וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

F1 2021: כמעט מושלם

יורי לסטוצ׳קין

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 13:42

שיפורים נרחבים לשליטה ברכבים מספקים חווית נהיגה מציאותית ומהנה בנוסף למצבי משחק חדשים וליטושים בכל היבט

F1 2021 טריילר משחק/EA

הקדמה קצרה

סדרת משחקי F1 הרשמית איתנו כבר כמעט 40 שנה. המשחק הרשמי הראשון יצא אי שם בשנת 1976 ופותח על ידי namco, ולאחר עשורים שבהם התחלפו המפתחים והמפרסמים, נקנתה השנה המפתחת הנוכחית Codemasters על ידי המפיצה EA. המשחק החדש מבוסס על כל מה שהסדרה הציגה לאורך השנים - אך השנה התווספו גם שינויים משמעותיים שלדעתי הופכים את המשחק F1 2021 לכמעט מושלם, ואולי למשחק הפורמולה 1 הכי טוב שיצא עד היום.

F1 2021. EA, אתר רשמי
F1 2021/אתר רשמי, EA

מצב הסיפור - "נקודת בלימה".

השנה אנחנו רואים את השינוי הכי גדול שהיה צריך להגיע כבר מזמן לסדרת משחקי F1 - וזה מצב סיפור לשחקן יחיד בנוסף למצב הקריירה. הפוקוס העיקרי הוא סביב "נקודת בלימה" - השם של הסיפור העלילתי, ממש כמו שפיפ"א עשתה עם The Journey ואלכס האנטר בזמנו. העלילה של נקודת בלימה תתמקד בשתי דמויות עיקריות, ותציב אתכם בתור השחקן איידן ג'קסון בליגת הפורמולה 2 שהתקדם לליגת פורמולה 2 לאחר זכייה באבו דאבי.

משם מוצגת בפני השחקנים האפשרות לבחור אחת מבין חמש קבוצות שאיתה תמשיכו את העלילה, ולאחר מכן תצטרפו לחבר קבוצה בשם קספר אקרמן, שנחשב למתמודד וותיק יותר שישתלב בעלילה כדמות די מרכזית. בעיקרון, הסיפור דיי מדמה את מה שקרה במציאות בפורמולה 1 לאחרונה, כמו היציאה של סבסטיאן מפרארי, או אפילו דווין באטלר מפורמולה של 2019 שגם נכנס לתמונה במהלך הסיפור במשחק עצמו.

למרות שמדובר בתוספת מבורכת, היא עדיין נחשבת לקצרה יחסית, ובהתאם לרמת המשחק ורמת הקושי שבחרתם - אפשרי לסיים הכל בפרק זמן של 6-7 שעות משחק. אם אתם לא חדשים למותג, אני ממליץ לקפוץ ישר ל"נקודת בלימה" עוד לפני שאתם צוללים לשאר מצבי המשחק, מכיוון והוא יעניק לכם הרגשה שונה ונקודת מבט שונה לעומת מה כל שראינו ממשחקי F1 עד עכשיו.

F1 2021. EA, אתר רשמי
F1 2021/אתר רשמי, EA
F1 2021. EA, אתר רשמי
F1 2021/אתר רשמי, EA

גיימפליי - חווית הנהיגה

חווית הנהיגה כהרגלה למותג טובה, והמכוניות מרגישות טיפה יותר יציבות מבעבר, ולפעמים אבל רק לפעמים, אפשר אפילו לשמור על אחיזה ולהתיישר לאחר קצת היגוי יתר (כשמשחקים ללא בקרות אחיזה כלל) ולקשקש עם הזנב, וההיגוי נורא חד כהרגלו. גם הבינה המלאכותית של המחשב שופרה וכעת צריך להשקיע מאמץ כדי לבצע עקיפה לעומת המשחקים הקודמים, מה שהופך את המשחק לנורא מאתגר למי שחפץ בכך.

השימוש בשלט לעומת ההגה הוא הבדל של שמים וארץ כי במצב בו משתמשים בשלט על הרמות הקשות ללא בקרות מקשה נורא על תפעול הגז מכיוון והרגישות של הטריגרים בשלט לא הכי גמישה, וההיגוי מרגיש חד מידי.

לאחר ששיחקתי עם שלט עברתי לעמדת הסימולטור שלי, שם אני משתמש בשלדה של speed seat v-1 עם הגה של לוג'יטק G920. למרות שזה לא ההגה הכי מותאם למשחק, אני חייב לציין שהחוויה מאוד טובה לטעמי והמשחק מרגיש שונה לגמרי כי אפשר לדייק עם כמות הגז, בלימה, וההגה - מה שמשלים את חווית המשחק.

אבל אני חייב לציין שמשום מה, הנהיגה עצמה מרגישה קלה מידי לעומת משחקים אחרים כמו אסטו קורסה או פורזה מוטורספורט 7, אבל אל תתנו למילים שלי להטעות אתכם: ברמות הקשות עדיין נורא קשה לבצע עקיפות ולהגיע למקום ראשון ברגע שמבטלים את כל הבקרות של הרכב ושמים את שאר המתמודדים ברמות הקשות.

F1 2021. EA, אתר רשמי
F1 2021/אתר רשמי, EA
F1 2021. EA, אתר רשמי
F1 2021/אתר רשמי, EA

השינויים במצב הקריירה

אחת התוספות המאוד משמעותיות בעיניי היא האופציה להזמין חבר ולשחק איתו את הקריירה באונליין, ולא במסך מפוצל, בתור חבר לקבוצה או יריב, משהו שלדעתי יכול להיות מאוד מהנה במיוחד כשבימינו משחק באונליין תופס חזק, ואפשר לדבר בדיסקורד במהלך המשחק. בנוסף לכך יש את האופציה להתחיל בליגת פורמולה 2 לפני שמתקדמים לפורמולה 1. שינוי חיובי נוסף שנעשה הוא במחקר והפיתוח, ואפשר לבצע סימולציה של אימונים במקרה ויש נקודות לכך, במקום לעלות על המסלול עצמו.

המולטיפלייר

המולטיפלייר נהיה יותר נגיש דרך פיצ'ר שנקרא Social Play, שנותן לכם מגוון אופציות כמו לפתוח משחק לפי רמה רצויה שתבחרו: עם חברים בלבד, לפתוח לובי גלוי לכולם, או לחפש בעצמכם סשנים של שחקנים אחרים. עדיין אפשר לגשת לליגות ה-e-sports של F1 או לעשות אליפויות משלכם עם החברים.

הקבוצה שלי

בקבוצה שלי יש לכם את אופציה לעצב, לנהל, ולשחק כהבעלים והנהג של הקבוצה שלכם, כדי לקחת אותה אל הטופ של אליפות היצרניות. לעומת שנה שעברה, המצב דיי דומה למה שהיה - פשוט יותר מלוטש עם פרזנצטיה טובה יותר. תוכלו לבצע החלטות ולעשות שינויים בדברים כמו ספונסרים, מתקנים, מחקר ופיתוח, ובגרסת הדלוקס תוכלו גם לבחור נהגים אייקונים כמו סנה, אלן פרוסט, מיכאל שומאכר, רוסברג, פליפה מאסה ועוד.

F1 2021. EA, אתר רשמי
F1 2021/אתר רשמי, EA

הגדרות ורמות קושי

לפי מה שראיתי השנה יש יותר אופציות לשחק איתן כשזה מגיע לרמת הקושי במשחק, כמו הרמה הספציפית של המחשב שמשחק מולכם, ההכנסות שלכם, נקודות מחקר ופיתוח, סוג האספלט ובקיצור ניתן לשנות כמעט כל דבר במשחק בהתאם לרצונות שלכם.

אני חייב לציין שיש גם מודל חדש שבו יותר חלקים מהרכב מתפרקים וכל נגיעה הכי קטנה תשפיע על הרכב של ממש אם תבחרו כך. מהנסיון האישי שלי ברמות היותר קשות של המשחק הבינה המלאכותית של השחקני מחשב יכולה להיות קשה מדיי לפעמים כי השחקני מחשב נוטים להיצמד יותר מדיי לקו המירוצים מה שיכול להיות מציק ויותר קשה לפעמים.

עונות ומסלולים

נכון לעכשיו F1 2021 מכיל 21 מסלולים, כאשר עוד יהיו זמינים בהמשך כמו imola , portamount, jeddah ויגיעו באמצעות חבילת הרחבה חינמית. המסלול של יפן אגב, זמין רק דרך הסיפור נקודת בלימה, למקרה שתהיתם.

אוסטרליה שומרת על המסלול שלה משנת 2019 למרות התוכניות לשינוי לשנה הזו, ואבו דאבי תישאר ללא שינוי לפני המירוץ של השנה. קיימת גם אפשרות לשנות את אורך העונה בקריירה למי שלא מעוניין להאריך לעצמו יותר מידי את המשחק, ואפשר גם לשנות ולהחליף מסלולים מהלוח שנה - תוספת מבורכת למרות שלא מתאפשר לשנות גם את הסדר של המירוצים.

F1 2021. EA, אתר רשמי
F1 2021/אתר רשמי, EA

אז לסיכום

ללא שום ספק, F1 2021 הוא המשחק הכי טוב שהיה אי פעם בסדרה: גרפיקה משופרת, התוספת החדשה של נקודת בלימה כסיפור ראשי, וכמובן ליטוש לכל שאר ההיבטים שהיו בסדרה עד היום. הקבוצה שלי ומצבי המולטיפלייר החדשים עברו שיפור ואין ספק שהמשחק מרגיש כמו כותר ברמה מאוד גבוהה. אם יש משהו שהייתי מעוניין לראות בהמשך הוא סיפור יותר ארוך למשחק עם עלילה יותר מעניינת - אבל אני לא מתלונן על מה שקיבלנו עד עכשיו, וכל העסק מרגיש מאוד מלוטש שמציע חבילה מלוטשת שיש בה כמעט הכל.

אני כבר לא יכול לחכות ולשחק במשחק הבא בסדרה ולראות מה צוות המפתחים של Code Masters יביא איתו. יהיו לא מעט שינויים שישפיעו גם המשחקיות מכיוון ובפורמולה עוברים בקרוב לגלגלי 18 אינץ' שמשנים את כל כללי המשחק, ואני סקרן לחוות זאת בעצמי. בינתיים אני דואג להמשיך להנות מהמשחק הנהדר והנוכחי שקיבלנו השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully