וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהשנה: פרו אבולושן הופך למשחק חינמי

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 16:09

הכותר ישנה את שמו רשמית ל-"eFootball" ויעבור גם למנוע משחק חדש - Unreal, של חברת אפיק. מדוע ניתן להסיק כי קונאמי הפסידה כבר מעכשיו למתחרה EA ופיפ"א?

טריילר החשיפה של eFootball

eFootball/קונאמי

קונאמי משנה תדמית

יצרנית המשחקים קונאמי מכריזה בצעד מרעיש ומפתיע כי סדרת משחקי הכדורגל המיתולוגית "פרו אבולושן" תשנה את שמה באופן רשמי ל-"eFootball", והחל מהשנה המותג יהפוך למשחק חינמי ללא תשלום היאפשר קרוס פלטפורם מלא בין כל שחקני הקונסולות, המחשב, והמובייל.

eFootball ישוחרר עם מספר קבוצות ומצבי משחק מצומצמים, וככל שהזמן יעבור קונאמי תשחרר עדכונים לסגלים השונים בנוסף למצבי משחק חדשים. למרות שמודל המשחק הופך לחינמי ויעודד רכישות בתוך המשחק, בזמן שבעתיד ישוחררו גם חבילות הרחבה בתשלום.

מדובר בשינוי חד שמגיע מצד קונאמי, מכיוון ועד היום משחקי הסדרה ומשחקי ספורט ששוחררו באופן שנתי כמו פיפ"א או NBA 2K, הגיעו גם עם תווית מחיר של משחק מלא, ועדיין כוללים חנויות דיגיטליות לרכישות בתוך המשחקים.

eFootball. קונאמי, אתר רשמי
eFootball/אתר רשמי, קונאמי

עד היום פרו אבולושן רץ על מנוע המשחק הפרטי שפיתחה קונאמי בעצמה - Fox Engine, שנוצר במקור עבור סדרת מטאל גיר סוליד של הידאו קוג'ימה ולאו דווקא עבור סדרת משחקי הכדורגל. אם ניקח את החברות האחרות בשוק כדוגמא, אז EA משתמשת במנוע ה-Frostbite שלה, חברת 2K עם Eco-Motion, רוקסטאר עם RAGE ואקטיוויז'ן וקול אוף דיוטי עם IW engine. הבנתם את הנקודה.

מנועי המשחק הם למעשה "תעודות הזהות" של המשחקים ומכילים את כל הדרכים שבהם המשחקים יתנהגו ויגיבו: פיזיקה, תאורה, וכל מה שבעצם מרכיב את עולם המשחק. במהלך השנה האחרונה חשפה קונאמי כי המשחק השנה יעבור למנוע המשחק Unreal של חברת אפיק, המפתחת של פורטנייט.

בזמן שגרסת הדור הבא של המנוע - Unreal 5 נחשפה בשנה שעברה, ההבטחה של קונאמי לעבור לפיתוח הכותר דרכו נראיתה מבטיחה, אך לאחר שיחרור הטריילר מתגלה לנו האמת. גרסת מנוע המשחק שעליו ירוץ eFootball השנה הוא למעשה Unreal 4, הגרסת הישנה של המנוע, שעליו מבוסס כותר המובייל של פרו אבולושן בשנים האחרונות. אז איפה הבעיה?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
eFootball. קונאמי, אתר רשמי
eFootball/אתר רשמי, קונאמי
eFootball. קונאמי, אתר רשמי
eFootball/אתר רשמי, קונאמי

בתור התחלה, קונאמי מבטיחה קרוס פלטפורם מלא בין שחקני המחשב, הקונסולות והמובייל - מה שאומר שכולם יהיו חייבים לשחק על אותה גרסת המשחק והמנוע על מנת לאפשר זאת בפועל, מכיוון ומכשירי מובייל (עדיין) לא מסוגלים להריץ מנוע משחק כזה שיועד לדור הבא - זה אומר ש-eFootball לפי כל מה שנחשף השנה יהיה דומה יותר לגרסת המובייל מאשר לגרסת הקונסולות.

במהלך חודש שעבר שוחרר סרטון החושף את המשחקיות של המשחק שנקרא אז בזמנו "פרו אבולושן 22", ושחקנים נדהמו לגלות כי המשחק אינו דומה כלל לקודמו ונראה נחות בהשוואה. רבים טענו שמדובר בבדיקת סרברים בלבד וטענו שמדובר בגרסת המובייל - כנראה שזו הסיבה מדוע.

מדובר באכזבה עבור אוהדי הכותר, אך גם בתור חדשות מאכזבות עבור התעשייה כולה: השמועות על כך ש-eFootball יהפוך למשחק חינמי יכלו להזיז את התעשייה לכיוון מסויים - ולגרום לחברות הגדולות לשנות כיוון ואולי עם השנים להפוך כותרים כמו פיפ"א או NBA 2K לחינמיים, בזמן שגם הם מסתמכים על מודל רכישות בתוך המשחק עצמו.

eFootball. קונאמי, אתר רשמי
eFootball/אתר רשמי, קונאמי
eFootball. קונאמי, אתר רשמי
eFootball/אתר רשמי, קונאמי

אז איך התחרות תיראה השנה?

זה אומר למעשה שקונאמי מוותרת על תחרות ישירה בעולם משחקי הכדורגל, והיא איננה שואפת יותר להעניק לשחקנים "ריאליזם" כמו פיפ"א - שכולל לא רק סריקות פנים מדוייקות לכדורגלנים וערכות מדים מציאותיות, אלא מנסה לספק לשחקנים את תחושת "הדור הבא". בניגוד לקונאמי, EA דואגת לשפץ במשך כל שנה את מנוע המשחק שלהם, והם לא רק מוסיפים שידרוגים ואנימציות חדשות אלא גם התאמות עבור הדורות הבאים.

במידה וקונאמי הייתה משתמשת במנוע המשחק Unreal 5 של הדור החדש היא הייתה יכולה להתחרות באופן ישיר מול EA במובנים הללו - אך תוסיפו לכך את העובדה שרוב הזכויות לליגות הגדולות נמצאות אצל המתחרה בפיפ"א, לקונאמי כבר לא נשאר הרבה להציע לשחקנים שמחפשים את ה"ריאליזם" והגרפיקה המטורפת במשחקי הספורט שלהם.

eFootball יושק במהלך חודשי הסתיו הקרוב עבור קונסולות הפלייסטיישן 4 ו-5, האקס בוקס וואן וה-Series X\S והמחשב האישי, בזמן שגרסת מובייל עבור אנרואיד ו-iOS ישוחררו מספר שבועות לאחר מכן.

  • עוד באותו נושא:
  • pro evolution

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully