וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Valve בהכרזה מפתיעה: תכירו את ה-Steam Deck

מערכת ערוץ הגיימינג

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 2:36

הקונסולה הניידת החדשה של המפתחת הותיקה תאפשר לשחקנים לגשת ולשחק בספריית המשחקים שלהם בכל מקום

ה-Steam Deck/Valve

במהלך החודשים האחרונים דלפו לרשת לא מעט ידיעות כי חברת Valve, שמחזיקה בבעלותה את פלטפורמת סטים הפופולארית למחשב האישי, תשיק קונסולה ניידת משלהם שתתן תשובה לנינטנדו סוויץ' של חברת נינטנדו.

הידיעות הגיעו לאחר שמספר אתרים וכורי מידע של סטים אישרו כי במהלך החודשים האחרונים שמו לב לשינויים בקוד הפלטפורמה שם נמצאו שורות המתייחסות למוצר חדש העונה לשם "SteamPal" - וכעת התמונה מתבררת לנו כאשר Valve מכריזה על הקונסולה הניידת החדשה שלה שקיבלה את השם ה-Steam Deck.

Steam Deck גיף קונסולה. valve, אתר רשמי
Steam Deck גיף קונסולה/אתר רשמי, valve

Valve טרם הכריזה על תאריך שיחרור רשמי ל-Steam Deck, ותפתח את האפשרות להזמין את הקונסולה מבעוד מועד כבר בחודש דצמבר השנה, כאשר התאריך הצפוי לשיווק הקונסולה יהיה במהלך שנת 2022. ה-Steam Deck ירוץ על מערכת הפעלה יעודית של Valve המבוססת על Linux - ה-SteamOS, ויוכל להריץ את כל ספריית המשחקים הקיימת של השחקנים בסטים.

אחד הפיצ'רים המלהיבים ש-Valve מבטיחה היא האפשרות של השחקנים להפסיק את המשחק שלהם במחשב ולהמשיכו בצורה ניידת באמצעות ה-Steam Deck מאותה נקודה שהפסיקו. למרות שהקונסולה תרוץ על מערכת הפעלה ייעודית, Valve מבטיחה כי שחקנים לא יהיו מוגבלים למערכת אחת, ויוכלו להתקין איזו מערכת הפעלה שירצו, כמו ווינדוז של מיקרוסופט, או Linux.

ב-Valve מאשרים כי הקונסולה תכיל Dock שימכר בנפרד ויכיל חיבורי HDMI ו-USB, מה שיאפשר לשחקנים לחבר מסך בנוסף לעכבר ומקלדת, ואם נתחשב בכל התכונות הללו - זה למעשה הופך את ה-Steam Deck לתחליף זול עבור מחשב אישי לכל דבר ועניין, המאפשר גיימינג גם בצורה ניידת לכל מי שמעוניין בכך. הקונסולה תתמוך גם ב-Steam Link (הנמכר גם הוא בנפרד) שיאפשר לשחקנים לבצע סטרימינג מהמחשב האישי ישירות ל-Steam Deck.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
Steam Deck גיף קונסולה. valve, אתר רשמי
Steam Deck גיף קונסולה/אתר רשמי, valve
steam deck תמונת קונסולה. valve, אתר רשמי
steam deck תמונת קונסולה/אתר רשמי, valve

עיצוב ה-Steam Deck מכיל מסך מגע בגודל מסך 7 אינץ' ברזולוציית 1280x800 בתצוגה של 16:10 וקצב רענון של 60HZ, כולל סטיקים אנלוגיים ופאד מגע שיוכל לשמש את השחקנים כתחליף לעכבר, בעיקר בשביל משחקים הדורשים דיוק מירבי, כמו משחקי יריות לדוגמא.

מידות ה-Steam Deck הן 29.8 על 11.7 סנטימטרים והוא שוקל כ-0.669 גרם. לפי Valve, אורך החיים של הסוללה תלוי במשחקים ובמאמץ הקונסולה, והיא מסוגלת להגיע למקסימום של שמונה שעות משחק ולשעתיים במינימום - זאת במידה והשחקנים משחקים במשחקים כבדים הדוחקים את יכולות הקונסולה.

מבחינת חומרת הקונסולה, ה-Steam Deck נחשב למפלצת לא קטנה. היא מכילה מעבד AMD Zen 2 מותאם אישית, כרטיס מסך RDNA 2, גם הוא של חברת AMD, וזכרון פנימי 16 ג'יגה DDR שיאפשר לשחקנים לשחקנים להריץ את כל משחקי ה-AAA מהשנים האחרונות.

steam deck תמונת קונסולה. valve, אתר רשמי
steam deck תמונת קונסולה/אתר רשמי, valve
steam deck תמונת קונסולה. valve, אתר רשמי
steam deck תמונת קונסולה/אתר רשמי, valve
steam deck תמונת קונסולה. valve, אתר רשמי
steam deck תמונת קונסולה/אתר רשמי, valve

ה-Steam Deck יגיע בשלוש גרסאות שונות: גרסת הבסיס תעלה כ-399 דולר ותכיל שטח אחסון של 64 ג'יגה, הגרסה המשודרגת תעלה כ-529 דולר ותכיל שטח אחסון של 256 ג'יגה, בזמן שגרסת הפרימיום תכיל שטח אחסון של 512 ג'יגה - ותגיע גם עם עזרים בלעדיים ותיק נשיאה מיוחד. כל הגרסאות כוללות פתח הרחבה נוסף עבור כרטיסי SD.

למרות שמדובר בקונסולה ניידת שנראה שתפקידה הוא להתחרות בנינטנדו סוויץ' באופן ישיר - זהו לא בהכרח המצב. חברה כמו נינטנדו היא חברה שיש לה את קהל היעד הספציפי שלה, והיא איננה מכוונת לקהל יעד של "הארדקור גיימרז" שדורשים את החומרה המיטבית. אפשר למעשה לטעון כי נינטנדו היא ה"דיסני" של עולם הגיימינג - שלמעשה מכוונת את הכותרים ואת חוויית המשחק שלה עבור כל המשפחה, ועל התדמית הזו היא דואגת לשמור לאורך השנים.

מכיוון ו-Valve בנתה מפלצת לא קטנה, והיא מאפשרת למשתמשים והשחקנים חופש פעולה כה רחב עם הקונסולה החדשה - נראה שה-Steam Deck נועד בעיקר לתת תשובה זולה למחשבים ניידים, שיכולים להגיע למחירים כפולים פי שלוש מהעלות של הקונסולה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully