G915 מבין שאר המתחרות זה שני פיצ'רים חשובים במיוחד: הראשון הוא התוכנה המדהימה של לוגי'טק, אליה יצא לי להיחשף בעבר עקב שימוש באוזניות של החברה, בא לידי ביטוי באופן די מדהים גם כאן.

בעזרת התוכנה הייחודית של לוג'יטק - LOGITECH G HUB אפשר לעשות מספר דברים די משמעותיים, בין אם זה ליצור הגדרות ייחודיות למקלדת בין משחק למשחק, התאמת הבהירות והתאורה של המקלדת, יצירת כפתורי מאקרו ייחודיים לכל כפתור וכפתור,

מצב המשחק הוא בעצם מצב בו אנחנו מגדירים איזה כפתורים חשובים לנו בזמן משחק ואיזה לא, ככה שאם אנחנו רוצים לנטרל את כל כפתורים שיכולים לבוא בטעות לרעתנו עקב קליק לא מתוכנן פתאומי, אנחנו יכולים לסכל את הטעות מראש. מדובר בפיצ'ר שאפילו גיימרים מקצועיים מעריכים מאוד.

הפיצ'ר השני והחשוב זה העובדה שהמקלדת היא מקלדת הגיימינג האלחוטית בעלת הדיליי הנמוך ביותר בעולם. לוגי'טק לקחו את הטכנולוגיה המרשימה שלהם הקיימת בעכברי הגיימינג הסופר פופולריים שלהם והעתיקו אותה גם לכאן. בעזרת חיבור דונגל ה-USB - LIGHTSPEED, המקלדת יכולה לספק ביצועים די זהים למקלדת חוטית, ולהניב דיליי הקלדה של אלפית שנייה בודדה. פשוט מטורף!

עבור אנשים שרוצים להשתמש במקלדת בצורה פחות מקצועית ויותר לצרכי משרד, לחבר את המקלדת לטאבלט/פלאפון, ואפילו לחבר את המקלדת לשני מכשירים במקביל, קיימת האפשרות לחיבור באמצעות בלוטות' בנוסף לחיבור ה-USB האלחוטי. מדובר בחיבור קל יותר ללא צורך לתפוס חיבור USB כלשהו, אך החיבור הזה מניב תוצאות פחות טובות, וחלק מהפיצ'רים נסגרים עקב כך.

מבחינת חיי סוללה אני יכול להגיד שאני מטעין את המקלדת אחת לכל שבוע וחצי פחות או יותר, תלוי כמה אני משחק ומשתמש בכל הפיצ'רים שיש למקלדת להציע, וחשוב לציין שאני עם תאורה אחורית שדולקת תמיד, עם אפקטים נחמדים שמכוונים לפחות ל-70% תאורה. יעד ה-40 שעות שלוג'יטק מפרסמת ב-100 אחוז בהירות של הכפתורים זה נתון די מציאותי ומדויק, ועבורי חיי הסוללה כאן הם לא פחות ממופלאים.

החיסרון היחיד של המקלדת זה שהיא נטענת בחיבור MICRO-USB מיושן, כך שלצערי אני צריך לסחוב איתי כבל נוסף בתיק כשאני עם לוקח את המקלדת איתי. וזהו, באמת שאני לא מצליח לחשוב על עוד שום דבר רע להגיד על המוצר.

Logitech G915 TKL. Logitech, אתר רשמי
Logitech G915 TKL/אתר רשמי, Logitech

לסיכום

אני יכול להעיד שלצרכי האישיים אני חושב שמדובר במקלדת המושלמת. העובדה שאני יכול להכניס את המקלדת לתיק, לקחת אותה איתי לעבודה, והעובדה שבעזרתה אני גם יכול לספק תוצאות טובות יותר בזמן העבודה היא פלוס מטורף.

כשאני מגיע הביתה ואני מחליט שבא לי להתחבר לסשן WARZONE או APEX LEGENDS, אני מרגיש כאילו אני בלתי ניתן לעצירה, והשילוב בין הפיצ'רים המדהימים שמגיעים עם המקלדת לאפקט הפלאסיבו שמגיע עם ההנאה האמיתית שאני מקבל עקב השימוש במקלדת - אני מרגיש באופן חד משמעי שאני נהיה שחקן טוב יותר, והתוצאות לא מאחרות להגיע.

אז אם יש לכם 1000 שקלים בערך, ואתה רוצים להתפנק במקלדת הגיימינג הטובה ביותר כרגע בשוק (נקודה), זו המקלדת עבורכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully