וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פשרות: Razer Blackshark V2 Pro

דודי קריחלי

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 13:39

אזניות אלחוטיות עם סאונד תלת מימדי שמציעות את הדבר הקרוב ביותר לסראונד אמיתי על הקונסולות והמחשב. סקירה מקיפה

Razer Blackshark V2 Pro/Razer

חצי שנה עברה לה מאז השקת דור הקונסולות החדש. הפלייסטישן 5 והאקס בוקס Series X\S הן הקונסולות שהולכות להשתלט על סלון ביתם של מיליוני שחקנים חדשים וישנים יחדיו כל עוד המלאי שהחברות ייצרו יוכל לעמוד בדרישות השוק.

אם בדור הקונסולות הקודם נחשפנו לראשונה לעולם ה-4K, בדור הזה המטרה היא בעצם למקסם את איכות התמונה במסגרת הרזולוציה הזאת. דור הקונסולות הנוכחי מביא איתו לראשונה דגש משמעותי על פיצ'ר לא פחות חשוב שלא זכה באמת להתייחסות גדולה מצד קונסולות המשחקים הביתיות ביחס לעולם המחשבים האישיים, וזה עולם הסראונד.

חווית המשתמש בזמן משחק מורכבת משלושה מרכיבים חשובים: וידאו, פידבק, ואודיו. עם השנים זכינו לשדרוגים באיכות הוידאו/תמונה של הקונסולות והמשחקים, כל דור קונסולות חדש הביא שידרוג גם לבקרי המשחק שלנו, אבל האודיו היה ונשאר לאורך שנים ארוכות תחום שהחברות לא התעסקו איתו יותר מדי.

המשחקים היו בנויים על ספקטרום דו ממדי בעל שני ערוצים: ימין ושמאל, וזהו. כל מפתח דאג לוודא שניתן להבחין במיקומם של חפצים ואובייקטים מהותיים במשחק על הספקטרום הצר הזה אבל שם זה נגמר. דור הקונסולות החדש מביא איתו לראשונה בשורה אמיתית בכל הקשור לסאונד.

סוני החליטה במהלך חסר תקדים, לפתח אלגוריתם מתוחכם אשר נותן את האפשרות לכל מפתח להפוך את עולם המשחק מדו ממדי לתלת ממדי, כך שחפצים ואובייקטים יכולים להיות ממוקמים בכל כיוון אפשרי כולל למעלה ולמטה, מה שלא היה אפשרי באף קונסולה ביתית לפני כן.

בנוסף, האלגוריתם המתוחכם הזה עובד על כל זוג אוזניות הקיימות על הפלאנטה, כך שככל שאיכות האוזניות שלנו תעלה, וככל שהאוזניות שלנו יהנו מטווח תדרים גבוה יותר - נוכל להפיק יותר מהאפקט התלת ממדי של המשחקים שלנו.

עד כה יצאו חמישה משחקים שמנצלים את הפיצ'ר הזה בצורה משמעותית: Call of Duty Black Ops Cold War, Ratchet and Clank: Rift Apart, Demon Souls, Returnal, ו-Spider Man Miles Morales.

כל אחד מן המשחקים האלה בעצם יכול לצייר למשתמש תמונה תלת מימדית אמיתית, ובכך להעשיר לנו את חווית המשתמש ועל הדרך גם לשדרג את יכולותינו, בעיקר במשחקים כמו COD או Returnal, בהם יורים עלינו מכל כיוון והיכולת למקם את כיוון הירי בצורה כה מדויקת היא Game Changer עבור עולם הקונסולות, מה שמצמצם עוד יותר את הפער בין השחקנים התחרותיים שנהנים מיתרון הסראונד שקיים כבר מספר שנים על המחשב.

כיום ישנים מספר דגמים של אוזניות שיכולות לספק חווית תלת מימד אמיתית על ה-PS5: סוני מייצרת אוזניות מעולות משל עצמן, SteelSeries הוציאו ווריאציה ייחודית ל-Arctis 7 הפופולרי המותאם לקונסולה, וגם רייזר נכנסו חזק לתמונה עם אוזניות הדגל המרשימות שלהם: Razer Blackshark V2 Pro - ובשבילן התכנסנו כאן היום.

עיצוב

לאחר חודש של שימוש מאסיבי, אני יכול לציין שלדעתי מדובר באוזניות הגיימינג הטובות ביותר שנמכרות כרגע בשוק, במיוחד עבור שחקני הקונסולות. ה-Razer Blackshark V2 Pro הוא בין הדגמים הנוחים ביותר שיצא לי לנסות, ועל מנת לספק למשתמש את הנוחות המקסימלית, Razer בנו את האוזניות מהחומרים הקלים ביותר בהן יכלו להשתמש, כך שמדובר באוזניות קלילות במיוחד, עם כריות מש ספורטיביות שממש מחבקות בצורה חמימה ונעימה את האוזן (במלוא מובן המילה), וגם אוטמות נהדר את הסאונד בעזרת תוחם מעור מבפנים כך שלא נרעיש לסובבים אותנו.

כרית הראש הנמצאת על קשת האוזניות רייזר לא בחלו באמצעים, וכרית הראש מורכבת מספוג נהדר ועבבה אשר עטוף בעור נהדר, גמיש ולא עבה במיוחד כך שהוא לא מעפיל על כרית הספוג אותו הוא עוטף. גם רמת התפירה העדינה של העור מרשימה ומוסיפה ליופי ולאסתטיקה של המוצר עצמו.

נקודה אחרונה וקטנה לזכות Razer, אני אדם שלא כל כך מתחבר ללוק הגיימרי הנפוץ היום בכל עולם אביזרי הגיימינג השונים, ו-Razer היא חטאית לא קטנה בנושא, אך כאן הופתעתי בענק לטובה: האוזניות צבועות בצבע שחור מט שמקיף אותן במלואן, כולל הלוגו של החברה שכמעט בכל מוצריה מוצג בגאווה בצבע הירוק האייקוני כל כך המזוהה עם החברה וסמלה.

בתור אדם העובד בסביבת אנשים אחרים ונכנס להמון ישיבות ופגישות זום כאלה ואחרות, העובדה שהאוזניות לא גוררות את תשומת הלב שבדרך כלל כל כך בולט עם אוזניות גיימינג מרוויחה עבור הדגם ו-Razer נקודת זכות גדולה, ומבחינתי אני יכול להשתמש באוזניות הללו כ-Go-to שלי בכל הקשור לעבודה במשרד וניהול הפגישות והשיחות שלי, שזה בונוס.

אך עם הנוחות המדהימה, החומרים הקלים מובילים גם לכך שהאוזניות מרגישות מעט עדינות באיזור צירי התנועה של האוזניות, וגם החומרים עצמם מרגישים מעט "זולים" באיזור הכריות בגלל הפלסטיק בו רייזר השתמשו, כך שהאוזניות הן לא משולמות מבחינת ההינדוס, אך הן בהחלט קרובות לכך. סך הכל אין על מה יותר מדי להתלונן, ובאמת מדובר בעבודה מרשימה של Razer בכל הקשור לחומרים ולאיכות הבנייה של המוצר, אך קיימת כוכבית קטנה בכל הקשור לצירים הדקים והעדינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
Razer Blackshark V2 Pro. דודי קריחלי, דודי קריחלי
Razer Blackshark V2 Pro/דודי קריחלי, דודי קריחלי

מה מקבלים בחבילה?

ה-Razer Blackshark V2 Pro מספקות למשתמש את החבילה המושלמת בכל הקשור לחיבורים, רק חבל שהן לא מגיעות עם דונגל בעל חיבור USB-C, מה שאומר שהן לא יכולות להתחבר לסוויץ' במצב נייד, לפלאפון האנדרואיד שלנו, לרוב מחשבי ה-PC החדשים, וגם לא למחשבי ה-Mac ללא מתאם מ-usb-c ל-usb רגיל.

בזמן כשכל העולם עובר ל-usb-c וכשגם המחשבים שלנו היום נטענים עם הכבל הזה, Razer בעצם כופים על המשתמש לקחת איתו עוד כבל, במקום להשתמש בכבל אחד עבור כל המכשירים. מדובר אולי באחת הנקודות החלשות היחידות של האוזניות.

ונחזור לכל שאר החוזקות של הדגם: האוזניות יכולות להתחבר לכל סוג של מכשיר כלשהו, בעזרת המתאם USB שאנחנו יכולים להתחבר לפלייסטישן חמש שלנו/למחשב/למק בעזרת חיבור ה-3.5 והכבל שמגיע עם האוזניות באריזה יכולים להתחבר גם לטלפון שלנו, גם לבקר האקס בוקס שלנו וגם לסוויץ' במצב נייד, פשוט מושלם.

שחקני ה-PC זוכים לבונוס לא קטן בדמות האפליקציה של רייזר: האפליקציה שלהן מציגה את מגוון האפשרויות הרחב ביותר בשוק כרגע עם אקוולייזר מרשים, מערכת לכיול המקירופון של האוזניות, עדכוני תוכנה והתאמה של מערכת הסראונד עבור כל מוד שהשחקן ייבחר. חשוב לציין שהאפליקציה עובדת רק על מחשבי ווינדוס, אבל חלק קטן מבין הפיצ'רים "נצרב" על האוזניות ועובר גם ל-PS5 ולשאר הקונסולות (בעיקר כל ההגדרות הקשורות למיקרופון).

Razer Blackshark V2 Pro. דודי קריחלי, דודי קריחלי
Razer Blackshark V2 Pro/דודי קריחלי, דודי קריחלי

הכי חשוב: איך הסאונד?

אז קנינו את האוזניות, התרשמנו מהחבילה שלהן, חיברנו אותם למחשב/פלייסטישן שלנות פתחנו את Doom Eternal ו..... וואו! פשוט וואו. הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא הסאונד ה"חי" כל כך שהאוזניות מספקות לנו בעת משחק.

הכל נשמע כמו חווית הסאונד שאנחנו זוכים לקבל באולמות הקולנוע שאנחנו הולכים אליהן: משחקי יריות מרגישים חיים הרבה יותר ושואבים את השחקנים אל תוך שדה הקרב, משחקי סיפור נשמעים עוד יותר קופצניים ודרמטיים, והכל סופר מוגבר ופאנצ'י/קופצני. Razer הצליחו לדחוף לתוך גוף האוזניות דרייברים ענקיים בגודל 50 מ"מ, עם הווליום הגבוה ביותר שנוכל לקבל באוזניות מהסוג זה.

הדרייברים של רייזר בנויים משלושה דרייברים קטנים המחלקים ביניהם את טווח התדרים, ונוכל למצוא דרייבר אחד שמתעסק בטווח התדרים ה"גבוה" יותר שאחראי על דיאלוגים, דרייבר אחר שאמון על ה"אמצע" - הטווח המשמעותי ביותר בו נמצא את כל סוגי הרעשים מיריות, פיצוצים וכל סוג אחר (האמצע הוא הטווח הרחב ביותר על הספקטרום). ונשארנו עם הדרייבר האחרון שהוא אחראי על הבאס הכל כך עוצמתי של האוזניות, שמספק לנו את הבומים החזקים ביותר שנוכל לרצות.

האוזניות האלו גם מספקות את חווית הסראונד הטובה ביותר על המחשב, בהשוואה לאוזניות אחרות שניסיתי. מדובר באוזניות הראשונות בחיי שניסיתי את המצב הסראונד שלהן ולא רציתי ישר לכבות אותו, אלא להיפך: הסראונד מאוד מוסיף לחוויה, והמיקום של אויביים וחפצים בסביבה הוירטואלית שלנו ממש בא לחיים ומיקומם מומחש להפליא, וכל זה מבלי שאיכות הסאונד הכללית לא תאבד מאיכותה.

אם קיימת נקודה חלשה (ומדובר בעניין סובייקטיבי) זה שהסאונד של האוזניות out of the box הוא לא טוב במיוחד לשמיעה "נקייה" של מוזיקה. הבאסים כל כך חזקים שזה מוביל ל"רעש"/"לכלוך" בשירי היפ-הופ, והחלקים הגבוהים יותר והאמצע לא חזקים וברורים מספיק.

כמובן שעל המחשב ניתן לשחק עם האקולייזר דרך התוכנה של רייזר, אך עדיין יש גבול לכמה התוכנה של האוזניות יכולה "להציל" את המצב. בכל הקשור לפלייסטישן 5 וטכנולוגית ה-3D סאונד שלה - האוזניות נשמעות מעולה.

למרות שהאוזניות לא משתמשות במערכת הסראונד של THX כמו שהן משתמשות במחשב, טווח התדרים הגבוה יחסית שלהן ביחס לשאר האוזניות בקטגוריה שלהן : 12 HZ עד 28 KHZ, ביחס ל20 hz עד ל-20 KHZ, ותורם המון לחווית התלת מימד ב-PS5. עד כדי כך שחווית הסראונד כמעט ולא נופלת צזן שאנחנו יכולים לקבל על משחקי המחשב האישי שלנו.

Razer Blackshark V2 Pro. דודי קריחלי, דודי קריחלי
Razer Blackshark V2 Pro/דודי קריחלי, דודי קריחלי

והמחיר?

מבין כל אוזניות הגיימינג שזכיתי לנסות בחיי (ויש לא מעט) הרייזר הן האוזניות הטובות ביותר עבור שילוב של קונסולות משחק. אם יש ברשותי גם מחשב למשחקים ויש לי גם קונסולות משחק בדמות ה-PS5, אלו הן האוזניות הטובות ביותר כרגע בשוק, ואין להן באמת תחרות צמודה עם אוזניות אחרות, בטח בגלל המחיר שלהן שהוא לא כל כך גבוה ביחס לתחרות.

עבור מחירן של האוזניות שנע בין 700 ל-800 שקלים, אנחנו מקבלים כל דבר שיכולנו לחשוב עליו ויותר: קייס בד על מנת להגן על האוזניות ולשמור עליהן, מיקרופון נתיק בעל ספוג מגן רעשים, כבל USB-A לטעינה כשהכבל עשוי מבד קלוע (Braided) ועם מנגנון סגירה ונעילה על חיבורי ה-USB, כבל 3.5 מ"מ שגם הוא עשוי מכבל קלוע, ודונגל USB-A עם פקק הגנה.

כשלוקחים את העובדה שהאוזניות גם יכולות להתחבר לכל סוג של קונסולות משחק/מחשב ומק וגם לפלאפון שלנו (אם הוא בעל חיבור 3.5), מדובר באמת בחבילה ייחודית ואפילו די מרעננת ומרשימה. זה די מדהים לדעת שכל מה שאי פעם יצטרך מגיע עם האוזניות בדור הטכנולוגיה הנוכחי, כשלכל מוצר יש איזה חוסר קטן כך שנצטרך להוסיף עוד איזה סכום סימבולי קטן לפני שנוכל לנצל את כל מה שהאוזניות יכולות להציע - Razer יודעים שהם בנו מוצר מעולה וייחודי, והם מספקים למשתמש כל כלי אפשרי על מנת למקסם את החוויה בעת השימוש במוצר.

לסיכום

אם אתם מחפשים את האוזניות הטובות ביותר שתוכלו לצוות לקונסולת ה-PS5 החדשה שלכם, או אם אתם רוצים את אוזניות הגיימינג הטובות ביותר שאתם יכולים לקנות כרגע מבלי לשבור את הכיס, ובכל זאת לקבל את הביצועים הטובים ביותר, ה Razer Blackshark V2 Pro Wireless הן האוזניות בשבילכם. הסאונד המפוצץ ביותר, החבילה המשתלמת ביותר, והכל במחיר תחרותי וטוב. רוצו לרכוש.

  • עוד באותו נושא:
  • Razer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully